Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag hoppas den behagar att titta ut snart ;)
Idag har det som sagt varit tryck neråt och ont i ryggen, och magen har varit stenhård :crazy:
Nu på em har jag börjat få mer ont i magen så vi får se.
Jag håller på att bli frisk från en förskylning så det kan vara träningsvärk från att jag har hostat. Men jag vet inte, försöker att inte ta ut något i förskott utan bara hänga med och se vad som händer.
Känns onödigt att hetsa upp sig och sen blir det ingenting!

Men allt är packat och klart så vi kan bara åka in om det är dax :)

Åh vad spännande! Nånting är ju helt klart på G, vi får bara hoppas att det är bebis som bökar sig närmre utgången! ;)
Men det kan ju vara lite falskt alarm så du gör nog rätt i att inte hoppas för mycket, men det är ju som sagt något på G iallafall, så jag hoppas att du inte får vänta för länge nu :)

Fraggel: Jag antar att du fått tipset att duscha varmt och massera tuttarna för att "lösa upp" stockningen? Annars tipsar jag om det nu. Jag har enmjölkkörtel som av någon anledning inte tömdes vid amning som jag fick massera på ett par gånger och nu är det inga problem längre! :) *peppar peppar*

Jo jag har testat allt det. Har en liten värmegrej som man kokar upp också som jag har intill bröstet innan amning. Dock är det lite stockning kvar, men det blir bättre och bättre för varje dag.

Bvc idag. Denna gången hade Saga bara gått upp 80 gram. Jag tror att det beror på svampen vi haft. Jag fick så ont i bröstvårtorna att jag spände mig varje gång hon skulle amma, och sen använde jag amningsnapp. Antagligen gick produktionen ned lite då, för sedan har hon legat vid bröstet heeela tiden. Så nu ammar vi på för att få fart på produktionen igen.

Vår BVC-tant verkar för övrigt vara väldigt rädd för att jag ska sluta amma... Så fort jag nämner något om att amningen för tillfället är jobbig så tjajtar hon om att jag ska kämpa lite till. Nu är jag väldigt positivt inställd till amning, och har inga planer på att sluta, men det är ändå drygt att man ska behöva "känna sig pressad" att amma. Mitt barn, min kropp, mitt val. Känner jag att det blir för jobbigt slutar jag, end of story!

Känns igen det där med amningen. Nu är jag inte sån att jag tar åt mig längre, men en vän som verkligen inte har någon mjölk bröt ihop fullständigt efter besök på bvc för hon hade känt sig så värdelös. Det är mycket amningspropaganda, men verkligheten är ju tyvärr så att alla har inte tillräckligt med mjölk. Jag har ju själv insett att jag har inte så det räcker och kombinera bröstmjölk och ersättning nu. Har kört alla tips som finns för att öka men inget verkar...

Jo jag har testat allt det. Har en liten värmegrej som man kokar upp också som jag har intill bröstet innan amning. Dock är det lite stockning kvar, men det blir bättre och bättre för varje dag.

Prova att lägga barnet så att det har hakan mot det onda, de suger bäst där hakan är, så då tömmer man bröstet på det onda stället bättre. Det är därför man oftast får ont på utsidan av bröstet, mot armhålan till, eftersom man oftast har barnet med hakan åt andra hållet när man ammar.

kl

Har precis nattat Ian, får se om han somnar eller om det blir ett gallskrik snart :P
90% av gångerna så ligger han och gurglar lite för sig själv tills han slocknar. som jag sagt förut, nästan så man blir bortskämd :p

Hoppas det fortsätter såhär, men det tror jag ju inte.. alla barn brukar väl vara jobbiga någon gång vid nattning?

Imorgon fyller Ian två månader =O
stora killen, vad jag minns så var han minst i tråden då han föddes?
nu väger han över 5kg ^^ (tycker det inte känns, han är lika lätt som alltid enligt mig)
Så träffade Ian läkaren idag och allt såg bra ut. :)

hur går det för er andra med bebarna?

Även om jag inte har kunnat amma från start på grund av Ian så gör det mig ingenting, har lixom accepterat att det kommer bli såhär resten av tiden. börjar själv tycka att det är skönt med flaska, behöver inte jag mata honom alltid ;p

man får ju sitta och pumpa dock, men jag håller mig sysselsatt så tiden går fort och pumpa gör jag ju för hans skull.

Det är skönt att läsa att inte bara jag har problem med amning (inte för att vara elak) men då vet man att man inte är ensam även om alla har olika problem.

hittills de vi har mött och pratat med har haft nått problem då det gäller amning, helt otroligt egentligen att det är sådant stort problem för de flesta. nått man knappt hörde som gravid, utan trodde att det skulle vara noo problems.

Som då jag skulle hem från BB så åkte sambn för att köpa ersättning, han stod som ett frågetecken, men som tur var så stod en annan pappa där som tipsade honom om vad han skulle köpa.

Senast ändrad:

väntar med spänning :D
skulle vara kul om vi kunde göra en sammanställning på alla bebisar då din är ute, med bild, vikt,längd och tidpunkter, ja.. liknande, hade varit roligt :)

Ja, det är skönt att höra/läsa att alla inte får det funka med amning för precis som du skriver så är det inget man hörde om direkt när man var gravid.

Jag tyckte tvärtom, man fick bara höra vilka problem det var, hur mycket man skulle få kämpa och hur ont det skulle göra, så jag blev rätt paff när det faktiskt funkade. Här på forumet tycker jag knappt det verkar vara någon som helammar heller, de allra flesta verkar ge flaska istället, och tycker det är smidigare och enklare med tanke på att man vill hinna med att vara i stallet också.

