Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi åker Sthlm-Lund medd tåg om några veckor, har dock inte bokat plats till lilleman. Vi åker med min mamma och ville ha två platser bredvid varandra.

Tog plats i vagn 7, med extra utrymme för vagn och skötbord

Idag blir det premiär på tåg. Har lite ångest över hur jag tänkte när jag kom fram till att tåg var lättaste sättet att åka till Jönköping på. Aja, får väl promenera runt med honom i sjalen hela resan i värsta fall. :)

Hoppas det går bra, men det gör det säkert. Bebisar brukar gilla att åka tåg. :)

Har min släkt där så vi ska hälsa på gammelmormor främst :)

Lite för att hitta på nåt nu när man är ledig och har möjlighet att åka iväg också. Bruksprov på Flyinge samtidigt om jag hinner. Jag tycker dagarna lätt blir lite ensamma och tråkiga även om vi är ute och far en hel del.

Fattar ni att det finns en tråd för de som ska föda barn hösten -16. Min lilla bebis ska alltså fylla 1 år när deras bebisar kommer.. Det kan inte vara möjligt?? #stoppatiden

Fattar ni att det finns en tråd för de som ska föda barn hösten -16. Min lilla bebis ska alltså fylla 1 år när deras bebisar kommer.. Det kan inte vara möjligt?? #stoppatiden
Haha jag kände precis likadant för två år sen när jag såg hösttråden här inne. Och när denna tråden startades. Kunde inte alls fatta att min lilla bebis skulle fylla 1 och sen 2.

Vår bebis sover skitbra men, hon vill sova på mage. Hade fullt upp i natt med att vända tillbaka henne. Runt 20-30 gånger fick jag vända henne. Så jag sov sjukt hackigt. Men är faktiskt inte trött, kommer det vara såhär varje natt kommer jag nog bli det dock.

Hon har sovit på sidan mest ända sen födsel pga att hon föredrar det. Brukar amma henne till sömns sen putta över henne på rygg när hon somnat ordentligt. Men sen efter en stund ligger hon ändå på sidan och eftersom jag är tyngre än henne så lutar ju madrassen lite och hon hamnar "halvt på mage" vilket hon verkar föredra. För bebis blir arg när jag vänder och grejar på natten, hon börjar hamra med sina små nävar ilsket i sömnen.

Luftvägarna är fria (hon har ansiktet åt sidan trots magläge) och hon har egen filt så det inte ska vara för varmt och jag röker inte. Men känns ändå inte som att hon borde sova såhär :/

Jag börjar jobba ca 50% i april, så det är ju inte alls länge till! Men det innebär 8 pass i månaden så det känns inte alltför mycket, det jobbiga lär bli att vara borta så länge i taget. Men jag längtar tillbaka till jobbet, jag trivs bra och har härliga kollegor :)

Vår bebis sover skitbra men, hon vill sova på mage. Hade fullt upp i natt med att vända tillbaka henne. Runt 20-30 gånger fick jag vända henne. Så jag sov sjukt hackigt. Men är faktiskt inte trött, kommer det vara såhär varje natt kommer jag nog bli det dock.

Hon har sovit på sidan mest ända sen födsel pga att hon föredrar det. Brukar amma henne till sömns sen putta över henne på rygg när hon somnat ordentligt. Men sen efter en stund ligger hon ändå på sidan och eftersom jag är tyngre än henne så lutar ju madrassen lite och hon hamnar "halvt på mage" vilket hon verkar föredra. För bebis blir arg när jag vänder och grejar på natten, hon börjar hamra med sina små nävar ilsket i sömnen.

Luftvägarna är fria (hon har ansiktet åt sidan trots magläge) och hon har egen filt så det inte ska vara för varmt och jag röker inte. Men känns ändå inte som att hon borde sova såhär :/

Nu blir jag väl hängd men Ebba har sovit på mage en hel del sen hon var nån månad... Hon mår helt enkelt bättre då och många läkare och barnläkare jag träffat verkar inte tycka att det är någon katastrof.
Hon är ju oftast mycket mer inpackad när jag bär henne.

Nu märks mer att språng 2 börjar ge resultat. Igår drog hon sig upp till sittande första gången och hon har börjat uppskatta leksaker mer. Både mjukdjur och filtar ska upp i ansiktet och smakas på. Titta på mönstrade gardiner och tapeter har hon gjort någon vecka.

När vågar man låta dem sova med kramdjur? Tänker främst på de platta snuttedjuren från Dinglisar/ Teddykompaniet som hon fått flera stycken. Känns lite trist att ha dem i ett skåp, men vet inte när vi ska våga låta henne ha dem oövervakad.

Nu blir jag väl hängd men Ebba har sovit på mage en hel del sen hon var nån månad... Hon mår helt enkelt bättre då och många läkare och barnläkare jag träffat verkar inte tycka att det är någon katastrof.
Hon är ju oftast mycket mer inpackad när jag bär henne.

Hur länge ska de sova på rygg egentligen? Jag vågar inte riktigt låta henne sova på mage. Inte än iaf.

Imorgon ska jag jobba! Både lördag och söndag. Bara 05-10 (älska ob!) så bebis lär väl sova typ hela tiden jag är borta. Ska bli roligt jobba lite igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar