Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, satt faktiskt i förra veckan och letade kurs i babytecken. Har börjat göra tecknet för toa när vi byter blöja/pottar. Lär ju dröja ett tag tills han tecknar tillbaka. Han säger "lä" när han vill till tutten och har lite andra ljud för sig som jag försöker tolka. Ibland märks det att det är något han vill säga liksom. ;) Funderar på att gå på föreläsning om babypottning i Älvsjö, någon som vill följa med? :D

När är föreläsningen? :) Jag har inte fått till pottandet. Ser tydligt att hon är nödig men lyckas inte fånga i toaletten. I regel bajsar hon så fort jag satt på blöjan igen. :banghead:

Tänk att jag anade nästan det! :D
Ja, det är väl egentligen inte förrän framåt 8 månader som de kan förväntas teckna tillbaka så smått, som jag förstått det. Det verkar vettigt i alla fall, att de kan uttrycka sig även innan de kan använda ord. Vi ska bara få in lite rutin på att använda det, jag är skitdålig på att komma ihåg sånt. Tänkte börja med äta, bada, sova typ...

Apropå babypottning så bajsade Siri idag (i blöjan), jag gick för att byta och höll henne över handfatet för jag tänkte att hon behövde kissa. Inget kiss. Tvättade av rumpan. la henne på skötbordet, tar på en ny blöja, knäpper den och... bajs. Lyfter över till handfatet, tvättar rent, håller en stund för att se om hon ska kissa nu då? Nope, tillbaka till skötbordet, smörjer in rumpan, tar fram ny blöja, et voilá, nu kissar hon :banghead:

Måste ju leva upp till min image. ;) De kan ju teckna tillbaka ännu tidigare, men det är mer sällsynt.

Måns kissade också på skötbordet imorse efter att ha kissat lite i duschen. Han kom väl på att han var mer nödig. ;)

När är föreläsningen? :) Jag har inte fått till pottandet. Ser tydligt att hon är nödig men lyckas inte fånga i toaletten. I regel bajsar hon så fort jag satt på blöjan igen. :banghead:

Hur länge håller du henne? Kan få stå 2-3 minuter innan det kommer något. Ett tips är att ha en ikeapall att sitta på framför toan och hålla bebis med underarmarna vilande på knäna. Skönare för armarna om inte annat om man ska hålla en stund. Funderar på en bumbo, men de verkar ha gjort om den så de har blivit för små för många toaletter... Hm.

Hur länge håller du henne? Kan få stå 2-3 minuter innan det kommer något. Ett tips är att ha en ikeapall att sitta på framför toan och hålla bebis med underarmarna vilande på knäna. Skönare för armarna om inte annat om man ska hålla en stund. Funderar på en bumbo, men de verkar ha gjort om den så de har blivit för små för många toaletter... Hm.

Efter någon minut börjar hon bli irriterad så då ger jag upp. Känns inte rätt att fortsätta när hon inte gillar det. Kan det vara så att hon föredrar att bajsa i blöja? Känns nästan så. Eller så gör jag fel.

@Roxer @Pontevecchio jag träffas gärna. Bor norr om stan jag med så gärna träff i norrort om ni vill. Tar gärna bilen då jag inte är så hippie :p

Den här hippien gillar sin bil. :p

När passar er? Den här veckan är rätt full. Vi ska åka och hälsa på kusinen i Jönköping. Blir premiär för åka tåg, jag som inte gillar tåg när jag reser själv.. fast flera timmar själv i bilen med bebis känns sådär också.

Jag bor i Solna så norrort blir finemang! Fullt denna veckan också.

Vi har bokat tågresa till Skåne i mars, jag, H och min mamma. Kändes enklare nu när H tröttnar så fort och min mamma inte kan köra nån längre sträcka.

Den här hippien gillar sin bil. :p

När passar er? Den här veckan är rätt full. Vi ska åka och hälsa på kusinen i Jönköping. Blir premiär för åka tåg, jag som inte gillar tåg när jag reser själv.. fast flera timmar själv i bilen med bebis känns sådär också.

Jag bor i Solna så norrort blir finemang! Fullt denna veckan också.

Vi har bokat tågresa till Skåne i mars, jag, H och min mamma. Kändes enklare nu när H tröttnar så fort och min mamma inte kan köra nån längre sträcka.

Vad sägs om måndag nästa vecka?

Jag kan ju inte låta bli att läsa i de flesta av trådarna här på sidan. Men nu när man läser om de som är i början av graviditeten så börjar det faktiskt kännas lite avlägset. Redan liksom?! Förvisso är det snart ett år sedan som jag plussade men jag trodde ändå inte att det skulle gå så här fort till att kännas avlägset. För bara ett par månader sen tyckte jag att det kändes som igår. Det är tur att jag har mina dagboksanteckningar för jag tror att jag redan även börjar glömma lite detaljer. Jag börjar kanske bli senil?! :eek: :D

I övrigt funderar jag otroligt mkt över om vi ska försöka oss på ett syskon eller ej. Jag önskar eg att A skulle få ett syskon eftersom det är så värdefullt att ha syskon (jag står oerhört nära mina egna och önskar att A skulle få uppleva sådan kärlek o glädje). Men samtidigt vet jag inte om jag orkar gå igenom allt igen. Det känns avskräckande både att dra igång IVF igen samt risk för ny förtidig födsel, sjukdom osv. Fast egentligen känner jag ju att jag skulle kunna göra om allt igen. Belöningen är ju oslagbar. :love: Förhoppningsvis växer det väl fram ett beslut så småningom. Men tankarna snurrar rejält...

Visst känns det länge sen? Kan kolla på Fiömer när H var ny och inte minnas hur det var, hur kan det bli så på 4 månader??

Och Tänk att han inte kommer minnas denna tiden alls. Märkligt.

Jag hade enkel graviditet men längtar inte efter en till. Samtidigt vill vi nog ha ett syskon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar