Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
BLW handlar inte om att barnen ska lära sig sätta i halsen. BLW handlar i grund och botten om lyhördhet, så på inget sätt väsenskillt från det @Matmissbrukaren skriver. Jag tilltalas av BLW för att det är lyhört och uppmuntrar barnets nyfikenhet. Därtill vill jag inte ge burkmat av den enkla anledningen jag inte tilltalas av helfabrikat. Är på inget sätt främmande för puréer, jag gillar och äter själv palsternackspuré t.ex, men det kommer inte vara utgångspunkten.

Sen är ju själva poängen att barnet äter samma som resten av föräldrarna och då är det ju även saker som soppa och pure/mos ibland. Känner man sig orolig runt det här med att sätta i halsen så kan man ju gå kurs i barn-hlr, något som kan vara bra oavsett. :)

Sen är ju själva poängen att barnet äter samma som resten av föräldrarna och då är det ju även saker som soppa och pure/mos ibland. Känner man sig orolig runt det här med att sätta i halsen så kan man ju gå kurs i barn-hlr, något som kan vara bra oavsett. :)

Ja precis, och att lära sig vilken typ av mat i storlek, form och konsistens som är riskabel. Förr eller senare blir det ju fast föda för alla bebisar. Med kunskap och sunt förnuft tror jag inte BLW är någon större risk och framförallt handlar det inte om att barnet ska sätta i halsen.

V har en skallra, min gamla träskallra, som snart vuxit fast i handen på henne. :p Hon håller den krampaktigt när hon äter, sover och vid blöjbyte. Vi får lirka för att få henne att släppa den vid klädbyten. Helt klart en ny favorit. :D

V har en skallra, min gamla träskallra, som snart vuxit fast i handen på henne. :p Hon håller den krampaktigt när hon äter, sover och vid blöjbyte. Vi får lirka för att få henne att släppa den vid klädbyten. Helt klart en ny favorit. :D

Men så gulligt :love:

Ebbas favorit är en rätt smaklös liten rosa enhörning med stora ögon som hon tar ett stadigt tag i, stoppar hornet i munnen och suger som en tok :laugh:

Men åh så sött :love:

Siris favorit är en prasslig apa/bok som tydligen är jättebra att tugga på, annars är Ikea-handdukarna stora favoriter också :D Hon gillar också pussar, fnittrar och skrattar och tycker det är supermysigt!

Senast ändrad:
@Flixon vad kul! Vi får inte testa dyk förräns gång 6.

H har också börjat sova kortare på dagen 30-60 min 2-3 ggr. Men somnar istället vid 22. Sover fortfarande till 10 :)

H älskar allt som prasslar låter och är mjukt. Hårda leksaker funkar sådär, träskallran drog han i huvudet så han blev ledsen.

Vi tränade vändning från mage till rygg i sängen idag. Med lite nedförsbacke kom han runt själv ;) händerna fastnar gärna så de hindrar.

Lustigt förresten, @Pontevecchio , att det är så olika med babysimmet! Tror att den andra simskolan som finns här också har dyk vid 3e gången. Hur många gånger går ni totalt?

8, de äldre barnen skulle dyka gång 5 och sen H och resten gång 6. Nu gång 3 fick de vatten hällt över huvudet med kanna och åka runt i en badring.

Förvånar mig iofs inte att det är olika, har nånting varit likt för nån i dess trådar :D

Mjölken har runnit till bättre igen, får tacka lillan för det :) Och kanske alla tre litrar vatten jag hävde i mig extra igår :p

Jag tänkte att eftersom jag aldrig läcker mjölk så testade jag att sova utan bh inatt och gud så skönt det var! :D
Och inte en mjölkdroppe på linnet på morgonen. Något som är positivt med bröst som inte är sprängfyllda. Läser ju hela tiden om alla som det går igenom både bh och tröja på bara någon timma eller två efter bebis ätit. Rätt skönt att slippa faktiskt ;)

Mår mycket bättre idag :)

Här är det en platt vit kanin som är gosedjursfavoriten. Hon fullkommligt älskar att gosa med den. Den fungerar dessutom som värsta sömnpillret för hon somnar direkt som man lägger kaninen över ögonen på henne när hon är trött. Nästbäst efter kaninen är att gosa med filtar. Dem drar hon också runt i ansiktet.

Vad mysigt det låter med babysimmet! Vi fick tyvärr inte plats vilket verkligen är synd då hon fullkommligt älskar att bada i badkaret och badbaljan.

Idag blir det premiär på tåg. Har lite ångest över hur jag tänkte när jag kom fram till att tåg var lättaste sättet att åka till Jönköping på. Aja, får väl promenera runt med honom i sjalen hela resan i värsta fall. :)

Idag blir det premiär på tåg. Har lite ångest över hur jag tänkte när jag kom fram till att tåg var lättaste sättet att åka till Jönköping på. Aja, får väl promenera runt med honom i sjalen hela resan i värsta fall. :)
Det kommer alldeles säkert gå bra, vi åkte ju 10 h (enkel väg) med tåg i julas. Tågen rör sig ju rätt behagligt för de små, Siri sov gott långa stunder :) Det jobbigaste var att byta blöja, skötbordet är liksom på tvären inne på toaletten! Lägg till att allt rör sig och att det är trångt som fan så... Hoppas du slipper byta, helt enkelt ;)

Det kommer alldeles säkert gå bra, vi åkte ju 10 h (enkel väg) med tåg i julas. Tågen rör sig ju rätt behagligt för de små, Siri sov gott långa stunder :) Det jobbigaste var att byta blöja, skötbordet är liksom på tvären inne på toaletten! Lägg till att allt rör sig och att det är trångt som fan så... Hoppas du slipper byta, helt enkelt ;)

Satt precis och funderade på blöjbyten på tåget haha. Har alla tåg skötbor? Får väl se om det behövs. Han säger ju till när han är nödig. Hans biljett kostade 59 kr med egen plats. Tänkte ställa babyskyddet där (Vi ska åka bil när vi är framme).

Satt precis och funderade på blöjbyten på tåget haha. Har alla tåg skötbor? Får väl se om det behövs. Han säger ju till när han är nödig. Hans biljett kostade 59 kr med egen plats. Tänkte ställa babyskyddet där (Vi ska åka bil när vi är framme).
Ja alla tåg har det! Ett tips är att sikta på handikapptoan om den finns inom rimligt avstånd, där brukar skötbord också finnas samt lite mer utrymme!
Ja det är rätt bra att de ändå får en plats (Siris plats när vi åkte ToR Lund-Östersund kostade 38 kr :D) så det går att lämpa av alla grejer någonstans.

Igår var jag på inför op-bedömning, läkaren ville prova att göra en skopi, dvs inte öppna mer än titthål ungefär. Jag blev så himla glad att jag glömde fråga hur de tänkt göra med äggstocken :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar