Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu förstörde min sambo min illusion och bara 'men hon åt ju kl 1 också?' och jag inser att det måste jag ha sovit mig igenom då..

Hahahahahaha känner igen det där...
Sen inser man att det är illa när man känner "ah, vilken bra natt!" när man ammat tre gånger, sora dottern haft mardrömmar och varit ledsen två gånger och hunden varit ute och pissat två (!!!!!) gånger. Suck.

Hur går det för @Matmissbrukaren och all vätska i kroppen?

Hur går det med flaskmatandet @Flixon ? Har det blivit ngn skillnad?
Vi köpte en flaska med större hål, från 3 månader stod det på den. Hon flamsar mest, äter egentligen ingenting och det som kommer ut hamnar vid sidan. Men vi har varit lite dåliga på att försöka också... tids nog ska det väl funka igen :p

Vi köpte en flaska med större hål, från 3 månader stod det på den. Hon flamsar mest, äter egentligen ingenting och det som kommer ut hamnar vid sidan. Men vi har varit lite dåliga på att försöka också... tids nog ska det väl funka igen :p
Det ska väl vara äkta vara dårå ;)

Hahahahahaha känner igen det där...
Sen inser man att det är illa när man känner "ah, vilken bra natt!" när man ammat tre gånger, sora dottern haft mardrömmar och varit ledsen två gånger och hunden varit ute och pissat två (!!!!!) gånger. Suck.

Livet före och efter barn liksom... :p

Livet före och efter barn liksom... :p

Ja, sen är allt utom världskrig bättre än nätterna (och dagarna...) med stora dottern när hon var liten. Mini ammar ju rätt ofta nattetid men sover däremellan. Stora dottern åt ungefär lika ofta men skrek däremellan... Är inne på tre år nu utan en hel natts sömn. Härligt :D

Låter som hon inte varit tillräckligt hungrig? H har fortfarande minsta nappen, annars åker det mer för snabbt. Han äter fort!

Och inatt var hon vaken typ hela tiden och åt och sparkade på mig, kl 4 gick jag ut till soffan och lade mig och då somnade hon ett tag iaf... *trött*

Siri är jätteförkyld och vi misstänker öroninflammation :( troligen från badet i onsdags. Hon snörvlar, hostar, har feber och var otröstlig i över en timme i eftermiddags. Vi är ju bortskämda med att hon aldrig gråter annars så det här var fruktansvärt för mammahjärtat!
Det hjälpte heller inte att hon och jag var iväg för en "tjejhelg" med mina kompisar. Hade inte med nån Alvedon så när hon inte verkade bli bättre så bestämde jag mig för att åka hem. Packade in henne i bilen och hon tvärslocknar, lilla hjärtat :heart
Nu har hon fått Alvedon och ligger helt utslagen i mitt knä. Jobbigt att vara sjuk!

Åh stackars liten och stackars mamman som Inte fick sin helg :(

Jag var tydligen hopplös med flaskan som liten, vääääägrade oavsett.

Ja hon var helt otröstlig, skrek tills hon hostade och hostade tills hon kräktes :cry: nu har hon precis vaknat efter att ha sovit i 3 timmar, snuvig och hängig men alvedonen sitter nog i fortfarande för hon är inte ledsen i alla fall.

Ja vi får väl se hur det blir med den där flaskan, det är ju inget måste utan mer bekvämt om det fungerar. Mat får hon ju i sig utan bekymmer från bröstet så :)

Ja hon var helt otröstlig, skrek tills hon hostade och hostade tills hon kräktes :cry: nu har hon precis vaknat efter att ha sovit i 3 timmar, snuvig och hängig men alvedonen sitter nog i fortfarande för hon är inte ledsen i alla fall.

Ja vi får väl se hur det blir med den där flaskan, det är ju inget måste utan mer bekvämt om det fungerar. Mat får hon ju i sig utan bekymmer från bröstet så :)
Men lillan :( Hoppas hon kryar på sig fort, inte roligt när de är sjuka.

Jag är helt slut som människa och har mest velat gå o gömma mig under en sten nånstans. I lördags fick tvååringen magsjuka och i tisdags fick stora tösen och sambon skiten. My och sonen klarade sig tack o lov Jag har alltså haft alla fyra ungarna hemma hela veckan. Skitkul. Speciellt när de blev friska men ändå tvingades vara hemma. Gap, skrik, bråk och en jäkla massa gnäll mest hela tiden. Tvååringen har dessutom fått för sig att hon ska vara vaken hela nätterna. Bah. Underbart med barn ibland ;)

Var iväg och vägde Mysan i fredags iaf (då hade alla varit kräkfria i 72 timmar så vågade åka iväg). 5480 gram och 59 cm lång dagen innan sin tvåmånadersdag. En hel decimeter längre än när hon föddes.

Tydligen :D nåja, att amningen funkar är ju viktigast, så är det ju bara att fortsätta försöka.

@Pontevecchio det verkar inte så ändå för när vi ger upp flaskan och ger henne bröstet brukar hon äta som om hon är rejält hungrig.
Usch vad jobbigt med förkylning. Stackars liten! Förstår att det gör ont i mammahjärtat.

När det gäller flaskan så kan ni ju pröva med kopp och sked och se om det passar bättre. Det är ju skönt att kunna lämna bort matningen vid behov.

Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Jag är helt slut som människa och har mest velat gå o gömma mig under en sten nånstans. I lördags fick tvååringen magsjuka och i tisdags fick stora tösen och sambon skiten. My och sonen klarade sig tack o lov Jag har alltså haft alla fyra ungarna hemma hela veckan. Skitkul. Speciellt när de blev friska men ändå tvingades vara hemma. Gap, skrik, bråk och en jäkla massa gnäll mest hela tiden. Tvååringen har dessutom fått för sig att hon ska vara vaken hela nätterna. Bah. Underbart med barn ibland ;)

Var iväg och vägde Mysan i fredags iaf (då hade alla varit kräkfria i 72 timmar så vågade åka iväg). 5480 gram och 59 cm lång dagen innan sin tvåmånadersdag. En hel decimeter längre än när hon föddes.
Det låter tufft med fyra! :D Speciellt vid sjuka... Hoppas du kan få lite återhämtning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar