Vad ger du för gröt? Kanske är svårt med fibrerna?
Vanlig naturell havregröt, Sempers. Ska kolla med BVC idag om det finns någon som är snällare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad ger du för gröt? Kanske är svårt med fibrerna?
Usch vad obehagligt! Jag läste i ngn av de tidigare trådarna att man tydligen även kan lyfta dem i höger (?) arm, rakt upp, om de bara sätter en liten bit i halsen. Minns däremot inte vem det var som lärde ut det (och minns heller inte helt hur man skulle göra). @Blueberry kanske minns? Jag minns iaf att jag tyckte metoden lät användbar för de lättare fallen.Haha, så gör Siri med! Fast hon tycker bäst om att få pussar, då bara fnittrar hon
Idag satte hon i halsen när vi åt, fy vad läskigt! Tror egentligen inte att det blockerade luften för det var så liten bit (köttfärs) men det fastnade nog, så hon blev alldeles röd och lät som att hon inte fick luft. Vi lyfte upp henne och la henne på mage på armen och det släppte på en gång, men jäklar så rädda vi blev båda två
Usch vad obehagligt! Jag läste i ngn av de tidigare trådarna att man tydligen även kan lyfta dem i höger (?) arm, rakt upp, om de bara sätter en liten bit i halsen. Minns däremot inte vem det var som lärde ut det (och minns heller inte helt hur man skulle göra). @Blueberry kanske minns? Jag minns iaf att jag tyckte metoden lät användbar för de lättare fallen.
Men fy, jag fasar verkligen för att de ska sätta i halsen. Jag läste nyligen om en liten som hade satt en popcornkärna i halsen och dött trots snabb och rådig insats fr föräldern. Så fruktansvärt tragiskt.
Ja det tycker jag med! Jag får liksom bättre grepp om händerna än om fötterna. Hon blir som en ål då.Måns är lite snorig och hostar så vi håller oss hemma idag. Ingen feber dock. Förhoppningsvis blir det inte mer än såhär. Jag hade rätt hemsk huvudvärk igår, men den släppte framåt kvällen.
Klippte tånaglarna på honom för en stund sen och jäklar vad pilligt det var. Händerna känns lättare av någon anledning.
Ja det tycker jag med! Jag får liksom bättre grepp om händerna än om fötterna. Hon blir som en ål då.
@Flixon @Saigon
Ska jag vara ärlig är jag skeptisk till popcorn-historien. Självklart oerhört tragiskt och jag tycker väldigt synd om de drabbade.
Däremot tror jag inte helt på historien så som den berättas. En popcorn-kärna är ett föremål med glatt yta och kan knappast fastna så hårt att man varken kan få upp den med hjälp av ryggdunk eller genom att blåsa ner den i en av lungorna genom konstgjord andning.
Jag läste någonstans att det rörde sig om flera halvpoppade popcorn och att barnet fått i sig en handfull. Då känns det mer rimligt eftersom halvpoppade popcorn lätt kan fastna. Men då faller historien med att mamman hade barnet under uppsikt hela tiden.
Hur som, oerhört tragiskt med dödlig utgång men det är synd att historien används för att skrämma upp föräldrar.
Mvh Miks
Ja hur det än gick till är det ju fruktansvärt och inte något man önskar någon! Det skulle vara helt ofattbart att förlora ett barn! Och de har ju drabbats av de flestas mardröm!Inte bara jag som funderat över hur det gick till ser jag. Däremot grät jag floder ändå när jag läste det, kan liksom inte föreställa mig fasan att förlora mitt barn
Jag förstod det som att hon avled av att kärnorna hamnat i lungorna?
Jättehemskt men halvpoppade och kärnor är nog inte lämplig mat.
Oj, hoppas allt går bra och att du får hjälp snabbt!Nä, inte går det över utan blir värre och värre. Tror fan jag har en inflammation i buken någonstans.
Fick väcka min stora tös för att ta den lilla och ringa 1177. Väntar på min man som kommer hem från jobbet strax och barnvakten är på G, sen kör vi till akuten. Känns som jag går i tusen bitar snart. Morfin Tack!
Oj, hoppas allt går bra och att du får hjälp snabbt!
Nu är jag på väg hem igen. Alla prover ser bra ut för tillfället men smärtan sitter på rätt ställe.
Så hem och avvakta över dagen. Blir det värre åker jag in. Fortsätter det som det är nu åker jag också in fast till kvällen. Alternativt så kan det lugna sig av sig självt och då behöver jag inte komma in igen. Han pratade operation men vill avvakta över dagen eftersom proverna ändå var bra.
Så jag åker hem och hoppas det går över. Ingen smärtlindring. Jag ammar ju..
Men har käkat Alvedon och ipren sen jag vaknade utan att det hjälpt så hade ju varit skönt med något starkare men får stå ut helt enkelt.