Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska vara hemma. Jobbet undrade om jag inte ville jobba i sommar igen och visst vore det kul men ännu roligare vore att få njuta av sommaren detta året. Känns som jag bara jobbade och låg med svullna ben högt upp i soffan i somras :p

Vi tar det nog lite som det kommer men lillan börjar troligtvis inte förskolan förens hon är 1,5 år.
Sonen började när han var 3 år och tösen 16 månader.

Hur länge ska de sova på rygg egentligen? Jag vågar inte riktigt låta henne sova på mage. Inte än iaf.

Imorgon ska jag jobba! Både lördag och söndag. Bara 05-10 (älska ob!) så bebis lär väl sova typ hela tiden jag är borta. Ska bli roligt jobba lite igen.
Tror att rekommendationen är att låta dem sova på rygg tills de kan vända sig obehindrat från mage till rygg (och tvärtom också?).

Min plan är att vara hemma hela detta året och sen börja jobba i jan -17. Tyvärr har både sambon och jag en viss osäkerhet på våra jobb så det kan hinna ändras till dess.

Fattar ni att det finns en tråd för de som ska föda barn hösten -16. Min lilla bebis ska alltså fylla 1 år när deras bebisar kommer.. Det kan inte vara möjligt?? #stoppatiden

Och idag har jag avverkat halva min FL :O hur länge ska ni vara hemma?

Ja, galet! På onsdag när Alva är 3 månader så är det 1 år sedan hon blev till :o

Jag tänkte jobba från 1 september så är sambon hemma då ett tag.

Återupptäckte en hemsida som jag hittade när jag var gravid, med en massa roliga hemmapysselgrejer. Tog inspiration därifrån och gjorde en liten "sandlåda" med couscous som sand. Det var spännande!

12669671_10156591997390061_2001563503982147872_n.jpg

Sen hade vi couscous i hela köket :D

Ja det kan behövas lite inspiration emellanåt, lätt att fastna i samma idéer annars! Fanns många enkla grejer som inte kräver så mycket, en lista på 50 + enkla saker att göra till/med bäbisar :)

Tiden när gymmet dög eller en leksak kunde räcka en längre tid är förbi.
Nu ska det hända grejer!
Jag kanske inte skulle ätit då mycket lakrits under graviditeten :O ;)

Jag hoppas slippa börja jobba heltid men eftersom jag ska hitta nytt jobb blir det nog svårt att hitta 75-80%. Hur jag ska hinna med två hästar bebis och heltidsjobb har jag ingen aning om men det får lösa sig. Det brukar göra det :)

H är hemma med pappan i höst och börjar dagis jan -17. 3-4 dgr/veckan är tanken under iaf våren.

Jag ska jobba lite helg (typ varannan) från idag! Om en timme lite drygt börjar jag första dagen sen bebis kom :)

Kommer börja jobba heltid våren 2018, då kommer bebis börja förskola. Så kommer vara hemma länge. Förhoppningsvis hinner vi få ett syskon typ sommar/höst 2017. Men har ju bra jobb där jag kan jobba lite helg och så så måste inte tänka på att jobba på vardagarna. Några kvällar i veckan jobbar jag med lite sidoprojekt också men det gör jag hemifrån :)

Jag hade planerat att komma tillbaka lite till jobbet våren 2017. Får se om det blir så.
Är ju delvis sjukskriven så föräldradagar har vi massor av egentligen. Men då kan jag jobba exempelvis halvtid rätt länge. Vi står inför stora omorganisationer till 2018 så det kan nog vara värdefullt att komma tillbaka i tid.
Sen är det inte säkert kroppen pallar med jobbet, men det är en senare fråga...

Och som uppföljning på hårfällningsfrågan...
Igår började vår tvättmaskin larma. Felkod, nåt med nån avloppspump. Maken börjar skruv isär och säger efter en stund "Det ser ut som det ligger en död råtta här inne.. Nä, vänta, det är en stor hårboll...".
Mysigt. Mitt hår höll på att paja tvättmaskinen :wtf::angel:

Jag har fått vikar :( och efter dusch igår borstade jag inte håret så imorse var sängen full av långa hårstrån. Jag ser fan inga fördelar med amningen..

Jag har fått vikar :( och efter dusch igår borstade jag inte håret så imorse var sängen full av långa hårstrån. Jag ser fan inga fördelar med amningen..

Fast håravfallet har troligen inte med just amningen att göra, folk som inte ammar tappar ändå hår.

Jag är mest förundrad över värken i kroppen, som jag hoppas har med amningen att göra. Annars har jag blivit gammal väldigt fort :angel:

V har sin första förkylning, en lindring variant. Hon har lite hosta och är lite snorig, men pigg och glad. Dock har hon kaskadkräkts av sina hostningar några gånger. Idag kräkte hon först i mitt ansikte, över hela mig och över sig själv. :wtf: Hon kräkte i samma veva ner sin säng, vår säng och på golvet. Hur mycket mat ryms det i en sån liten egentligen?!

Vs pappa var på jobbet så jag fick rodda saneringen själv. Hon blev lite upprörd när jag skulle ta av den nerkräkta pyjamasen, men sken snabbt upp som en sol. Sen satt vi där, nerkräkta båda två, och skrattade ikapp. Livet med småbarn. :laugh:

Jag tappar också väldigt mycket hår. Började bara någon dag efter jag äntligen tagit mig till frisören. :meh: Var det inte så för dig med @Zewz? Ja inte för att håravfallet har något samband med frisörbesöket.:p

Har börjat tappa hår jag med och det har inget med amningen att göra, jag tappade lika mycket hår dom andra gångerna med och då ammade jag ju inte mer än någon månad och hårtappandet har kommit som nu tre månader efter förlossningen.

Jag tappar också väldigt mycket hår. Började bara någon dag efter jag äntligen tagit mig till frisören. :meh: Var det inte så för dig med @Zewz? Ja inte för att håravfallet har något samband med frisörbesöket.:p

Nje, började tappa efter ungefär två månader, var likadant sist. Jag var hos frisören när det var som värst (3 mån efter förlossningen), stackars tjej :D
Håret är märkbart tunnare nu. Det gör mig ingenting men det ser så lattjo ut när det ska växa ut sen igen. En stor gloria av fjun runt huvudet :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar