Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja verkligen! Känner mig så förvirrad också samtidigt, vad var det egentligen lixom :P

Tack för hjälpen!
Jag ska till MVC idag (om en timme!!) o då får jag säkert gå igenom alla frågor med BM, antar jag. Men det är så retligt när man först tittar på frågorna och tänker att det här går ju i ett naffs men så när man väl börjar läsa o ska svara... då är det inte lika lätt längre ><
Har svarat på de flesta nu iallafall :)

Det ska bli spännande o se vad de säger sen! Jag är lite pirrig i magen:laugh:

Oh, lycka till och uppd efter krävs!! ^^

Enligt min graviditetsapp så går jag in i vecka 17 nu, tiden går så fort!! Jag hoppas allt står rätt till i magen ^^

Och jag som önskar tiden kunde gå lite fortare. Nu har mina föräldrar börjat skvallra ut hit och dit. Stolta som få nu när det första barnbarnet är på väg.

Vet ej vilket snack som går hos mina, men de sprider säkert ut nyheten ^^ jag har inte berättat till mormor och farmor än.. tänkte vänta till efter ul så jag vet att allt är ok.

Är det fler som vaknar varje morgon av värk/illamående? Slår aldrig fel, började nu efter vecka 16.. innan dess har jag knappt känt någonting direkt..

Nu kommer uppdatering efter besöket hos BM, något sent då vi är på minisemester hos sambons syskon o mamma :laugh:

Men det gick bra iallafall, järnvärdena och allt sådant var bra. Det var tydligen lite bakterier i urinen dock så jag ska lämna ett urinprov imorgon, men jag är inte så orolig över detta då jag inte känt av några som helst symtom på något med kisseriet eller så.

Jag var inte beredd på att få göra en gynundersökning heller, men allt var bra där med och livmodern hade växt och tappen var lite större.
Det är lite skönt att höra för oss blivande föräldrar som fortfarande går och nyper oss i armarna för att se om det verkligen inte bara är en dröm alltihop.. Det känns så overkligt!

Jag har för den delen typ 3 graviditetsappar i mobilen (:angel:) och den ena säger v. 15 och två andra v. 16 nu... Och jag är i v. 15+1 idag, men ja, de räknar väl på olika vis antar jag? Enligt alla är det iallafall samma antal dagar kvar till BF, så där är de överens ^^

Zandrix Jag känner fortfarande inte av något illamående eller någon värk någonstans. Vilket självklart är jätteskönt, speciellt om det håller i sig, men det kommer väl nått bakslag i form av världens foglossning eller så sen bara för o jäklas.. Men så länge jag inget känner så ska jag bara njuta! :laugh:

Kl*
Är det någon här som vet hur man får in de där söta grav.kalender-grejerna på FB förresten? Jag lyckas ju inte med det, oteknisk som jag är....

vänta du bara, du verkar vara strax efter mig, mnellan 16-17 började jag känna väldigt mycket helt plötsligt ;P

just nu är det ok!

jag har if barnkoll på fb, uppd för varje vecka.. har du kollat in den?

Jag hoppas att jag slipper.. Men det är ju inte omöjligt att det kommer snart då.. Bara för att det står att det är nu det ska gå över med illamående o allt.

Den ska jag kolla in! Det är ju lite kul att ha det där tycker jag ändå :) Men jag har inte bestämt mig för om jag vill visa upp magen där eller inte än....

Idag har jag varit på inskrivning på MVC. Känns bra att veckorna rullar på nu, är i vecka 12 nu :)
Däremot fick jag avboka ultraljudet som vi tänkt göra på fredag eftersom min man tydligen skulle vara på kurs då. Kändes lite surt, hade sett fram emot det men men, kanske får vänta till RUL den 7 maj istället...

Det känns lite pirrigt. Om en vecka ska jag göra första ultraljudet. Gah..Kanske det känns lite mer verkligt sen :)

Jag har bara tagit en bild än så länge, förra veckan. Men jag är en såndär som vill ha ett kort i veckan o se om/ hur magen växer undan för undan... :angel: men vi får se om det blir så, virrig som jag är så glömmer jag det mesta numera xD

Låter skönt att du inte har det :laugh: jag skall göra min första sockerbelastning den 14/4 och längtar inte tills dess haha.

I dag har jag varit på mitt första UL och allt såg bra ut och den lilla saken i magen var livlig och ville inte vara still så tog en bra stund innan hon kunde ta kort så hon kunde mäta det som skulles, Hade från början blivit beräknad att få den 1 Oktober enligt BM men fick ändrat det efter ul i dag.

Så jag skall ha den 9 oktober och är då i 11+6 i dag, lite segt att gå tillbax en vecka :p Hoppas då inte denna lilla saken är tre dagar försenad bara för då kommer den på samma dag som min dotter fyller 3 år (12 okt).

Känner inte av illamåendet så mycket längre utan har fått behålla alla måltider i tre dagar nu men är fortfarande trött. Annars är allt bra och rullar på.

ändrar mig i listan med från 1 till 9 okt.

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 6 september, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 5 okt, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

suck.. fick höra av sambon att man inte ska använda deo och parfymer, de innehåller metaller som går in i bröstmjölken som sedan kommer komma in i barnet.. -_-

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka