Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Haha min mage funkar knappt nu därför va ja himla glad att ja slapp järntableterna. Lider med dig som har din sockerchock kvar. Hoppas den visar bra resultat iaf och att du snart slipper illamåendet :)

Jahaa är det så att alla inte behöver göra det? Då måste min bm här i eksjö kommun pratat i sömnen och inte vaknat ännu :p För jag vet att jag frågade henne varför man skulle göra det och om alla behövde göra det och då sa hon att alla gravida skulle göra sånt men men hon e som hon är ibland haha, kanske skiljer sig mycket vart man bor kanske?

Jag hade också dåliga järnvärden, kanske förklarar varför jag gått och lagt mig 20 varje kväll! Men som du säger, magen blir inte rolig, och jag är redan duktigt hård i den!...

Chambery: Beklagar, men det verkar i alla fall som att du är vid gott mod. Skynda på så hinner du kanske in i tråden igen ;) Kram

Jahaa är det så att alla inte behöver göra det? Då måste min bm här i eksjö kommun pratat i sömnen och inte vaknat ännu :p För jag vet att jag frågade henne varför man skulle göra det och om alla behövde göra det och då sa hon att alla gravida skulle göra sånt men men hon e som hon är ibland haha, kanske skiljer sig mycket vart man bor kanske?

Här i mina trakter gör alla det. I vecka 12 om man ligger i riskzonen, samt det vanlig i vecka 25(?). De som inte ligger i riskzonen gör bara det senare.

Ja det är inget roligt alls detta med dåligt järnvärde, och tycker jag blir ganska trött när jag tagit Niferex och önskade jga med kunde lägga mig vid 20 och sova fast dottern håller inte med mig där :D

Ja jag blev lite nyfiken på detta om alla gravida behöver göra det och fick ju fram att det beror helt på vart du bor i landet. Fast jag tycker att alla län skulle ha det som ett måste ifall någon får det för man behöver ju inte ligga i riskzonen för att faktist få det så tar hellre den äckliga sörjan för att vara på den säkra sidan :rofl:

Jag träffar inte min BM i förrän slutet av Juni nu. Antar jag inte är i riskzonen då eftersom hon inte nämt något.

Kan tänka mig att det är olika. Vissa erbjuder ju bara ett ul tex. Men jag känner bara en som gjort testet. Alla andra har inte behövt och det har inte ens kommit på tal

Nu börjar det komma in många nya i tråden och jag tycker att vi skall uppdatera listan på vilka vi är lite så att vi alla lär känna varandra lite mer.

Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 1oktober, Mariannelund
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 5 okt, Småland
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

så klart ändrar vi datum om vi får nya :p

Jag skrev med mig själv på listan med :D och jag verkar vara först ut än så länge.. Spännande!

Kl*
Tack för alla gratulationer! :laugh:
Och jag beklagar för er där det inte gick vägen denna gång och önskar er all lycka till i framtiden.

Usch, glukosbehandlingen verkar inte vara något som man vill prova på direkt, inte som du påverkades av den. Är det mycket diabetes i din släkt? Jag funderar på hur mycket "mycket diabetes" är, men jag märker väl så småningom om jag har mycket eller lite.

Kl*
Vad äter ni för järntabletter? Jag har några hemma som är snällare mot magen som jag tagit tidigare när jag haft mycket huvudvärk, men de kanske har för lite järn eller så i sig för att funka nu.. Men jag vill ju gärna slippa en dum mage :crazy:

Ja min bror har diabetes och får ta sprutor. sedan är det några andra i släkten som har det med.

Det är tydligen lite värre om syskonen har det för då hade man 5% lättare i vanligt fall att få det men men det får man inte hoppas på för jag skulle inte klara av dessa sprutor som är spruträdd.

Jag använder niferex eller vad dom heter, hade dom förra graviditeten med och magen bli så trög så det finns inte ord till det, och sen att man bli trögare i magen av graviditeten är ju ännu bättre NOT haha.

Men man skall inte klaga för det kommer ju något underbart av det hela efter dessa nio månader.

Vad är det dom heter som du har hemma??

Jag slipper det iaf, är mullig men mitt bmi låg under gränsen ^^ mina värden var perfekta sist, har typ ingen sjukdom i släkten som tur är.

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 6 september, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 1oktober, Mariannelund
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 5 okt, Småland
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

Ja då har du mer diabetes än jag, vad jag vet är det bara min morfar som haft det.
Usch, jag hoppas jag slipper det med, de där sprutorna alltså! :crazy:

De jag har heter hemofer eller möjligtvis hemojern, jag har bara kartan tillgänglig för tillfället o vet inte riktigt säkert om det är hemofer de heter "på svenska" ;)
Men de har inte ställt till min mage ett dugg innan iallafall, men jag vet inte om de godkänns av BM som järntillskott.

Kl
Tycker nog man fått sig en mage nu, i vanliga fall är magen ganska platt då jag ligger på rygg, nu är den inte det :P

Solen skiner och för första gången på länge hade jag lite energi. Tänkte fixa hemma, byta gardiner... Så ringer telefonen. "hej nu har vi fått tebaka prov svaren på ditt cellprov och det visade på förändringar" , så du måste ta ytterligare prov och det du ska tänka på då är att inte ha mens. Nä jag är ju gravid så det bör jag ju inte ha. :(. Oj ja men det ser jag ju nu.. Vi bokar en tid efter att hon talat om att det inte e någon fara och det tror du inte va för du låter så lugn????? LUGN?? Tårarna rann på mina kinder och vägrar sluta. ja e inte rädd för cellförändringar. Tagit bort det förut. Men jag vill inte ta bort nu. Jag vill istället försöka njuta av att jag är gravid :( o om det inte kan utvecklas till cancer o ja ont hade cellförändringar för fem månader sen. Varför inte vänta tills jag fött isåfall? Jag vill inte verkligen vill inte. Ja har varje månad kontakt med kurator.. Ja har kontakt med Amanda barnmorska.. Ja går hos tätare kontroller hos bm.. Ja har högt blodtryck och ska nu träffa läkare.. Men ja VILL inte jobba, träffa läkare, jobba , ta bort cellförändringar, jobba och sen gå på UL. Jag vill vara glad. Jag vill ha kontroll men allt bara faller.. Det känns som pricken över i att ul visar något skit också.. Förlåt för gnället :(

Men vad tråkigt! :( nu vill man ju som sagt bara njuta av att vara gravid o allt det där, inte oroa sig för en massa annat :( Jag förstår att du är upprörd o ledsen och tycker inte alls att du ska be om ursäkt för att du är gnällig, jag hade inte varit ett dugg bättre om det varit jag kan jag lova.
Jag håller alla tummar för att det inte är så illa och att man kanske kan vänta med att plocka bort dessa till efter bebis tittat ut. Men jag vet inte om det är möjligt att göra så heller? Det kanske måste bort nu?

Zandrix: Jag har en mage när jag står upp, men den är näst intill lika platt som vanligt om jag ligger på rygg eller drar in magen.. Det är nästan så man funderar på om jag inte drönt alltihop o det bara är extra fett på magen iallafall...:grin: MEN både jag o sambo såg bebis på VUL:et jag gjorde, så oss kan h*n inte lura! ;)

Kl*
Jag har fått hem papper från MVC som ska läsas o fyllas i innan inskrivningen på fredag och jag tycker det är svårt!
Tex "senaste mens första dag?", jag har haft mens/ mensliknande under de här månaderna (det är bara senaste som uteblivit helt), ska jag skriva förra månaden då? Fast bebis blev till i december?
"hur lång intervall har du mellan menstruationerna/ hur många blödningsdagar har du?" - min mens är oregelbunden men lite bättre med p-piller. Skriver man "vet ej" då?
När de frågar efter vikt, menar de normalvikten då, som man har som icke gravid? Eller den man har nu?

Ursäkta om det är dumma frågor men jag tyckte att det var svårt. Det är så mycket jag inte vet känns det som.

Är inte så insatt med vad cellförändringar innebär då man är gravid, det enda jag vet är att en jag känner också hade cellförändringar och hon blev såklart skärrad men att cellförändringar inte alltid innebär någon fara, har de sagt att de inte kan vänta till efter födseln? eller är det akut att du måste in igen?
du får ursäkta att jag är så dåligt påläst... lider med dig och jag hoppas att det går bra, *styrkekram*
man får gnälla :)

Kl*
Jag har fått hem papper från MVC som ska läsas o fyllas i innan inskrivningen på fredag och jag tycker det är svårt!
Tex "senaste mens första dag?", jag har haft mens/ mensliknande under de här månaderna (det är bara senaste som uteblivit helt), ska jag skriva förra månaden då? Fast bebis blev till i december?
jag tycker det där senaste mensens första dag var så besvärlig, men jag behövde aldrig fylla i det på papper utan jag satt hos bm då jag fick alla dessa frågor, och min mens är inte jätte regelbunden så vi gissade på ett datum bara då jag trodde att jag hade den.. ungefärligt datum, så om du ska ta med dig pappret till bm så vänta med den frågan och ta det med henne då istället.

"hur lång intervall har du mellan menstruationerna/ hur många blödningsdagar har du?" - min mens är oregelbunden men lite bättre med p-piller. Skriver man "vet ej" då?
jag gav ett ungefärligt svar, jag förstår din förvirring, var lika förvirrad själv sådär i början, inte räknar man direkt :eek:
man suckar då den kommer (lättnad att den kom, men jobbigt att den kom) sedan vill man ju att det ska vara över :p
jag försökte räkna ut dagarna som blödningen var ganska riklig, på slutet kan de klinga av och vara lite bara, så det räknade jag inte som någon blödning direkt.

När de frågar efter vikt, menar de normalvikten då, som man har som icke gravid? Eller den man har nu?
Min vikt tog de dagen då jag skrev in mig, så det är väl bara att tälla sig på vågen och ta den vikten du har nu, så mycket skiljer det sig inte såhär i början (om man inte vräker i sig mat och onyttigheter)

..................

giiih, igår då jag låg på sidan i soffan kändes det nått i min mage, fick en kall kår och blev super känslig (tårar var nära) för jag visste inte vad jag kände! kändes som rörelser i mig! men eftersom att det är mitt första barn så vet jag ju inte hur det ska kännas direkt, lite skakis blev man, men samtidigt försökte man samla sig för att verkligen känna efter...

längtar tills man känner rörelser mer intensivt så det inte blir ett frågetecken :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka