Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Det finns deo som inte innehåller aluminiumklorid om det är det han tänker på.
Fråga i hälsokostaffären, där finns det lite olika alternativ. Själv använder jag en som typ ser ut som en kristall, man bara blöter den med vatten och stryker på, det funkar jättebra tycker jag, dessutom räcker den en evighet så det blir väldigt billigt :)

Japp det blir Eksjö BB för mig med, men tänk vad coolt det skulle vara om vi verkligen kom in samma dag på bb när man pratat här :D

Ja för ni har väl inte BB i nässjö va?

Jaha då har man gjort kub o ul :) kub visade på väldigt liten risk för att barnet har ds. Ul visade ett foster på 7 cm. Blev tillbaka flyttad två dagar. Vi trodde på 5 okt men nu är den 7 okt spikat :)

Vad skönt att det visade liten risk för dig med, så himla kul att få se den lilla saken i magen med, fast jag längtar tills man kan känna den röra mig i magen nu, tycker att det finns för mycket dö tid nu innan man ser en liten mage och inte känner något ännu.

Åh det verkar som vi kommer vara en hel del som skall ha precis samtidigt nästan.

Fast det e ju ganska skönt för er att åka in till eksjö för det är ju inte långt från nässjö fast men värkar och skit kommer det kännas som en evighet för mig när jag skall in,

Har precis flyttat till karlstorp som ligger 1,6 mil utanför mariannelund och till eksjö kommer jag ha 5,5 mil när det är dags så hoppas sambon kör snabbt :rofl:

Ja jag bor ju utanför Nässjö. Har väl ungefär 4 mil, men det kommer nog kännas superlångt den dagen det är dags.

Jo, de ska finnas doftoljor också istället för parfym.. man känner sig dum som använt dåliga produkter -_-

puttar i tråden lite.. är så grymt nervös och nyfiken på samma gång inför ul på måndag... *gnager på armen*

Ja tråden står lite stilla här inne ibörjan nu men det kommer bli mer liv här inne :p

Jag förstår dig om du längtar tills på måndag, det är helt fantastisk när man ser det lilla undret i magen. Man känner sig mer gravid än vad man gjort innan när man får se att det verkligen finns något där inne.

suck, kvällarna är riktigt jobbig för mig, har fått en konstig klumpkänsla i halsen, googlar och det står ångest... wtf? vad ska jag ha ångest för?

klump, yr, trött och lätt irriterad.. stackars min sambo :p

jag är nästan orolig att hela allt ska vara fejk för att man inte känner den lilla så mycket än :p

Vad skönt att KUB testet var bra för er :laugh:

Jag fick inte göra något sånt.. Eller ja, när jag ringde och bokade en tid för inskrivning så sa hon att den dagen (13+5) var sista dagen att göra det.. Men vi får se vad som tittar ut, läkaren vid VULet sa att bebis såg frisk o kry ut så vi hoppas på det :)

Och igår vet jag säkert att jag kände bebisen där inne i magen! :love: Så otroligt häftigt och mysigt att få känna det lilla livet där inne :love:

Det va ju synd att duskrev in dig så sent. Vad ja fattat det som så försvinner nackspalten i v14 därför kan man inte göra testet senare. Men det går säkert bra med er lille.. Tycker tiden går sakta här. Ja gråter för ingenting och grubblar på tok för mkt.. Usch mkt att tänka på

kl

hemma efter rul och SÅ J*VLA LYCKLIG :D:D:D:D
en frisk liten pojke!!!!

IMAGE0001.jpg

IMAGE0003.jpg

Så en liten övningsbild, vad kan ni utläsa av denna bilden? har vänt på den så kanske det blir lite lättare :D
IMAGE0002.jpg

Grattis, måste kännas så otroligt skönt att äntligen få se pluttisen :love:
Längtar verkligen till mitt ul den 7 maj! Än så länge vågar jag inte riktigt tro att jag verkligen är gravid...

Beträffande bilden är jag helt kass på att se något alls mer än typ en bebisliknande form :o

ja, helt underbart att se lillen :D:D
kände som dig, är det verkligen nått där? så då det första jag såg var ryggen och jag bara, tappade nästan andan, DET FINNS NÅGON DÄR INNE!!!!!!!

folk har talat illa om västerås sjukhus, att man inte får se kön, men det var verkligen inget problem! hon var så vänlig!!!!! hon sa: om vi kan se så ser vi ju! :D
så hade de monterat upp en skärm framför oss! vi behövde aldrig vrida huvudet och kolla på hennes skärm, värsta "bion" :D så underbart! han vinkade åt oss, gapade!
hjärtat tickade på som bara den, så härligt att se! hjärnan såg helt normal ut.. *tår*

jag avslöjar inte än vad sista bilden är, vill höra fler gissningar :D

kände som dig, är det verkligen nått där? så då det första jag såg var ryggen och jag bara, tappade nästan andan, DET FINNS NÅGON DÄR INNE!!!!!!!

folk har talat illa om västerås sjukhus, att man inte får se kön, men det var verkligen inget problem! hon var så vänlig!!!!! hon sa: om vi kan se så ser vi ju! :D
så hade de monterat upp en skärm framför oss! vi behövde aldrig vrida huvudet och kolla på hennes skärm, värsta "bion" :D så underbart! han vinkade åt oss, gapade!
hjärtat tickade på som bara den, så härligt att se! hjärnan såg helt normal ut.. *tår*

Jag hör inte alls hemma här i tråden, men ville bara inflika att det är nyligen (kanske är ett år sedan ungefär) som de börjat berätta om kön på RUL i Västerås. När vi var där hösten -10 så fick vi inte veta. Däremot var det skillnad om man fick gjorde TUL så fick man veta om man ville och de såg.

"Biosalongen" hade de redan då i alla fall också. :)

Och du, grattis! ;)

Härligt att allt såg bra ut!

Sista bilden är nog handen framför ansiktet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka