Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag har aldrig varit någon som gråter om det verkligen inte händer något hemskt men när jag var gravid med Indra så kunde jag gråta hela tiden för minsta lilla.
Om smörgåsen gick sönder när jag smörade den kunde jag börja gråta. Men efter att Indra kom fortsatte det ett bra tag, det gick lixom aldrig tillbax helt så jag brukar gråta till filmer och sånt fortfarande. Men nu när jag e gravid igen kommer det mer och mer oftare och för minsta lilla igen :rofl:

Ja det är märkligt. Sen har jag äntligen (antagligen) löst en gåta. Jag har haft extrem klåda på ryggen sedan två månader tebaks. Kommer typ varje kväll. Läste nu på folsyra : Sällsynt men klåda kan förekomma.

eh... höst.. räknas det från september då alltså? för då ställer jag mig här i tråden som en sådan ;)
augusti räknas väl som sommar? sensommar? det kan vara augusti eller september för mig.. ul den 2/4 ger nog ett mer exakt datum ^^

Ja det är märkligt. Sen har jag äntligen (antagligen) löst en gåta. Jag har haft extrem klåda på ryggen sedan två månader tebaks. Kommer typ varje kväll. Läste nu på folsyra : Sällsynt men klåda kan förekomma.

kan det? :eek: är det därför det kliar mycket på mig ibland utan anledning? :p

Tiden går ganska fort nu? Gjort glykosbelastning idag. Att få i sig sörjan gick bra men min kropp gillar inte stora mängder socker nu.. Spec. Inte på fastande mage. Inge gravdia iallafall men när ja kom hem fick ja stoppa huvudet i toan o jag mår illa än. Känns som ja har ätit hela dagen o magen håller på att spricka.. Usch det vill ja inte göra fler gånger :( halsbränna från helvetet har ja också men misstänker att det är sockretsfel. Fick svar på en del prover med o järnvärdet var perfekt :)

Hmm..Glukosbelastning? Det har inte min barnmorska sagt något om. Är det något alla får göra? Det lät ju inte särskilt trevligt!

Kl*
Här passar jag in! :)
Jag är i vecka 15 (14+3) nu och BF är planerat till 15 September. Jag plussade för en och en halv vecka sedan nu och har inte haft några specifika symtom som illamående, ömmande bröst etc. Jag har kissat mer (går upp på natten o kissar) o är om möjligt mer virrig än vanligt, men annars har jag inget märkt.
Mensen kom inte den här månaden o därför testade jag mig. Jag har ätit p-piller så det var inte alls planerat o vi fick göra ett VUL i torsdags för o se hur långt vi kommit. Max vecka 8 trodde vi, men vi var då i vecka 14.... (:eek:):D:love:

Japp det är något alla gravida skall göra, fast det är olika när dom gör det, jag är i vecka 13 nu och jag skall in och göra min den 18/4 så det är som sakt lite olika när dom gör den. Men fråga din bm nästa gång du träffar henne :)

Själv tillhör ju jag dom måste göra det tre gånger för att vi har diabetes i släkten eller min bror har det så dom vill kolla extra för att jag har mycket lättare att få vanlig diabetes och graviditesdiabetes.

Men klarade mig från det förra gången så hoppas man gör det denna gången med.

Ja kroppen kan nog reagera väldigt på allt det sockret man får i sig på den behandlingen. Jag tycker det gick bra med första graviditeten för hade inte ens något illa mående. Men nu vete fan hur det skall gå, ser jag söta saker vill jag springa på toan och spy..mår illa hela tiden och har ingen matlust alls och går bara ner och ner i vikt hela tiden för att ingen mat får stanna kvar i magen men nu e jag i vecka 13 så hoppas att det slutar snart så man kan bli en vanlig människa igen :rofl:

När jag var inne på sist hos bm så var mitt järnvärde redan jätte lågt så nu får jag ta dessa tråkiga järntabletterna, hatar dom verkligen, får min mage bli så seeeeeeeeeeg utan dom.

Nu börjar det komma in många nya i tråden och jag tycker att vi skall uppdatera listan på vilka vi är lite så att vi alla lär känna varandra lite mer.

Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 1oktober, Mariannelund
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 5 okt, Småland
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

så klart ändrar vi datum om vi får nya :p

Nehe... vart ingen Bebis här inte!
Den släppte taget nu i helgen... var i vecka 12.

Så nu blir det att avakta lite, sen föröska igen, får hoppas på ett vårbarn 2013. :)

Alla får inte göra glykosbelastning. Det beror helt på om man är i riskzonen dvs har diabetes i släkten eller alldeles för högt BMI. Jag har både och därförfick jag göra det nu i v12 redan.. Men här omkring och även pratat med folk i Gbg och där gör dom iaf inte det på alla..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka