Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

jo, för nu var det helt underbart! så skönt med monitorn på väggen, verkligen :D

*applåder* visst är det så, man ser haka och mun :D lillen var så duktig på att skymma allt som bm ville se ^^
skuggade hjärtat också, haha ^^

Vad sööööt den lilla killen var, himla mysigt att se bilder från ul tycker jag.
Fast man bara längtar ännu mer tills dom skall komma ut när man får se dom små liven.

Själv så e man lite små iriterad på min mamma haha :p
Jag och min sambo har bara sakt till familjen att vi skall ha barn och på face är det hemligt och för alla kompisar är det med hemligt, men nu har min mamma råkat försäga sig till byns största skvaller tant och nu vet alla om det. Det blev inte som planerat direkt utan vi hade tänk säga det runt vecka 20 till alla.

Är lite tråkigt att man inte fick chansen att säga det själv :(

Nu har jag varit och gjort Nupp-ultraljud. Allt såg bra ut och risken var väldigt låg för att det skulle vara några fel. Känns skönt och mer verkligt nu! Det var dock ingen linslus så det tog lite tid att få bra bilder :)

Ah, lilla underverket <3

Hehe typ som min pappa som berättade för min farmor och farfar att jag var gravid, det var därför det lät som att han svalde fel då jag sa att jag skulle berätta till dem nu efter ul. Farmor bara: det visste vi om. Jag bara: wtf?

Kub-testet slapp fostervattenprov eftersom risken var väldigt låg. Skönt det! Lite speciellt att se den lilla kotten :) Bläddrat många gånger mellan bilderna!

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 5 okt, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

Shit, enligt våran lista så kommer min Lillen först, om vi alla kan hålla våra datum ^^

Ändrade mitt datum till den 4e istället för den 6e

Alltså, det är så underbart då man känner Lillen!!! Ligger i sängen och bara softar då jag känner ett litet kick, efterföljs av en långdragen "sträckning" skulle jag jämföra det som, som att Lillen sträcker ut hela kroppen. Nu har han lugnat ner sig, vill typ inte kliva upp ur sängen, vill bara ligga och känna efter mer!!!

Vad kul att få se en söt liten pojk! :laugh: och det var härligt att höra att allt såg bra ut :)
Jag ser verkligen fram emot vårat ul, det är typ 2 veckor kvar.. Jag vill inte vänta så länge på att få se bebis igen :love:

Fraggel_Tess, vad menas med nupp-ultraljud? Det har jag inte hört förut. Men det är kul att höra att även din lilla plutt ser ut att vara frisk o kry! :)

Inredningstok: Jag skrev in mig så fort jag kunde.. Men man gör ju det vanligtvis i v.11 och vi hade ju ingen aning om hur länge jag varit gravid så vi fick göra ett VUL för att se bebisens ålder som då visade på 13+5. Ringde och bokade inskrivning samma dag o då sa BM att det var för sent för kub-test.
Men jag hoppas på att det är en liten frisk bebis där inne och tycker att DS inte är det värsta min bebis kan födas med,om man får säga så, så jag oroar mig inte för det :)
Hur går det för dig o din lilla krabat föresten?

Kl*
Min mage har växt massor den senaste tiden! Från att inte se något alls (bara en mage som jag trodde var lite-för-mycket-godis-mage) till att verkligen vara här-inne-växer-en-bebis-mage... Otroligt!
Och nu har jag känt bebisen röra på sig några gånger, hur mysigt som helst! Häromkvälleb levde h*n verkligen rövare där inne! Buffade på som bara attan och sprattlade runt.. :love:

Nackuppklarningstest är det. Verkar ha en himla massa namn om jag ska vara ärlig. De mäter vätskespalten i fostrets nackregion. Det är för att se avvikelser och kan endast mätas i v 11 - 13+6.

Tiden går fort men ändå inte ;)

Kom ihåg att lägga ut bilder!! Ska du ta reda på kön?

Kl*
Min mage har växt massor den senaste tiden! Från att inte se något alls (bara en mage som jag trodde var lite-för-mycket-godis-mage) till att verkligen vara här-inne-växer-en-bebis-mage... Otroligt!
Och nu har jag känt bebisen röra på sig några gånger, hur mysigt som helst! Häromkvälleb levde h*n verkligen rövare där inne! Buffade på som bara attan och sprattlade runt.. :love:

Sällar mig till tråden, ska ha bebis runt den första oktober. :) Har också börjat få lite gravidmage, man känner livmodern som en hård liten boll i magen nedanför naveln, men inte känt några rörelser än, tror jag. Svårt att säga vad som är tarmarna och vad som är en bebis, när de är såhär små, tycker jag!

Till skillnad från många andra tycker jag inte det är särskilt mysigt eller trevligt att vara gravid, ser verkligen inte fram emot att bli stor och tung och ha en stor åbäkig bebis som kickar mig i revbenen, och den här :devil: tröttheten är allt annat än kul. Det är jätteroligt att få själva bebisen, men graviditeten kunde man gärna få hoppa över, om det gick, tycker jag. :D

Peppar, peppar så har jag mått ganska bra hittills, fruktansvärt trött och blir så yr att jag måste sätta mig ner om jag anstränger mig fysiskt, men annars ganska bra. V 18 har jag för mig att nästa stora ökning av gravidhormoner kommer, det är då foglossning och annat elände kan förväntas kicka in mer, men jag håller förståss tummarna för att slippa det värsta, fast lite nervöst är det! Nåja, det är bara att vara glad för varje dag som man mår bra och kan röra sig utan att det gör ont. ;)

Välkommen :)

Jag tycker nog tvärtom jag, ser fram emot att bli rundare och känna Lillen mer, det hör lixom till ^^

Jag är i vecka 18, ingen foglossning här inte ^^
18 är ju underbart, för då är det ju ul =D

Kan ju tilllägga att jag har ätit folsyra sen jag fick reda på att jag var gravid, men anar att klådan på ryggen samt att magen krånglar är pga folsyran.

Äter folsyra ibland, inte varje dag nu då det var som viktigast i början, har lite klåda ändå...

Så du har haft klåda? Jag kan bli tokig ibland för ofta blir det på ryggen precis där man inte når...:D

Jaha! Ja men då är det det som kallas KUB test här hos mig då :)
Jag undrar varför det heter olika.. Men bara man vet vad det är så är det väl bra :)

Zandrix: Ja, bilder kommer. Kan lägga upp lite magbilder senare med om ni vill se :p

Mabuse: Välkommen och grattis! Om man inte mår så bra under gravidoteten så kan jag förstå om man inte riktigt gillar det. Själv har jag inte märkt av något (än), men det kanske kommer i v 18 då om man får en ny hormonkick då. Men jag hoppas att jag slipper.

Fraggel_Tess: Jag äter folsyra nu. Viktigast var det visst när man försökte bli gravid samt de första 12 veckorna, men de var ju redan passerade när jag började äta dem... I var fall så känner jag inga biverkningar av det än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka