Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Eller hur! Därför är det härligt med min snart 3-årig som motpol. Där behöver man sällan undra vad han tänker, för munnen öppnas i samma stund som han tänker en tanke!

haha, nästan så jag längtar till då Ian är i den åldern :D

längtar iaf tills han börjar krypa, så sött :love:

jag kommer iaf at krypa ikapp med honom, han först och jag kommer efter med kameran :p

Det är det som är härligt när de utvecklas - de blir bara mysigare för var dag! och till viss del 'jobbigare' :D Men det är härligt det med. Längtar också framåt ett halvår ungefär, men jag får väl för mina synder när jag tänker så :o

Idag ringde min bm som jag hade innan under alla kontroller för att boka tid inför efterkontroll. Då sade hon att när man har gjort kejsarsnitt skall man även få möjlighet till läkarbesök om det var nödvändigt. Någon som vet vad läkaren gör? Kollar ärret eller vad? Fick ingen tid till läkaren dock idag, men antar jag kan få det vid efterkontrollen.

kl

Nu har vi haft hembesök av en kvinna från bvc.
Viola har gått upp 300g på 2 dagar :o
Men som hon äter är det inte konstigt :D Vi har fått världens snällaste bebis!
Hon äter och sover och bajsar :love:

kl

Nu har vi haft hembesök av en kvinna från bvc.
Viola har gått upp 300g på 2 dagar :o
Men som hon äter är det inte konstigt :D Vi har fått världens snällaste bebis!
Hon äter och sover och bajsar :love:

Vad härligt :) Min Maja hade gått upp 268 gram på en vecka nu. Känns skönt eftersom hon inte haft någon raketfart innan..första va 70 gram upp, sen 134 gram upp och gången innan denna så var det nog 184 gram.

på måndag får vi se hur mycket min lilla har gått upp, han börjar väl bli en liten knubbis nu snart :D

Helt otroligt vad liten han var, kollar på bilden då han var nyfödd och nu, man glömmer nästan bort <3
men minnet kommer tillbaka då man tittar på alla bilder.
man kan nog inte beskriva hur mycket han betyder för oss, sambpn har svårt att åka till jobbet varje dag och jag kan inte sluta krama honom då han väl hamnar i min famn, <33333

ian-vitt_50aeb992ddf2b3602300381b.jpg

Vilka vackra ögon!:love:

Här rullar allt på som det ska :)
Viola sover med 3-4 timmars intervaller på nätterna så både jag och min man är oförskämt utvilade. På dagarna har hon 2 ordentliga sov passar, som hon har börjat kunna sova ensam på (woop woop) Sen är hon vaken en liten stund mellan ammningarna, så vi bara njuter av våran bebis :love:
Amningen fungerar jätte bra, hon blir rundare för varje dag!

Nu var det JÄTTElänge sen jag var inne här, grattis Imnir till lilla söta Viola :)

Här hemma rullar allt på, Wilma har hunnit blir tre och en halv månad och är så himla "snäll" som det så fult heter.

Vi fick ligga ine på sjukhus över natten för ett par veckor sem efter att storasyster råkat kliva henne på magen och de hittade lite blod i urinet på proverna så antagligen hade hon väl fått sig en smäll på njurarna.

Hon ler typ jämt och jag väntar att hon ska börja skratta, hon sa hehe häromdagen men sen har det inte kommit mer, jag måste vara väldigt tråkig :D

Hon är inte så intresserad av att röra sig så hon har inte börjar rulla rygg-->mage än, tvärtom går bra m,en det är ju bara att tippa huvudet lite :D

Hon är nu 6.5 kg tung och 64 cm lång (3665g 51 cm födsel) och väger att halvkilo mindre men är tre cm längre än storasyster så det ska bli spännande sen att se om det fortsätter så och om hon blir längre i vuxen ålder och storasyster tjockare :D

Ian, han är vaken typ hela dagarna nu :P men då sover han ju myyyyycket längre om natten, tuuur det ^^

Oj vad han växer :laugh:
Det ska bli roligt att se hur mycket Viola har lagt på sig när vi ska till bvc på onsdag!

Igår ammnings strejkade Viola hela natten och hela dagen.
Det tog upp till 2 timmar innan hon tog tutten vissa ammningstillfällen, usch och fy det var verkligen en riktig pers :(
Men det är tydligen vanligt att dom kan strejka helt från ingenstans, nu har det gått över (tack och lov)

Har någon av er varit med om något liknande?

har inte upplevt sån totalstrejk, men hon kan "trilskas och tramsa" om hon är övertrött eller har magknip.

Övertrött blir hon lätt då hon faktiskt inte kan komma till ro självmant (suck suck, barn nummer två med samma problem. man undrar ju hur inkompetent som mamma man är) och då vrålar hon rakt in i tutten "maaaaamaaamaaa".

Hon är i övrigt inte vaken så mkt (om man är snabbt på och lyckas söva henne) och är rätt sen med det mesta. Sonen gjorde ju typ allt redan första veckan (överdrift, men nära nog). Men hon ler och pratar lite iaf.

förra veckan var hon 57cm och 4575g som 6,5 vecka

kl.

Idag har vi varit på vårt första BVC besök.
Viola väger nu 3600 g :eek: När vi åkte hem från BB torsdagen den 15/11 vägde hon 2800 g.
Och hon har vuxit 2 cm sen hon föddes, så nu är hon 52cm lång.

Helt galet vad dom små liven växer fort!

Övertrött blir hon lätt då hon faktiskt inte kan komma till ro självmant (suck suck, barn nummer två med samma problem. man undrar ju hur inkompetent som mamma man är) och då vrålar hon rakt in i tutten "maaaaamaaamaaa".

Nejdu, du är inte en inkompetent mamma. Du har bara fått lite mer krävande barn.

Nejdu, du är inte en inkompetent mamma. Du har bara fått lite mer krävande barn.

Tack snälla du, men det känns inte alltid så. Särskilt inte när "alla" i omgivningen säger: "men det är ju bara att du bestämmer hur det ska vara så får hon acceptera det"

Jag borde vara härdad mot de kommentarerna sen första barnet (och han var så krävande att jag faktiskt hela den här graviditeten undrade om vi verkligen skulle skaffa en till), men om det är hormonerna som gör det eller tröttheten - oavsett så känns det som att jag inte alls har något skinn på näsan när det kommer till kritan.

kl.

Idag har vi varit på vårt första BVC besök.
Viola väger nu 3600 g :eek: När vi åkte hem från BB torsdagen den 15/11 vägde hon 2800 g.
Och hon har vuxit 2 cm sen hon föddes, så nu är hon 52cm lång.

Helt galet vad dom små liven växer fort!

:eek: Ja jisses vilken ökning. Min gick upp 1 kg på 6 veckor. 800g på 2 veckor är helt otroligt.

Vi ska till BVC på måndag, då är hon nästan exakt 2 månader.

Bestämma hur det ska vara med en liten bebis??? Då hade de bestämt otur när de tänkte...

Med bebisar får man mest hänga med, de är som de är. Första barnet gick som ett litet urverk, mat varannan timme dygnet runt och ville inte ligga själv nån längre stund. Den här äter hela tiden förmiddag och kväll, tar sig en redig tupplur mitt på dagen, vill inte äta så ofta nattetid, och tycker det är trevligt att ligga i sittern och titta på oss större delen av kvällen. De verkar ha en inbyggd mat- och sovklocka, som man mest får rätta sig efter, när de är såhär små, tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka