Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag har också börjat känna av bebis lite, ett litet pickande so om liten knackade! Så mysigt, kände av hen i onsdags, sen har hen inte givit sig till känna mer.

ja visst är det mysigt, jag känner det nästan varje dag, fast i dag har den varit lite lugn av sig, skall bli kul när man känner det utanför magen så att sambon med får känna det. Det är hans första barn så han e lite avis att bara jag känner det ännu :rofl:

vad kul då kommer vi säkert ses där inne, jag och sambon skall vara där kl 10 och göra ul :laugh: Då har du säker tiden innan mig :rofl:

ja visst är det mysigt, jag känner det nästan varje dag, fast i dag har den varit lite lugn av sig, skall bli kul när man känner det utanför magen så att sambon med får känna det. Det är hans första barn så han e lite avis att bara jag känner det ännu :rofl:

Jag längtar också tills det känns på utsidan, det ska bli kul att se hur/om storasyster reagerar!

Idag har jag fått två roliga besked! Dels att jag med största sannolikhet kommer få fp baserad på 2011 års inkomst (och den var bra!) och dels att jag kommer få jobba natt hela sommaren=lugnt och bra ob!

Hehe ja, men din flyttade ju på sig ;) min bebis skumpade upp o ner tillsammans med hela magen och när hon slutade så bara la h*n sig som innan och jag slår vad om att h*n väntade på att bli buffad mera! xD
Jodå, här kommer en bild på mitt lilla bus:
33018122.jpg

Sådär låg h*n typ hela tiden så hon tyckte inte att hon fick nån fin bild åt oss och så la sig bebis aldrig riktigt rätt för att se hjärtat..
Vår lilla ostbåge ^^

Kl*
Igår kände sambon bebis röra sig igen. Nu ett tag har jag känt men så slutar den att buffas när pappa ska känna. Inte så snällt va? ;)
Igår kände jag nått som gav mig en rolig bild i huvudet med ^^ Först ett par sparkar på höger sida, det är där det sparkas mest just nu.
Sen efter en ordentlig spark kände jag en duns på vänster sida, så antagligen fick bus en sån kraft att h*n bonka i huvudet i andra sidan :rofl:

Vad kul med lite nya personer i tråden! :)

Nej men lilla sötisen ^^

Kl

Ligger i sängen nu pga yrsel, då passade Lillen på att ge mig en rejäl spark i sidan av magen =D
Jag som pratade med sambon blev helt tyst och bara: oj, vilken spark! Det kändes som att den var så pass stark så att den skulle nog kännas på utsidan... OM man hade handen på rätt ställe vill säga ;)

Efter sparken så känner jag små kickar lite neråt och sida, inte lika starka, men man känner rörelserna.. detta "fladdrande" som många beskriver det som. Otrolig mysigt!! Längtar Såå till man kan känna mer!!

Ja förresten!!! Köpte vagn i veckan, barnvagn ja! Bild kommer då jag har tillgång till dator!
Nu efter mitt äpple så känns det som att yrseln lagt sig, så jag ska fortsätta att sortera bebiskläder som man fått av släkt och vänner ^^

Weeei!! Första sparken i min hand! Han börjar bli stor och stark nu ;) nu då jag kommit in i vecka 20 så känner jag av Lillen varje dag <3
Sambon fick känna en spark nu ikväll för första gången, så pass tydligt så det var ingen snack om saken om att det var våran lilla <3 han blev lite lycklig av det allt, hade känslan av sparken kvar läänge i handen ^^

Åh vad härligt! Jag längtar tills liten ger sig till känna mer! Nu är det bara två veckor kvar tills RUL, längtar efter att få se att allt ser bra ut.

Idag blev jag nervös, fick några hugg i vänstersida nedanför skulderbladet, men det släppte fort. Antar det inte är något allvarligt högg några gånger under fem minuter sen släppte det. Man blir lite nojjig!

Nejmen vad kul!! Det blir uu något alldeles speciellt när man kan känna dem på utsidan också och även pappsen kan känna rörelserna!

Igår förmiddag såg jag en spark för första gången.. Jag kände hur han övade akrobatik där inne och kikade på magen och så vips så såg jag en "bump" på magen i samband med en starkare spark! :laugh:

*kl*

Hakar på i tråden jag också. Barn nummer två, har en liten kille sen innan här hemma som fyller 2 år på lördag. BF 21/9 enligt RUL idag. Kändes skönt att se "tvåan" även om jag känt sparkar och rörelser i lite drygt 3 veckor. Lättare denna gång att känna skillnad på tarmrörelser och fosterrörelser även om de två är otroligt lika varandra. Allt såg bra ut och jag blev faktiskt bakåtflyttad tre dagar, från den 24:e till 21:e istället.

Grattis till tillökningen :) och till Storebrors födelsedag såklart!

kl

Kom på att jag kanske skulle presentera mig lite:

Ytterligare en smålänning här men jag bor mellan Kalmar, Karlskrona och Växjö, typ:p
Fyler 25 år i sommar, andra barnet blir det här också har en galen dotter på 2 ½år, och denna ska enligt ul också vara en tjej!
Beräknad nedkomst 12 augusti men jag går gaanterat över två veckor med denna också.
Fördelen med det är ju att jag inte behöver shoppa så mycket, nackdelen är att jag inte behöver shoppa så mycket...:D

Förra gången mådde jag som en prinsessa, häll igång precis som vanligt ända till slutet och hade en liten smidig mage som aldrig var det minsta i vägen.

Denna gången har jag mått lite illa när jag blivit hungrig, så jag åt en gång i timmen för att hålla det i schack. Behövde dock aldrig kräkas.
Foglossningen kom i v 17, men det går bra med bälte och ta det lugnt.

Började med att gå ner 2 kilo, har nu gått upp de igen + 1,5 till (enligt vår lite luriga våg, ska vägas hos bm på fredag så då kommer domen..)

Någon som börjat få lite mage än? Här känns det ganska platt än så länge, vecka 17+3 enligt sista mensen och 16+4 enligt VUL.

Jag tycker jag har fått en riktig mage nu :D
vecka 21 imorgon och jag tror att jag väntar ett föl ibland, shit vilket liv det var på han i morse :D
haha, alltså det är svårt att förklara, men det var sådant liv i min mage alltså :D
han tvingade mig att gå på toa också, sparkade lite på fel ställe till och från ;)

tycker det är så underbart, då man kom in i vecka 20 var det som att någon tryckte på en "on" knapp och han kom till liv, känner honom varje dag nu. speciellt morgon och kvällar!

På tal om magar, hur mycket har ni gått upp? Tyckte jag började rätt bra, men nu i vecka 18 står vågen ändå på +4 kg...

Jag gick ner 2 kg i början eftersom jag mådde så illa, nu har jag nästan gått up det igen, så jag ligger väl på -0,5 n. Går in i vecka 18 imorgon! Förra gången hade jag gått upp 7 kg i vecka 25, gick upp 14 sammanlagt.

För mig är det tvärtom, jag går upp i början eftersom jag mår illa så fort jag inte äter, i vanliga fall är det ju inga problem att vara småhungrig några timmar, men är jag gravid så blir jag genast kräkfärdig då. Så förra gången gick jag upp 2-3 kg redan första månaderna.

Jag kände mig hyfsat normal med mina +4 (enligt vårdguiden är den normala viktuppgången 3-5 kg så långt i graviditeten), men i det här sällskapet känner man sig ju som ett fläskberg.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V