En kompis till mig fick tvillingar för x antal år sen och då var bvc på henne om amningen med. Den ena var dock ledsen nästan jämt, ville inte sova osv utan bara grät. När hon började ge den bebien ersättning också blev även den glad - stackarn blev inte mätt på mjölken.
BVC motarbetade givetvis detta och sa att amning var det enda rätta....
Nu är jag för amning, men man måste ju acceptera att alla inte kan och vill amma. Jag tycker att BVC ska råda och stötta hur som, för att det ska bli bäst för mamma o bebis.
Min BM är jättebra. Jag kan diskutera allt med henne utan problem.

Jag fick höra så mycket olika om allt tycker jag. En granne sa hela tiden att "amning gör asont i början, ont i tuttarna, man får asont i magen när den drar ihop sig" osv. Och om förlossningen sa hon "EDA är guds gåva till kvinnan. Och kejsarsnitt är ännu bättre!".
Visst fick jag ont i tuttarna, men med amningsnappen försvann det. Inget ont i magen. Och baske mig ingen EDA! ;)

Nä, man är ju så olika allihop, så man vet ju inte vad man har att vänta sig. Det gäller väl helt enkelt att ha ett öppet sinne även om man vet vad man helst vill. Det brukar ju lösa sig.

Zandrix: Dert vore kul med en sån sammanställning!

Ärligt talat så har jag väldigt svårt att tro att BVC skulle motarbeta att man behöver stödfodra en av två med ersättning.
Jag tror att det är en ren missuppfattning i många fall.

Gud vad det märks att alla har fått sina bebisar i den här tråden nu ;)

Själv så har jag kommit på ett sätt som jag hoppas snabba på det hela lite. Jag dammsög idag och jäklar vilka sammandragningar jag fick :D
Nu kommer jag börja dammsuga varannan dag och inte 1 gång i veckan (vi har två hundar...)
Både hemmet och min man kommer bli väldigt lycklig över mina försök till att skynda på det hela ;)

Jag var på MVC igår och allt såg fin fint ut! Nu är huvudet ruckbart och bebisen växer fortfarande precis på kurvan. + att mitt blodtryck var jätte bra.

Hoppas din bebis kommer snart :) Här är det fullt ös minst sagt, men Maja är snäll om nätterna vaknar vid 01:00 och vill ha mat samt vid 05:00 ungefär sen sover hon till åtta. Känns rätt skönt faktiskt! Imorgon ska jag åka iväg och shoppa på loppis så då får pappsen ta hand om henne en stund. Ska bli skönt att komma ut en sväng även om det inte är så länge.

Oj, vilken lyx! Med min första dröjde det ett år innan han sov mer än två timmar i stöten första gången, den här bebisen sover lite längre, i natt fick jag faktiskt också sova från ett till fem, otroligt skönt! Annars brukar han vakna var tredje timme ungefär, det är ok.

Ja här går det lite upp och ner med isabelle.

Igår var vi hos bvc och kollade vikten då hon var exakt tre veckor gammal och hon vägde nu 4330g (födelse vikt var 3455g) så hon går upp fint sa dom.

Hon sover bra på nätterna och vaknar bara för mat var tredje/fjärde timme, brukar somna för natten vid 21 tiden och går upp vid 06-07 på morgonen.
Dock sover hon inte i sin säng eller i vagnen utan det ända som funkar för henne är att ligga på mig eller i babysittern. Nu har vi en sån babysitter man kan ställa in i helt ligg läge så det är bra.

Nu dock är det ända jobbiga med isabelle är att från att hon vaknar på morgonen tills kvällen skriker hon väldigt mycket då hon har både ont i magen och MASSA gaser.

vi försöker att minska risken för gaser genom att låta henne äta lite mindre och rapa henne minst 3 omgångar per måltid och ger henne miniform 15 droppar innan varje måltid.

Plus att från och med att vi började ge isabelle dessa d-droppar man får från bvc har hon fått himla ont i magen och skriker hela tiden och har grönt bajs. Så jag testa att inte ge henne det på tre dar och det gjorde verkligen skillnad på henne så gick och köpa sempers d-droppar som skall vara utan alla dessa e-ämnen och med aktiv bakteriekultur som var skonsammare för magen men blev inte så mycket bättre ändå.

Ersättning från hon NAN med bifidus just kör känsliga magar, använde den sen dag 1 som hon började med ersättning.

Annars går allt bra, storasyster är jätte glad i henne och älskar att vara med och mata henne och så. Ibörjan tyckte hon inte att det var så kul alls men nu så har hon mer intresse för isabelle :laugh::laugh:

Ja det är bara dig vi väntar på nu med, men din bebis kommer ju att komma så småningom :laugh: är faktist lite avis på dig som e gravid, saknar det så himla mycket fast det var jobbigt i slutet. saknar magen och alla rörelser man var van vid.

Sambon vill ju ha ännu mer barn och vill gärna sätta igång direkt men även om man saknar att vara gravid får det nog ta och vänta minst ett år till innan jag blir gravid :rofl:

kl

stora killen blev 2 månader den 9e, kan redan sitta själv ;)

ian-hogtalare_509edea8ddf2b338910022f7.jpg

Då har vi det också lyxigt, för någon dag sedan sov han i 8h =O
snacka om att man känner sig utvilad en sådan natt :D
annars är det varligt med 3-5h mellan målen om natten ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka