Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den känslan är helsjuk! Först går man och fasar för den jäkla förlossningen, och sen kommer man till ett stadie där man helt plötsligt börjar längta efter värkar/smärta.... hjärnan är bra knäppÄr det normalt att längta efter lite värkar?
Jag sa till maken ett flertal gånger att man blir knäpp av att vara gravid. Precis som vilse skriver, så går man först och oroar sig för förlossningen (även om det för min del var mer.påtagligt andra graviditeten än första) men tillslut kommer man till en fas där man är så tung, trött och less att man bara vill ha ut ungen och få sova ifred. (haha liksom!) så helt plötsligt känns det helt rimligt att klämma ut den där ungen, samma fysiska förutsättningar som ett halvår innan kändes som ett hån. Men det är nog därför en graviditet är just 9 månader, det är så lång tid som det krävs för att man ska bli så sjukt less att man ser fram emot förlossningen tillslut.Är det normalt att längta efter lite värkar?
Nej verkligen inte, i dag jag strålande glad av lite smärta i ländryggen. Sedan blev jag besviken när det släppte.nnÄr det normalt att längta efter lite värkar?
Låter lovande, hoppas det händer något nu! Jag håller tummarna!@hvala, vad skönt för dig! Bra svärmödrar kan man aldrig få för mycket av . Själv har jag vaknat en 4-5 ggr inatt av mensvärksliknande smärta i magen som hållit i sig en stund o sen släppt sen. Hoppas att det är nåt på g snart!!
Skrev i den här tråden i början av graviditeten men hoppade till Vintertråden då det skulle bli ett december barn, men, nu är hon här - en månad för tidigt!
Vår lilla tös föddes i söndags och har mjölk så att det räcker till ett helt kompani. Inatt så har det läckt otroliga mängder, hur gör man? Hur undviker man att blöta ner sängen varje natt?
Amningsinlägg räcker inte till..
Någon som har samma "problem"?
Min förhoppning är att det lättar lite om ett par dagar/veckor. Men tills dess?
Som ovan sa, handdukar i massor!Skrev i den här tråden i början av graviditeten men hoppade till Vintertråden då det skulle bli ett december barn, men, nu är hon här - en månad för tidigt!
Vår lilla tös föddes i söndags och har mjölk så att det räcker till ett helt kompani. Inatt så har det läckt otroliga mängder, hur gör man? Hur undviker man att blöta ner sängen varje natt?
Men vad är det för sätt????Skrev i den här tråden i början av graviditeten men hoppade till Vintertråden då det skulle bli ett december barn, men, nu är hon här - en månad för tidigt!
Den första månaden brukar jag sova i våran extremt bekväma fåtölj. Den går att gunga som en gungstol och så går den att fälla. Den införskaffades när amningen krånglade i början med första barnet.Låter lovande, hoppas det händer något nu! Jag håller tummarna!
Jag fick sova hela natten, behövde inte rycka ut även om det vrålades rätt bra vid 23. H har sovit till nu, 8.30 med bara en matning vid 04 Knepet verkar vara att inte försöka lägga ner i början av natten utan låta H sova på oss några timmar. Det är de nätterna både hon och vi sover bäst. Hoppas det är gångbart även nästa natt (man vet ju aldrig med bebisar, när man väl tror att man begriper något så ändras det)!
Det tror jag garanterat att ni får! För mig tog det knappt 25 timmar från första värk till att H var ute och jag är nog den som haft längst förlopp av höstmammorna tror jag. Åh vad spännande! Stort lycka till!Hoppas det e nåt på g nu! Har haft värkar sen halv åtta. Först var sjunde minut i nån timme sen har det varierat från var tredje till var tionde ungefär. Håller tummarna att vi får snosa bebis snart