Vid vilken ålder började ni använda sjal / sele?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har använt sjalen sedan i fredags tror jag (bebis var 2 dagar gammal då alltså).Vid vilken ålder började ni använda sjal / sele?
Vid vilken ålder började ni använda sjal / sele?
@FengurLaugar (jag tänker hela tiden att du "heter" FengurLagur, fast jag vet att det är fel.. )
Nej, det har jag inte provat! Hon hamnar alltid så långt upp när jag knyter (har bara provat knytningen som kom med i beskrivningen) att jag bara kan böja ner huvudet och pussa på henne och då når hon inte ner till tuttarna
@FengurLaugar här är problemet mer att mina vårtor inte står ut typ alls. Äldre dottern lärde sig att greppa platt bröstvårta men denna verkar lite kinkigare. Någon gång går det. Just nu är det extra svårt dessutom eftersom att tuttarna är typ tomma, då går vårtorna nästan innåt, inte helt lätt för henne då. Vi ser vad som händer, om hon lyckas öka produktionen, hoppas
äldre dottern helammade i 7 månader, och delammade i 1,5 år så jag år liksom inte inställd på att inte amma denna gången, även om jag tror att hon lär gå på delvis ersättning ett tag med tanke på att jag pluggar och just nu kan jag inte direkt pumpa ut någonting som är värt att spara.
Och ditt nick läser jag som fengurlengur
Vi hade med sjalen och använde på BB.Vid vilken ålder började ni använda sjal / sele?
Här går vi i väntans tider. Har allmänt ont i magen. Dels väldigt långt ner och dels precis under brösten.Jag har använt sjalen sedan i fredags tror jag (bebis var 2 dagar gammal då alltså).
Hur går det med din lilla?
Här går vi i väntans tider. Har allmänt ont i magen. Dels väldigt långt ner och dels precis under brösten.
Vi har bestämt oss för sele (manduca) men kommer inte inhandla den förrän i december
Kolla i tråden "vi som bär i sele och sjal"Okej, nu får ni hjälpa mig lite här. E rätt sugen på en bärsjal men jag blir inget klokare av att läsa all info som finns verkar det som! Ska man ha en trikåsjal när de är nyfödda o sen byta till en ergo hybrid tex? O spädbarnsinlägg @Derivata? Nu blir jag ännu mer förvirrad Hjälp??
Det är väl som med alla distansköp, tradera, ebay ect. Oftast får man det man vill ha, men det finns ju såklart undantagNågon här som handlat via blocket på avstånd? Hur har det funkat med betalning osv? Var varan som ni hade tänkt er? Tips mottages tacksamt
Det verkar inte säljas så många Manduca selar i Skåne så om jag ska ha en begagnad verkar jag bli så illa tvungen att köpa den på distans sas. Lite orolig över det
Jag har en manduca som jag inte orkat lägga ut på blocket. Kanske det känns säkrare? Använd några få gånger. Kartongen kvar. Svart med lite vitt på har jag för mig.Någon här som handlat via blocket på avstånd? Hur har det funkat med betalning osv? Var varan som ni hade tänkt er? Tips mottages tacksamt
Det verkar inte säljas så många Manduca selar i Skåne så om jag ska ha en begagnad verkar jag bli så illa tvungen att köpa den på distans sas. Lite orolig över det
Om inte @TeamLundVer vill ha den är jag intresseradJag har en manduca som jag inte orkat lägga ut på blocket. Kanske det känns säkrare? Använd några få gånger. Kartongen kvar. Svart med lite vitt på har jag för mig.
Jag och manducan tillsammans med sonen blev aldrig vänner och vårt förhållande blev förstört.
Mvh Miks