Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Här kommer två magbilder från mig.. Ser ni någon skillnad?

Vecka 14+4

Vecka 16+5 (i torsdags)

Där inne ligger vår lilla bebis :love:

Välkommen :)

Jag tycker nog tvärtom jag, ser fram emot att bli rundare och känna Lillen mer, det hör lixom till ^^
D

Det är mitt andra barn, så jag har väl lite för tydliga minnen av hur obekvämt det faktiskt är med stor mage för att se fram emot den. ;)

aha, ja men då vet du ju hur det är, jag längtar just fr att jag själv vill ha den erfarenheten :D

Oja man ser verkligen skillnad, väntar bara på mig mage för har lite svårt att det om den växer på mig då jag från början har en liten rund mage :D när jag ligger ner känner jag inte något alls och inte blivit någon bule där inte och jag är i vecka 14.

Äter ingen folsyra alls och har inte gjort det med min förra graviditet heller, vissa kallar mig dum men jag tycker inte det behövs på denna graviditeten med tanke på att min förra dotter var frisk som en nötkärna och så m,m.

jo det är bra här... Tröttheten vägrar dock släppa så efter två dagars arbete under påsk så är man golvad... men men. det hör väl till. Pyret vet jag inte hur det mår.. kommer aldrig känna något lugn känns det som.. Man vet ju inte om det simmar runt där inne eller om det har dött och ett missfall är på g?

ska in och kolla upp hur cellförändringarna på livmodertappen "mår" om någon vecka... Där ja kollar det har dom även ul och funderar på att be om en kik... Har RUL 14 maj men det känns så långt borta..

Försöker just nu hitta en vårjacka.. Redan vuxit ur alla mina jackor. Ångrar mig nu att ja inte tog tag i övervikten innan jag blev gravid.. För det känns som man kommer samla på sig många kilon trots att jag kanske bara äter 1/4 mot vad jag gjorde innan jag blev gravid... Min mage är stenhård och ser ut som att jag kanske har en månad till BF.. =(..

Någon får gärna ändra min BF dag förresten... Blev flyttad från den 5okt till 7 okt =)

Jag har heller ingen vidare mage, när jag ligger ner blir den helt platt, i alla fall på morgonen och jag känner absolut inte någon hård kant på livmodern som en del säger att man "ska" kunna. Men efter att ha nojat upp mig ordentligt ringde jag barnmorskan som sa att jag absolut inte behövde oroa mig så jag får väl försöka att inte göra det, lättare sagt än gjort dock :o
Jag är i vecka 14 för övrigt...

Du kan nog pusta ut och att kotten i magen mår bra. Men visst funderar man en hel del. Känner också att en del kläder börjar sitta tajtare som till exempel mina favoritjeans. Det här med vikt känns jäkligt motigt för min del. Gick ned över 20 kg förra året och en bit på året innan dess. Nu ser jag ju hur det går uppåt på vågen...

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 7 oktober, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9 oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

Du kan nog pusta ut och att kotten i magen mår bra. Men visst funderar man en hel del. Känner också att en del kläder börjar sitta tajtare som till exempel mina favoritjeans. Det här med vikt känns jäkligt motigt för min del. Gick ned över 20 kg förra året och en bit på året innan dess. Nu ser jag ju hur det går uppåt på vågen...

Jag kan inte ha några av mina vanliga byxor längre, har gått upp 3.5 kg ungefär, och det är ju inte jättemycket, men de sitter ju runt midjan allihop, så byxorna blev trånga fort.

Gick upp 16 kg förra gången, och det gick ju att bli av med igen, så jag hoppas att det håller sig där med uppgång och nedgång denna gång också.

Nån mer som har problem med yrsel? Väldigt irriterande, anstränger jag mig fysiskt så blir jag jätteyr, på nivån att jag inte kan stå på benen. :crazy:

En kompis till mig som väntar sitt andra barn har också haft problem med just yrsel. Det släppte efter ett tag och var värst i början.

Det låter ju hoppfullt - när började det bli bättre för henne? Är i vecka 16 nu, och det är de sista veckorna som det har blivit sämre.

Jag har yrsel till och från under senaste tiden mer än vanligt, men innan har jag alltid det i samband med lågtryck ute. (Väderkänslig Fraggel).

Har yrsel om jag inte sköter maten, äter på de tiderna jag är han vid. Ännu värre blir det om jag är på Ica maxi samtidigt = mycket folk :P

Vad jobbigt med sådan yrsel :( Jag kan få lite känningar om jag ställer mig upp för fort men det får jag i vanliga fall också så det är inget som kommit nu.

Jag kan inte heller ha mina byxor längre. Det är leggins eller mjukisar som gäller numera ^^ Det är ju en fördel med att vara gravid nu över sommaren, man kan klara sig med att köpa lite leggins billigt istället för o vara tvungen o köpa nya byxor, jacka osv som behövs på vintern.

Kl*
Igår hände det något helt fantastiskt! Bebisen sparkade så hårt att det för första gången kändes utanpå magen!! :love: Det var första gången h*n sparkade på sin pappa... Hur mysigt som helst! <3
Och idag har det varit full fart där inne hela förmiddagen. Nu kommer h*n nog inte lugna ner sig direkt heller så det känns som det kommer bli något "vanligt förekommande" istället för något som händer nån gång ibland. Myys!

Det känns lite konstigt dock, för kollar man på den grav.kalender jag läst så står det att man kanske kan börja känna bebis röra på sig inne i magen nu. Och vi har börjat känna den utanpå magen...
Mysigt är det iallafall och jag ser fram emot UL på tisdag!

Har du kollat blodtrycket nyligen? Jag vet att jag var yr en period med andra barnet, inte så mkt som du beskriver dock. Det berodde på att blodtrycket var lågt har jag för mig.

Grattis till graviditeten förresten, kul med en till liten!

Jag undarr om jag kan få vara med lite i den här tråden också?
Hör eg hemma i sommartråden, men jag är beräknad till den 12 augusti och dels , om denna väljer att vara lika dryg som storasyster, så kommer den i slutet av mnaden. Och dels så är det flera i sommartråden som ska ha i början av sommaren så det skiljer så mycket på oss...

Ha ha, sorry :) Jag hade gärna varit gravid igen men jag har inte riktigt med mig min man på den tanken ännu... Så nej, jag får nog vara nöjd med två barn.

Jag kan kolla med henne vid tillfälle.
Hon ska ha barn i Juni och det har gett med sig för ett bra tag sen

Försök att inte oroa dig för vikten, det man går upp går man upp. Jag var överviktig förra gången, och gick upp 14 kg. De och lite till gick jag ner på typ 2 månader. Denna gången var jag 10 kg tyngre på inskrivningen, men har hitintills (v.16) inte gått upp nånting.

Tänk på vad du äter, men hetsa inte upp dig om du går upp! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V