Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Flixon och @Zewz

Jag vet inte alls hur det fungerar med ägglossning osv. Kanske bara är vänster som funkar för mig ändå? Hade mens typ var 4 månad förrförra året innan graviditeten, var bara sista månaderna den kom tätt. Men då hade jag slutat med p-piller så jag trodde det berodde på det.

Läste någonstans att man inte får bära tyngre på 3 v iaf. Så det lär väl ta någon månad innan man kan återgå till livet helt?

Jag håller på att bli en riktig hippieförälder. Planerar långtidsamning, bär i sjal och ergonomisk sele, babypottar, funderar på blw som matintro och ramlade över en kurs i babytecken som kändes jättespännande. Igår fick jag dessutom en ingivelse att börja kika på tygblöjor eftersom det känns så kinkigt att hålla på och slänga blöjor med inget kiss eftersom resåren blivit dålig.

Ibland förvånar man sig själv... Vagnen är i princip oanvänd... :o

Är det någon annan här som har en elektrisk pump?

Just nu har jag en manuell från MAM och den funkar som den ska men mina händer fixar inte att pumpa manuellt för då somnar dom :(
Och eftersom jag tänkt amma ett tag till och vill fortsätta ge pumpad mjölk när jag är iväg utan bebis så får det bli en elektrisk.
Jag hade en när dom andra var små och den var kanon, men självklart har jag glömt bort vilken det var :banghead:
Jag kommer ihåg att den var gul, så jag misstänker det var en Medela.

Jag behöver iaf en som har stark utdrivning och arbetar fort eftersom jag bara kan pumpa när bebis äter så maskinen behöver jobba effektivt.
Känner inte för att hyra från BB. Är ju snordyrt!
Funderar på Medela Swing. Någon som testat den?

Jag håller på att bli en riktig hippieförälder. Planerar långtidsamning, bär i sjal och ergonomisk sele, babypottar, funderar på blw som matintro och ramlade över en kurs i babytecken som kändes jättespännande. Igår fick jag dessutom en ingivelse att börja kika på tygblöjor eftersom det känns så kinkigt att hålla på och slänga blöjor med inget kiss eftersom resåren blivit dålig.

Ibland förvånar man sig själv... Vagnen är i princip oanvänd... :o

Men du, det låter ju superhärligt :D
Låter som ni hittat det som är rätt för er :)

Just nu har jag en manuell från MAM och den funkar som den ska men mina händer fixar inte att pumpa manuellt för då somnar dom :(
Och eftersom jag tänkt amma ett tag till och vill fortsätta ge pumpad mjölk när jag är iväg utan bebis så får det bli en elektrisk.
Jag hade en när dom andra var små och den var kanon, men självklart har jag glömt bort vilken det var :banghead:

Jag behöver iaf en som har stark utdrivning och arbetar fort eftersom jag bara kan pumpa när bebis äter så maskinen behöver jobba effektivt.

Medela swing är den som många använder på amningsforumen och verkar nöjda med. Ska jag ställa en fråga i amningsgruppen på Facebook åt dig?

• Gilla
Reactions: MM
Medela swing är den som många använder på amningsforumen och verkar nöjda med. Ska jag ställa en fråga i amningsgruppen på Facebook åt dig?

Det får du jättegärna göra! :)

BTW så skaffade jag faktiskt Facebook för typ en vecka sen nu, bara ljusår efter alla andra ;)
Men du får gärna ställa frågan åt mig för jag är inte riktigt hundra på det där stället än :p

@Flixon och @Zewz

Jag vet inte alls hur det fungerar med ägglossning osv. Kanske bara är vänster som funkar för mig ändå? Hade mens typ var 4 månad förrförra året innan graviditeten, var bara sista månaderna den kom tätt. Men då hade jag slutat med p-piller så jag trodde det berodde på det.

Läste någonstans att man inte får bära tyngre på 3 v iaf. Så det lär väl ta någon månad innan man kan återgå till livet helt?
En månad är ju inget i längden! Hoppas det går bra när det väl är dags :)

Jag använde en elektrisk Medela när jag var inlagd på sjukhuset vid livmoderinflammationen. Det var nån stor variant som stod på ett golvstativ så det är ju säkert inte samma, men funktion o dyl lär ju vara ungefär liknande. Jag tyckte den funkade bra, smidigare än att pumpa manuellt, definitivt mer effektiv.

• Gilla

På sjukhuset anv jag den stora Medelan. Den var super. Huruvida den mindre varianten är lika bra vet jag tyvärr inte.

Hemma har jag en Spectra. Den är lika bra som Medelan men är liten och smidig. Tyvärr är den väldigt svår att få tag på. Jag hittade inte ens ngn nu när jag googlade. Så det är ett värdelöst tips att komma med. :p

• Gilla
Babysim idag! Duschen innan var inte helt uppskattad (däremot var det bättre efter badet, så det var nog bara lite obekant och läskigt), men badet var mysigt och inget särskilt, tyckte Siri :) Hon slocknade direkt när jag la ner henne i vagnen efteråt och sov mest hela eftermiddagen, så det tog nog på krafterna!

H sov i fyra timmar efter simmet :)

Jag har tyvärr inte heller några pumpråd, kör för hand när det behövs.
Funkar bättre än manuell pump för mig.

Idag var vi stallediga och skulle ut på stan, då har låssystemet till förrådet gått i baklås så får inte ut vagnen! :rage::crazy: Jouren kom men kunde inte fixa så bidde bilen och storhandla istället. Vi har sele men H är tung och det är bökigt i regnigt och blåsigt väder tycker jag.

På sjukhuset anv jag den stora Medelan. Den var super. Huruvida den mindre varianten är lika bra vet jag tyvärr inte.

Hemma har jag en Spectra. Den är lika bra som Medelan men är liten och smidig. Tyvärr är den väldigt svår att få tag på. Jag hittade inte ens ngn nu när jag googlade. Så det är ett värdelöst tips att komma med. :p

Haha, det är ju en fördel om den går att få tag på :p

Men du och @Flixon använde säkert deras Symphony som är värstingen. Den är säkerligen bättre än dom små men deras swing var ju bäst i test förra året så den borde ju vara bra tycker jag :)

Vovven är fortfarande lika kär i lillan :love:

AQFAAAACyy1odHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MzkzNTA5NTE1NF81NmE5NDljNWUwODdjMzJmMGI2NzViYmEuanBn

Nu har vi börjat planera dop. Givetvis är både kyrka och församlingshem fullbokat i all evighet framåt men tror vi lyckades få till ett datum nu. Blir en annan mindre lokal bara vilket innebär att vi får bjuda lite mindre folk så det blir bara familjen i princip. Men det blir nog bra det, säger jag som hatar folksamlingar oavsett om jag känner folket eller inte :p

Drabbades av magsjuka inatt, fy f-n säger jag. Jag tillhör skaran som aldrig haft det vad jag vet, så trodde typ jag var immun eller något. Hoppas verkligen lillan klarar sig..

Drabbades av magsjuka inatt, fy f-n säger jag. Jag tillhör skaran som aldrig haft det vad jag vet, så trodde typ jag var immun eller något. Hoppas verkligen lillan klarar sig..
Usch, stackare! Jag åkte på en hemsk magsjuka när man äldste var två månader, och trodde ju garanterat att han skulle åka på det då, eftersom man i princip sitter ihop med dem när de är så små. Men han klarade sig faktiskt. Håller tummarna för att din bebis gör det också!

@Bri
Då hoppas jag på tur här med :)

Igår var vi på bvc och nu har hon tangerat 5 kg gränsen precis. Vuxit 2 cm också, inte konstigt byxorna blir för små först.

S fick den första vaccinationen igår. Pep till vid båda sticken men sen tyst, pappa fick t.om. fram ett leende och somnade sen i babyskyddet.
Idag har han lite feber (38.2°) och ligger och sover en hel del emellan amningen. Tänkte på promenaderna, vågar man ut och gå nu? Han är ju såpass varm så är rädd att jag kommer klä honom för lite och då blir sjuk eller klä för mycket och då svimmar av eller i värsta fall psd. :nailbiting:

Att kylas ned när man har feber ska inte vara farligt har jag lärt mig men fråga BVC?

Vi var på restaurang ikväll, blir fan tokig på ställen där skötbord endast finns på damernas! Idag var det dessutom typ en dm mellan dörren och skötbordet för mig att klämma mig in på. H hade dessutom laddat hela dagen så det gick igenom kläderna. Sen la han en till så jag återigen fick klämma in mig och byta.

Fram för skötbord på herrarnas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar