Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skönt att de redan har gjort återknytning! Prata med barnmorskan om informationen du vill ha, den borde finnas.Tack!
Jo barnmorskan som var på skiftet då jag födde ringde mig idag och frågade lite om hur jag mådde och hur jag ser på förlossningen idag. Hon sa att jag kan höra av mig om jag har frågor eller behöver prata. Hon bekräftade också att jag inte hade kunnat förändra något genom att göra på annat sätt, jag gjorde så gott jag kunde. Det kändes bra att höra. Jag känner inget behov av att prata med "proffs" om det, bara att berätta för familj och vänner är bra terapi.
Jag fick någon slags journal med mig vid hemgång som bl.a. visar tidslinje med hur öppen jag var, hur högt bebisen stod, vilken smärtlindring jag fick m.m. Den har jag lusläst. Jag saknar bara uppgifter om när beslut om sugklocka togs samt när den sattes, det hade varit intressant att veta.
@hvala spännande att läsa din förlossningshistoria! syns att det vart jobbigt på slutet men som du säger så har du en fantastisk bebis nu iaf!
@TeamLundVer mina förvärkar känns ungefär som mensvärk framförallt i ryggslutet. Personalen på förlossningen sa att det är vanligt att dom riktiga föelossningsvärkarna känns ungefär så så du borde kanske kolla upp det ifall det är nått pågång?
Själv håller jag på att bli tokig på förvärkar.. blir inte många timmars sammanhängande sömn och hänger mest hemma och surar. Fattar ärligt talat inte hur jag ska orka flera veckor till om det fortsätter såhär. Ska till mvc imorgon och skriva nån sammanfattning och förlossningsbrev. Jag är allergisk mot morfinpreparat så ev kan jag inte ta nån EDA, bm skulle kolla upp det tills imorgon. Visst kan man be bm kolla om det hänt nått i fiffin? Om tappen mjuknat eller så, har ju så mycket förvärkar så undrar om läget fortfarande är opåverkat där nere!
De flesta bebisar brukar ha problem med magen på ett eller annat sätt de första tre månaderna. Precis som du skriver så måste tarmarna mogna.@vilse enl den källan jag hittat på nätet bör de räcka med två veckor. http://www.barnakuten.nu/barnsjukdomar/mjolkproteinallergi-hos-bebisar/
Dock känns det ju sådär att byta ut kosten. Kan dock konstatera att hon är fortfarande ganska skrikig, men magen är något lugnare. Hon bajsar inte 5 gånger per natt längre, men det kanske beror på att tarmen börjar mogna? Har dock inte hunnit sätta mig in i det, bara funderade. Sonen hade ju blodstrimmor i avföringen som tog 3v innan det försvann. Det var på håret att vi blev skickade ner till Lund med honom. Där tog det dock 1-1,5 månad innan vi testade mjölkfritt.
@thoora Här har storebror tagit det väldigt bra än så länge. Dock är et väldigt få dagar han behövt vara hemma med bara bebisen och tråkiga mamma. Svärmor och svärfar har varit här mycket och busat med sonen, samt att sambon lagt all tid på sonen så fort han kommit hem från jobbet. Räknar dock med att det kommer bli svartsjuka snart när vardagen trillar på oss mer och mer.
Åååh, jag hoppas att det händer mer än vad du tror och att bebisen kommer snart Det är jobbigt när man har fler barn som vill ha uppmärksamhet och man inte orkar ge dem detBlä!!! Ny måste jag få gnälla lite!
Jag har sedan helgen haft sammandragningar/förvärkar varje dag, dock ej någe vidare smärtsamma men det jobbar nere i livmodern.
Varje gång börjar man ju hoppas lite smått att det är på g, men det avtar varje gång!!!
Jag vill inte vara gravid längre! Ut bebis ut!!!!!!!
Det är så tråkigt när man känner sig otymplig och otillräcklig inför min dotter
Jag har bf på fredag så det är dax nu!