Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter tufft med fyra! :D Speciellt vid sjuka... Hoppas du kan få lite återhämtning!
Jag får nog skylla mig själv lite som skaffat så många :p Men ja, vissa dagar är värre än andra. Speciellt när sonens rutiner rubbas, som vid sjukdom tex, och när stora tösen har pms samtidigt. Då vill man mest bara ta in på nåt hotell nånstans med de små och låta sambon ta hand om de andra :D

Tack för kry-önskningar, hon mår mycket bättre idag redan! Har sovit mycket idag också men nu är hon pigg som en liten mört :D

@Mulles_matte hej och hå, jag blir trött bara av att läsa det där :p skönt att alla är kräkfria nu!

Hahahahahaha känner igen det där...
Sen inser man att det är illa när man känner "ah, vilken bra natt!" när man ammat tre gånger, sora dottern haft mardrömmar och varit ledsen två gånger och hunden varit ute och pissat två (!!!!!) gånger. Suck.

Hur går det för @Matmissbrukaren och all vätska i kroppen?

Det går sådär. Det är bättre men istället för att försvinna ur kroppen så bestämde sig vätskan för att sätta sig i mitt ena knä. Jag var hos läkaren och kollade upp det för två veckor sen men dom kan inget göra eftersom jag ammar. Så jag får väl gå runt med ett knä som känns väldigt skumt då då. Vätskan försvinner väl nån gång. Läkaren trodde vätskan i kroppen berodde på amningen. Kroppen vägrar släppa den eftersom jag ammar och förlorar vätska där, så den håller i den vätskan den kan. Så det försvinner väl efter sommaren när vi slutat amma, om jag orkar stå ut så länge vill säga :p

Mina händer är glada igen för jag köpte en elektrisk pump och det funkar fint!
Till å med så den kan få ut en droppe själv utan lillans hjälp och då är det en bra maskin :D
Får dock köra på full styrka men så länge mjölken kommer så är det lugnt.
Men det är bara om brösten är fulla.

Jag tror mini är inne i nästa utvecklingsfas. Hon är gnällig och svår att trösta. Vill inte ha tutte eller napp men suga på fingret funkar. Hon har hittat sina händer och kunde hon skulle hon stoppa in hela i munnen :p
Det dreglas mycket, tittas på allt och vill vara nära hela tiden.
Hoppas det går över fort så livet blir lite lättare för henne igen :heart

Å den där jäkla hunden ger sig inte, var än bebis befinner sig så ska hon banne mig vara bredvid :laugh: :love:

AQFAAAACHopodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1NDI4MDExMTIzMV81NmFlOGQ3ODJhNmIyMjVmMjFmMTRkZGIuanBn

Vi har en barnvaktskatt istället. Hon är oftast nära H och piper han får jag två sekunder på mig att åtgärda det innan hon kommer och skäller på mig och hämtar mig.

Gulligt med djur som tar på sig rollen som bebisvakt. Svärmors hund är jätteorolig om Alva gråter eller så, han ska vakta och följa efter och hålla koll på bebisen hela tiden.
Mina två katter börjar nu efter snart 3 mån acceptera att hon finns, men hon får helst inte skrika och de vill inte vara nära henne någon längre stund. De kan gå fram och nosa om hon ligger still typ. Jag tycker iofs det är lite bra att de är lite avvaktande, för när hon börjar krypa och dra i pälsen är det nog bra att de är en bit ifrån. Kompisen fick lämna bort sin katt när ungen började 'klappa hårt' eftersom den inte aktade sig. De var rädda att den skulle ge igen så småningom med klor..

Igår blev Alva trött vid 21 ungefär så jag sövde henne i spjälsängen på prov. Hon vaknade efter 10 min, så jag sövde om henne, men då vaknade hon nästan direkt jag gick ur rummet. Sedan var hon otröstlig i 20 min minst... Hon fick sedan vara vaken tills jag kände för att sova och då somnade hon direkt på min arm i sängen när hon ätit lite. Sedan lägger jag över henne i babynestet som ligger bredvid mig i sängen, det funkar iaf nu. Förut skulle hon bara sova bredvid mig. Försöker lite stegvis att vänja henne vid att sova mer för sig själv..
Får väl prova att lägga över hela babynestet i spjälsängen så småningom.

Vaknade som Dolly Parton i morse dessutom, nästan så jag trodde jag fått mjölkstockning. Ena bröstet var jättespänt, ömt och knöligt. Men efter att hon ätit så blev det normalt. Hon tuttade ju igång mer produktion häromnatten efter min magsjuka när jag säkert hade för lite mjölk.

Vår katt var som en skugga på oss i början. Hon satt brevid vid alla matningar och tyckte det var helfestligt att vi var uppe så mkt på nätterna. Men nu har hon tröttnat. Babygymmet använder hon dock flitigt.

Jag har fått mjölkstockning igen :cry: var ute och gick i skitvädret innan och hade nog för tunn jacka. Har testat alla knep i boken men det sitter i än, hoppas det släpper imorgon.

Siri är i princip frisk nu i alla fall, lite snuvig och hostar litegrann bara. Men som hon utvecklats den senaste veckan! Hon greppar saker mycket mer distinkt och har upptäckt sina fötter ordentligt :love: det gör blöjbytena lite mer... intressanta :D

Jag har fått mjölkstockning igen :cry: var ute och gick i skitvädret innan och hade nog för tunn jacka. Har testat alla knep i boken men det sitter i än, hoppas det släpper imorgon.

Siri är i princip frisk nu i alla fall, lite snuvig och hostar litegrann bara. Men som hon utvecklats den senaste veckan! Hon greppar saker mycket mer distinkt och har upptäckt sina fötter ordentligt :love: det gör blöjbytena lite mer... intressanta :D
Men vad tjurigt med ännu mer sjuka. :mad: Stackare! Hoppas det släpper snabbt. Har du feber också?

Min har inte hittat sina fötter än men blöjbytena blir spännande ändå. :crazy: Hon kör f.t. hårdträning med att stå på benen. Det är typ det festligaste som finns. Så när man tar tag och ska lyfta upp fr skötbordet så sätter hon blixtsnabbt benen i magen/bröstkorgen på en och trycker ifrån med raka ben samtidigt som man lyfter. Jag blev totalt överrumplad första gången. Jäkla galning! :eek: :nailbiting: :heart

Men vad tjurigt med ännu mer sjuka. :mad: Stackare! Hoppas det släpper snabbt. Har du feber också?

Min har inte hittat sina fötter än men blöjbytena blir spännande ändå. :crazy: Hon kör f.t. hårdträning med att stå på benen. Det är typ det festligaste som finns. Så när man tar tag och ska lyfta upp fr skötbordet så sätter hon blixtsnabbt benen i magen/bröstkorgen på en och trycker ifrån med raka ben samtidigt som man lyfter. Jag blev totalt överrumplad första gången. Jäkla galning! :eek: :nailbiting: :heart
Vet inte, har faktiskt inte kollat. Tidigare har det gått över på ett dygn så jag hoppas på samma nu. Däremot börjar jag bli förkyld jag med :banghead:

Haha, stå på benen är väldigt populärt här också! Sitta är okej, om hon får ligga dubbelvikt framåt och pilla på fötterna... Men det gäller att hålla i dem nu när de börjar fara åt alla håll och kanter :D

Här är en till som älskar att stå på benen, men även att "flyga flygplan". Sitta i knä vid matbordet är också intessant. Hon tittar intresserat på tallriken och gapar när gaffel lyfts. :D Får nog bli smakportioner så fort hon är mogen för det. Har ni med lite äldre barn börjat ge smakportioner? Vad ger ni isåf?

Igår var vi på BVC för vaccinering. Hon var lite gnällig och rätt trött igår, men idag vaknade hon som vanligt på strålande humör. 62 cm och 6,2 kg nu.

Alva har velat stå sedan hon var typ 3 veckor känns det som, nu står hon med lätt stöd bara. Sprattlar hej vilt med benen, både på skötbordet och i babygymmet. Sitta vill hon helst hela tiden, och hamnar hon för lågt så gör hon små sit-ups och försöker komma framåt :D
Fötterna tappade hon intresset för ganska omgående som hon upptäckt dem känns det som och hon är inte sådär jättemycket för att ta i saker ännu. Däremot känns det som att hon fipplar runt och känner på allting med händerna mer än tar tag.

Smakpremiär idag på 4månaders dagen. Päronpure, gott men märkligt. Intogs sittandes i sin Tripptrappstol.
Sitta och leka med fötterna är roligast, stå också men han vill helst sprattla på benen samtidigt.

Min sambo är borta på jobb några dagar nu så jag och bebis har varit ensamma två dagar nu. Eller ja igår var min mamma här typ hela dagen och gav massa presenter och gullade med bebis hela dagen typ men idag var vi helt själva.

Skulle duscha så tog med henne in och satt på golvet och duschade med henne i knäet. Helt överlycklig bebis. Alltså dör vad gulligt det var. Hon låg och babblade i 20-30 minuter efter det, ville nästan grina för att det var så gulligt haha. Sen fes hon jättehögt och blev först förvånad, sen började hon skratta :love:

Tidigare idag var vi och shoppade, det var så tråkigt att hon somnade och vaknade först långt efter vi kommit hem :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar