Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja visst är hon :love:

Yes, mamma som stickar :) Hon har fått någon nytändning när det finns ett barnbarn att sticka åt :D
Det är så himla mysigt med hemstickat! :love: Vi har ett par underbart fina koftset (kofta+mössa) som min mormor stickade och gav till mig för mga år sedan som var tänkt till kommande barn i familjen. Och det är en underbar känsla att äntligen få använda dem! :heart

Vilka ögon @Mitrolle :love:

Äntligen börjar stockningen släppa, ingen feber idag! Igår var jag riktigt risig, fick kalla hem maken från praktiken så han kunde ta hand om Siri. Låg nerbäddad med vetekudde i soffan nästan hela dagen, när jag inte stod i duschen. Idag är det dock Siris tur att vara gnällig, gissar att det beror på den vegetariska chilin vi åt igår där det var massa bönor i :banghead: masserade magen en stund och sen brakade det loss i blöjan, så nu är humöret bra igen :D

Fotade lite häromdagen :)
24497721500_2a3292a767_k.jpg
_DSC8046[/url] by Kattis Trolle Liljegren, on Flickr[/IMG]

24793248695_d00a15c59c_k.jpg

img

Vilka ögon @Mitrolle :love:

Äntligen börjar stockningen släppa, ingen feber idag! Igår var jag riktigt risig, fick kalla hem maken från praktiken så han kunde ta hand om Siri. Låg nerbäddad med vetekudde i soffan nästan hela dagen, när jag inte stod i duschen. Idag är det dock Siris tur att vara gnällig, gissar att det beror på den vegetariska chilin vi åt igår där det var massa bönor i :banghead: masserade magen en stund och sen brakade det loss i blöjan, så nu är humöret bra igen :D

Fotade lite häromdagen :)
_DSC8046[/url] by Kattis Trolle Liljegren, on Flickr[/IMG]

24793248695_d00a15c59c_k.jpg

img
Åh så fina bilder! Bedårande! :love: Inget snack om att hon hittat sina föttet! :D

Stackare med mjölkstockningen. Skönt att det är bättre. Hoppas det släpper helt!

Åh så fina bilder! Bedårande! :love: Inget snack om att hon hittat sina föttet! :D

Stackare med mjölkstockningen. Skönt att det är bättre. Hoppas det släpper helt!
Tack! Haha ja, det är knappt att hon släpper dem för att äta, ens ;)

@Flixon
Jättefina bilder! Jag skulle också vilja ha fina bilder på Alva. Måste fixa :p
Tack :) Ja gör det, det är så himla kul att ha! Vi har ett fotoalbum med bilder från graviditeten och framåt, det är redan kul att titta i. Jag har tex redan glömt att jag hade blindtarmsinflammation när jag var gravid, men det finns åtminstone bildbevis :D

Älskar vår morgonrutin. Jag ammar vid 7:30 sedan går jag upp och äter frukost i lugn och ro framför Nyhetsmorgon medan V sover. När jag går in till henne vid 8:30-9 är hon i regel halvvaken. Hon skiner upp som en sol när jag kommer och drar igång världens morgonsprall. :love:

De första veckorna, då jag knappt tog mig en millimeter utan att hon vaknade, känns så väldigt avlägsna nu.

Tack :) Ja gör det, det är så himla kul att ha! Vi har ett fotoalbum med bilder från graviditeten och framåt, det är redan kul att titta i. Jag har tex redan glömt att jag hade blindtarmsinflammation när jag var gravid, men det finns åtminstone bildbevis :D

Ja, det är verkligen kul att ha! Jag tittar nästan dagligen på bilder och filmklipp från när V var "liten" och förundras över hur fort det går. :D

Inatt har Siri sovit dåligt, det händer typ aldrig. Hon har knorrat mycket, vaknade redan vid 2 för att äta och känns som hon sovit oroligt. Jag hoppas det är tillfälligt, jag gillar våra 10-minutersamningar vi brukar ha på natten :D

Igår hade hon massor att berätta, och när hon sen vaknade i morse så tog hon vid direkt där hon lämnade

Ja, trots knubbiga lår når de hela vägen upp :D Men det är först de senaste dagarna som hon kommit på att hon faktiskt kan, samma med att dra i strumpor har hon precis börjat med.

Aha dra strumpor är H en fena på. Får på en medans jag tar på den andra drar av han den första och så håller vi på så :D

Hur gör ni med blöjbyte när bebis långsover? Vår tjej har sovit 7-8 timmar i sträck några nätter nu. Och då sover såklart vi med oavbrutet. Ska man ställa klockan och byta mitt i natten? Eller ta det på morgonen? Hon kissar bara på natten, aldrig bajs.

Hur gör ni med blöjbyte när bebis långsover? Vår tjej har sovit 7-8 timmar i sträck några nätter nu. Och då sover såklart vi med oavbrutet. Ska man ställa klockan och byta mitt i natten? Eller ta det på morgonen? Hon kissar bara på natten, aldrig bajs.
Min sover 21 till 08 men kissar bara en gång då. Så hon får ha samma blöja på sig hela natten.

Min sover 21 till 08 men kissar bara en gång då. Så hon får ha samma blöja på sig hela natten.

"Kan" man göra så? Vore ju skönt slippa vakna mitt i natten. Eller är man en dålig förälder då :p
Hon har inte blivit röd i huden, huden är torr och blöjan med, det som kommit har absorberats av blöjan. Men känns ändå som länge med samma blöja. Skönt iaf höra att du gör likadant :)

Skulle aldrig väcka för att byta blöja. Vi byter inte heller på natten om hon äter, för hon kissar knappt under natten ändå.

Skulle aldrig väcka för att byta blöja. Vi byter inte heller på natten om hon äter, för hon kissar knappt under natten ändå.

Jag är en sån blöjbytesninja så hon vaknar inte. Fast det beror nog mer på att jag byter på handduk i sängen (dvs flyttar henne inte till kallt skötbord) än min skicklighet. Jag har känt mig jättetaskig som inte bytt de nätter hon sovit länge :o

"Kan" man göra så? Vore ju skönt slippa vakna mitt i natten. Eller är man en dålig förälder då :p
Hon har inte blivit röd i huden, huden är torr och blöjan med, det som kommit har absorberats av blöjan. Men känns ändå som länge med samma blöja. Skönt iaf höra att du gör likadant :)
Ja blöjorna är ju så bra idag. Men skulle jag ha eller få ett barn med känslig hud hade man kanske behövt byta under natten. Men står ju tom på paketen att de ska kunna hålla torrt i 12 h.

Jag är en sån blöjbytesninja så hon vaknar inte. Fast det beror nog mer på att jag byter på handduk i sängen (dvs flyttar henne inte till kallt skötbord) än min skicklighet. Jag har känt mig jättetaskig som inte bytt de nätter hon sovit länge :o

Haha. Min vaknar inte heller. Hon har till och med sovit sig igenom byte av bajsblöja på skötbordet, men det har inget med mina blöjbytesskills att göra. Ungen är typ omöjlig att väcka när hon verkligen sover.

Som svar på ursprungsfrågan, jag byter på natten om jag ändå är vaken. Oftast snuttar hon i typ två minuter och ingen av oss är riktigt vaken, då byter jag inte. Känn dig inte taskig. :)

Byter aldrig blöja på natten. Det skulle vara om den är extremt full i så fall.
Oftast så kissar hon inte under natten så värst utan när hon vaknar på morgonen istället.

Jag byter inte heller på natten. Hon kissar inte så mycket under natten ändå. Oftast kissar hon mer första vakna timmen på morgonen än på hela natten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar