@TeamLundVer Jag köpte en stång och några korgar förra gången som fanns på Ikea, vid köksgrejerna. Denna gången insåg jag att skötbord är överflödigt så jag skippade rubbet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet är att när det är så illa så brukar det vara något som inte riktigt är okej. Tex mage eller öron.Är det någon som har några bra tips på hur man får bebis att sova? Jag håller på att bli tokig. H, nu 7 veckor, blir bara svårare och svårare att söva. Jag försökte i fem timmar i natt, från 22 till 03, sen var jag tvungen att väcka min man.
Vi börjar nattningen varje kväll i samband med att hon äter ca 21-22, genom att byta blöja, sätta på pyjamas och dämpa belysningen. Igår kväll åt hon bra och jag bytte blöjs en extra gång vid 01 så hon blev aldrig för blöt. Jag skumpade henne i sjalen (så att jag har jätteont i fötterna idag), jag vaggade henne på armen, jag provade att lägga henne i babynestet och lägga en hand på och vagga henne och hyscha. Jag provade upprepade gånger att erbjuda både nappflaska och napp. Hon somnade korta stunder i sjalen men vaknade om jag slutade röra mig så jag fick ingen chans att vila medans hon gjorde det.
Jag vet att man inte kan skapa sovrutiner för så här små men "ska" det behöva vara så här illa??? Hon sover på ungefär samma sätt dagtid så det ger inte mycket chans till vila för mig då heller. Är det bara att försöka hålla ut eller vad gör jag? Jag har tyvärr en natt (och två dagar) framför mig nu i veckan då min man kommer vara borta och det känns svinjobbigt
Tack Tora! Hon har haft en del magknip tidigare men i natt verkade magen vara i ordning. Men absolut, helt klart värt att prova en annan ersättning. Jag upplever att hon är lite rosslig i luftvägarna, hon andas ibland lite "bullrigt", men det är väl naturligt med såna små? Vi ska till bvc i eftermiddag så då ska jag höra mig för. Ska jag be om en läkartid tycker du? Jag är tyvärr inte speciellt förtjust i sköterskan vi går hos, hon gillar mest att visa broschyrer om Sempers och Nestlés produkter...Min erfarenhet är att när det är så illa så brukar det vara något som inte riktigt är okej. Tex mage eller öron.
Prata med BVC. Kolla upp öronen och fundera på om det kan vara ersättningen som ställer till problem. Kanske behövs det en annan sort?
Tack Tora! Hon har haft en del magknip tidigare men i natt verkade magen vara i ordning. Men absolut, helt klart värt att prova en annan ersättning. Jag upplever att hon är lite rosslig i luftvägarna, hon andas ibland lite "bullrigt", men det är väl naturligt med såna små? Vi ska till bvc i eftermiddag så då ska jag höra mig för. Ska jag be om en läkartid tycker du? Jag är tyvärr inte speciellt förtjust i sköterskan vi går hos, hon gillar mest att visa broschyrer om Sempers och Nestlés produkter...
Hon har sovit dåligt på natten i en vecka (nattning tar ca tre timmar eller mer) men nu har det eskalerat med att hon sover dåligt även på dagen + bottenrekord i natt. Tack för dina råd! Vi börjar med att byta ersättning, det har vi pratat om att göra länge. Magproblem har hon ju, vi ger t ex inte d-droppar nu eftersom vi trott att hon får ont av dem.Ja jag tycker du skall be om en läkartid. Till öronen är det bäst om det är en öronläkare.
Öronen brukar det vara om de tjorvat någon dag eller två. Är det längre än så så skulle min gissning snarare vara magen.
Vad väger hon? Är det 5 kg? Vad du kan prova i så fall ikväll (om du inte får läkartid idag) är att ge lite Alvedon och se om det hjälper om 30-60 min.
Även mitt råd är att prova med en dos alvedon, då får man snabbt veta om de har ont. Och kan då lättare börja nysta i detHon har sovit dåligt på natten i en vecka (nattning tar ca tre timmar eller mer) men nu har det eskalerat med att hon sover dåligt även på dagen + bottenrekord i natt. Tack för dina råd! Vi börjar med att byta ersättning, det har vi pratat om att göra länge. Magproblem har hon ju, vi ger t ex inte d-droppar nu eftersom vi trott att hon får ont av dem.
Hon väger lite mindre än 5 kg, kanske 4,8.
Det här blir jag kanske hängd för men jag hade absolut provat att ge den minsta dosen Alvedon. Hon väger ju nästan 5 kg.Hon har sovit dåligt på natten i en vecka (nattning tar ca tre timmar eller mer) men nu har det eskalerat med att hon sover dåligt även på dagen + bottenrekord i natt. Tack för dina råd! Vi börjar med att byta ersättning, det har vi pratat om att göra länge. Magproblem har hon ju, vi ger t ex inte d-droppar nu eftersom vi trott att hon får ont av dem.
Hon väger lite mindre än 5 kg, kanske 4,8.
Tack till dig också för att du engagerar dig!Även mitt råd är att prova med en dos alvedon, då får man snabbt veta om de har ont. Och kan då lättare börja nysta i det
Tror du magen, så prova de ersättningar med mindre laktos/ingen mjölk. Vet ni att hon har känslig mage så är mjölkprotein/soyaprotein ganska "starkt" för magen
Jag är ärligt talat rätt less på att inte vara kräkfri mer än typ en halvtimme efter dusch också.