Byter inte heller på natten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för påminnelsen. Vi har Bvc-besök i veckan och kanske också vaccination. De sa visserligen inget om det sist. Våra är ju nästan lika gamla, 3 mån på tisdag. Ger ni vanliga Alvedon eller flytande? Vi har ju inget sånt hemma. Måste kanske fixa något att ha om ifall att.Lilltjejen var på Bvc idag för första gången på tre veckor. Tremånaderskollen vilket innebar vaccinering.
Först vägning och mätning. Tycker inte hon gått upp så mycket men hon ska väl vara mini då
Nu vid 12 veckor så väger hon 5415 gram och är 60,4 cm lång.
Har gått upp 240 gram på tre veckor och kurvan går neråt men sköterskan sa igen att hon går ju upp så fint så vi syns om en månad!
Hon har fortfarande mestadels stl 56. Några byxor är lite korta och även någon body i armen men sätter jag på stl 62 så får jag ju vika upp allt
Det gick bra att ta sprutorna. Hon pep till lite och gnällde i 10 sekunder. Sen frågade hon sköterskan var sjutton dom sysslade med. Såg roligt ut när hon försökte konversera med henne, pluttan
Nu har hon sovit mycket och gnällde till vid sju så då fick hon en Alvedon då jag tyckte hon även kändes något varm, efter en stund så somnade hon gott igen så den hjälpte nog. Tar nog en inatt igen innan vi lägger oss så får hon (och jag) sova.
Sen hjälper det ju inte att min man hade hög feber igår och frossa och ändå stack till jobbet inatt. Det slutade med att hans föräldrar fick hämta hem honom innan ikväll för han kunde inte köra hem själv. Tvingade honom att ta tempen och han hade 39,9 med febernedsättande i kroppen. Korkade man som åker till jobbet i det tillståndet
Så imorgon har jag nog tre gnälliga här hemma då sonen varit sjuk i veckan med. Jag blir väl sjuk imorgon med då. Kul
Tack för påminnelsen. Vi har Bvc-besök i veckan och kanske också vaccination. De sa visserligen inget om det sist. Våra är ju nästan lika gamla, 3 mån på tisdag. Ger ni vanliga Alvedon eller flytande? Vi har ju inget sånt hemma. Måste kanske fixa något att ha om ifall att.
Tack för svar. Fick samma info av en bekant. Tyckte väl att det borde finnas specialanpassat till de små, men man vet ju aldrig. Jag fick tex samma slemlösande medicin utskriven till katten som jag själv använder fast i betydligt lägre dos.Jag köpte hem Alvedon dagen innan för att ha hemma ifall vi skulle behöva.
Nej, inte flytande. Till dom här små ger du suppositorier, alltså stolpiller
Det är jättesmidigt!
Du ska troligen ha samma som våran, Alvedon 60 mg för barn mellan 5-10 kg. Grönt paket. Finns på barnavdelningen på apoteket.
Jag byter bara blöja på natten om hon har bajsat, vilket är väldigt väldigt sällan.
Och nu måste jag gnälla av mig lite, igen
Vi hade ju magsjuka hemma för nån vecka sen. Tvååringen gick tillbaka till dagis i tisdags. Gissa vem som kom hem med 40 graders feber igår? Fick ner febern till 38,8. Idag har hon pendlat mellan 39 och 40,1 trots alvedon :S
Sambon kom hem från jobbet lika sjuk han. Jag hoppas verkligen lillan slipper undan den här gången också, men fan så drygt det är första året de går på dagis. De är ju hemma mer än de är där känns det dom.
Men fy, krya på er!Alla verkar sjuka. Det blev även jag idag. Influensan med värk i hela kroppen
Kändes banne mig som att gå på spikmatta när jag reste mig ur soffan ikväll för att gå på toa
Har ont överallt och jag tror nästan mini fått en liten släng hon med. Hon var otröstlig innan så hon fick en Alvedon och efter en stund så däckade hon och sov gott. Vaknade sen i panik efter någon timma och kunde inte amma så hon fick ta en flaska med kall bröstmjölk. Det fanns ingen tid till att värma upp den. Sen blev det lite bättre och hon har lyckats amma två ggr och sover gott nu
Själv har jag frossa, ont i huvudet och halsen och känner mig halvdöd..
Nu har jag inte provat Kaxs-plaggen än, men jag tycker att de ser rymligare ut.Någon som vet om kappahls kaxs-kollektion är lika smal i passformen som Newbie?
Usch stackare! Krya på er!Alla verkar sjuka. Det blev även jag idag. Influensan med värk i hela kroppen
Kändes banne mig som att gå på spikmatta när jag reste mig ur soffan ikväll för att gå på toa
Har ont överallt och jag tror nästan mini fått en liten släng hon med. Hon var otröstlig innan så hon fick en Alvedon och efter en stund så däckade hon och sov gott. Vaknade sen i panik efter någon timma och kunde inte amma så hon fick ta en flaska med kall bröstmjölk. Det fanns ingen tid till att värma upp den. Sen blev det lite bättre och hon har lyckats amma två ggr och sover gott nu
Själv har jag frossa, ont i huvudet och halsen och känner mig halvdöd..
Någon som vet om kappahls kaxs-kollektion är lika smal i passformen som Newbie?
Krya på er allihopa, här är vi någorlunda friska nu efter helvetesveckan förra veckan
BVC idag, 7,3 kg och 64,5 cm lång, så viktuppgången har lugnat sig lite nu Så dags... Men vi har ett rejält klädlager i strl 68 som hon börjat använda nu, nästan allt är från Tradera. Det mesta är i jättefint skick och jag håller mig ifrån att dras med i de auktioner som skenar iväg, så jag är mycket nöjd (plånboken också!)
Är det någon som funderat på babytecken förresten? @Roxer kanske, du som blivit hippieförälder eller hur var det? Vi fick hem en bok om det i förra veckan, tycker det verkar himla intressant och ska nog försöka oss på det!
Tänk att jag anade nästan det!Haha, satt faktiskt i förra veckan och letade kurs i babytecken. Har börjat göra tecknet för toa när vi byter blöja/pottar. Lär ju dröja ett tag tills han tecknar tillbaka. Han säger "lä" när han vill till tutten och har lite andra ljud för sig som jag försöker tolka. Ibland märks det att det är något han vill säga liksom. Funderar på att gå på föreläsning om babypottning i Älvsjö, någon som vill följa med?