Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Haha, nä syskontillverkning är avlägset här med! Vi sov pappa, storasystern, jag, lillasystern. Eller rättare sagt, Pappa, stort mellanrum, storasysterjagillasyster. Så jag sov så himla trångt att jag inte sov bra, och så väckte jag maken flera gånger per natt för att be honom ta Tuva närmre sig. Såhär sover alla bättre!

Jag har redan fått förfrågan ett antal x gånger sedan Maja anlänt. När kommer syskonet? Kan man bli tokig för mindre? Maja är ju bara 23 dagar gammal...Och sedan vet jag inte ens om jag vill uppleva en förlossning till, kanske om jag kan få ett planerat kejsarsnitt.

Nu prövar vi om det här går!
540138_10151164498364862_552544239_n.jpg

Yay! Jag lyckades :)

Idag har vi fått åka hem och det är så skönt!
Viola hade ett ganska jobbigt temprament på bb... Men nu när vi har kommit hem är hon världens ängel :)

Senast ändrad:

Jag har redan fått förfrågan ett antal x gånger sedan Maja anlänt. När kommer syskonet? Kan man bli tokig för mindre? Maja är ju bara 23 dagar gammal...Och sedan vet jag inte ens om jag vill uppleva en förlossning till, kanske om jag kan få ett planerat kejsarsnitt.

Går du hos nån och får hjälp med bearbetningen av din förlossning? Skulle verkligen rekommendera det, oavsett om du tänker få fler barn eller inte.

Du borde fått en kuratorskontakt att gå vidare med innan du lämnade bb, sa du till där att du behövde hjälp med bearbetningen? Normalt kan man få en del hjälp från förlossningen också, t ex att gå igenom journalen tillsammans med ansvarig personal.

Har du ingen kontakt redan kanske man får prova sig fram, det beror lite på hur vården är organiserad just där du bor. Ofta finns en psykosocial enhet knuten till förlossningen/kvinnokliniken, där man kan få hjälp. Eller så kanske du kan vända dig till bvc, de kan nog också ha psykologer knutna till sig. Vissa vårdcentraler har också kuratorer som kan detta md traumabearbetning.

Så man kanske får lete sig fram lite, om du inte fick med dig en kontakt från bb, men jag skulle nog börja med att ringa förlossningen och berätta att du behöver hjälp, och sen kan de förhoppningsvis hjälpa dig vidare.

Hoppar in från vårföräldrar 2012 tråden, du kan prata med din BM på MVC på återbesöket om att få träffa någon som du kan bearbeta förlossningen med. Här kallas de Auroror, men jag vet att de kallas lite olika i olika landsting. Det hjälper verkligen!

// Qbaby

Det viktiga är att du får träffa nån som kan detta med traumabearbetning, och helst har erfarenhet av att jobba med just förlossningstrauman. Oftast är det aurora/psykosociala enheterna på sjukhusen som har den kompetensen. Eller så ringer du din bm på mvc och ber om en remiss, mår du dåligt är det ju ingen mening att vänta tills återbesöket med att fråga.

åh, äntligen =D grattis!!! de sa samma sak till dig som mig då ;) var som en omföderska, jag fick inga bristningar eller nått =)

Haha, vet inte om man ska bli förolämpad eller bara fnissa. Min lilla tjej tycker visst inte att mamma och pappa är så intressanta, men hamnar hon på skötbordet vrider hon genast huvudet mot tegelväggen och börjar le och jollra/kuttra. Den är visst otroligt intressant och trevlig att samtala med :o :love:

hehe, då kommer jag att tänka på... tänk om barn ser andar? Om det nu finns andrar, tänk om det står en släkting vid väggen och pratar med barnet så den blir glad? ;D

vissa säger iaf att barn har förmågan att se.

Ian är glad mot allt och alla, men han kanske också helt plötsligt titta ut i ingenstans och bli jätteglad :P

Eller gillar hon kontrasterna mellan vit fog och mörkare tegel. Spädbarn älskar kontraster, de håller på att lära sig förstå att världen är tredimensionell, och med skarpa kontraster är det lättare att se var en sak tar slut och en annan börjar.

Hon är verkligen inne i "svart-vita" fasen. Tegelväggen är vitmålad, men det blir ju liknande kontraster ändå med skuggor vid fogarna, särskilt när vi tänder lampan.

Mest bara att det är så gulligt. Med oss gnäller hon en hel del, men när bästa kompisen tegelväggen kommer så blir det leenden och prat.

Barn och andar vet jag inget om. Minns inte att jag skulle upplevt något som liten. Finns det några här (det tvivlar jag på) så är de väldigt beskedliga i alla fall!

Ian är glad mot allt och alla, men han kanske också helt plötsligt titta ut i ingenstans och bli jätteglad :P

Han kanske kom att tänka på nått kul :angel:

undrar vad de tänker på då haha :D skulle vilja veta ^^

hur skrev jag egentligen? han kanske också helt plötsligt, får skylla på att jag inte kan använda tummen :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka