Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Det är ju så olika hur/när man går upp, allt är normalt! Jag är redan rejält överviktig, så jag satsar på att gå upp så lite som möjligt. Bantar inte men tänker mig väldigt noga för. och försöker att bara äta bra saker!

Jag vet att allt är normalt, jag är inte ett smul orolig. Bara nyfiken på hur det är för andra.

Det trodde jag inte heller, att du var orolig, men det kan ju finnas andra som är/blir oroliga så det skadar ju inte att skriva att allt är normalt :) Själv blir jag ibland lite nojig på att jag inte gått upp, fast jag vet att det också är normalt ;)

Här går tiden rätt sakta.

Känner av ligament och sånt nu som inte är så skönt men slipper illamåendet iallafall. Även tröttheten är lite bättre vissa dagar..

Är i v 17 nu. (16+4) och jag längtar så till RUL och hoppas det visar bara positivt

När jag skrev in mig vägde jag 83,8 och eftersom jag spytt så mycket och inte fått behålla någon mat alls så vägde jag mig för skoj skull hos bm i dag när jag gjorde glykosen och i dag vägde jag med bra aptit och maten får vara kvar sen 3 veckor tillbax 81,1kg och är i vecka 17 (16+1)

Hoppas då inte på för mycket viktuppgång.
Förra graviditeten gick jag bara upp 8 kg och gick ner allt direkt när dottern var ute plus 1 kg till :D

*kl*

Tack för Grattis :laugh:

Ang vikt, vägde mig i vecka 10 första gången och då hade jag tappat 3 kg. Sen dess har jag inte vägt mig men gjorde det nu för nyfikenhetens skull och ligger kvar på -3kg. Skönt eftersom jag har övervikt från början. Tappade i vikt med Iggy också.

Lustigt att alla här gått ner i vikt av att vara gravida (eller åtminstone inte gått upp något). Det måste väl ändå vara rätt ovanligt, med tanke på att det normala är att gå upp, åtminstone lite grann?

Eller är det bara de som gått ner som vill skriva?:angel:

Hur som, läser man den här tråden, så verkar ju en graviditet vara rena bantningskuren. Inte så för mig tyvärr, gick upp 16 kilo sist, och gick visserligen ner alltihop igen, men inte gick det på en vecka inte.:D

Haha ja visst kan man tro det att gravid är bästa sättet att gå ner i vikt i denna tråden :laugh:

För min del har allt illa mående gått över och känner mig inte yr och konstig längre och har mått himla bra i två veckor men för tre dagar sen kom ett nytt litet problem för mig.

Jag kan inte sluta gnälla på folk och stör mig på minsta lilla och vet inte varför det blir så för i normala fall skiter jag i vad folk gör utan sköter mina egna saker.

som tex min far är här och hälsar på i några dagar och jag kan inte med att störa mig på allt verkligen, Han e ganska stor och rund och han klagar på att han inte vill vara det utan gå ner i vikt och att han skall gå mer och äta nyttigare m,m men ändå äter han som en HÄST och tallriken sväller över med mat och inte blir det en portion utan två, och bara två tre timmar kna han sitta och vräka i sig 2-3 st risifrutti.

I tre dagar har jag suttit och varit sur och stört mig på honom fast jag igentligen inte vill men kan inte kontrollera detta humör och nu har det små regnar i två dar här och han har inte varit utanför ytterdörren och i dag kunde jag inte vara tyst när vi kä'kade middag,

Jag vräker ur mig, Man går inte ner i vikt att äta som en häst och inte röra på sig för att det små regnar ute och går från bordet.

Hur kommer detta sluta asså??? hatar att vara en gnällkärring :eek: och det var lite elakt sakt men jag fattar inte ännu att jag sakt det.

Skall verkligen man få ha sånt här humör när man är gravid, borde vara lag att man skall vara snäll

Nja 3 kg är väl inte så mycket. Just eftersom jag ligger på plus från början har jag varit noga med vad jag ätit för att slippa gå upp för mycket. Och precis som förra grav är jag inte alls sugen på sötsaker eller "stabbig" mat. Matlusten har förändrats också. Äter mest för att jag ska, annars har jag ingen direkt hungerskänsla.

Gick upp 7 kg sammanlagt förra gången och hade tappat de 7 + 7kg till efter två månader. Amningen tog bra på fläsket :D Tyvärr kom de tillbaka lika snabbt när jag slutade amma och i samma veva sålde hästen och började jobba. Den här gången (om jag nu tappar igen) ska jag underhålla det bättre och stanna där.

Jag har det precis som du, hade att ta av och äter nyttigare nu och äter bara för att jag måste.
Har noll motivation för mat och så himla dålig fantasi numer - lagar samma 4 rätter om och om igen känns det som. Sötsuget har varit som bortblåst fram till för en vecka sen (kan väl säga att jag inte åt direkt nyttigt innan..) och nu är jag fruktansvärt sötsugen, helt galet!

Gick upp 12 kilo sist till slut, efter att ha börjat med att gå ner 5.

Haha, exakt samma här! Har att ta av, och har haft total avsmak för onyttiga saker, har ätit för att jag måste! Men nu har aptiten kommit tillbaka med besked, och jag är sugen hela tiden...

kl

som jag trodde har vi en glädjevåg hemma, bms våg är ärligare...., jag har gått upp 5 kilo! Känns i kroppen att det stämmer mer :)

Magmåttet var 25cm, förra gången var jag hela tiden nån millimeter över understa kurvan, nu låg jag nån mm från översta :S

Nåt som däremot var riktigt bra vara att järnvärdet låg på 125 utan att äta järn, så skönt!

Imorgon åker jag till London, hurra för mig! Jag ska SOVA en HEL natt i sträck!!!!

Hur mår ni allesammans?

Själv hade jag en dålig kväll igår. Ångest för allt som måste göras och fixas. Kommer jag verkligen fixa allt så vidare. Det bästa är väl att en sån grubbelstund går över efter en stund *Tack och lov*

Innan vi gjorde ultraljudet så oroade jag mig jättemycket och kunde inte riktigt glädja mig. Men efter att jag sett att det faktiskt var en bebis som verkade må hur bra som helst så har jag faktiskt varit helt lugn och tänker att det ju faktiskt oftast går bra. Oddsen är på vår sida i alla fall ;)

Däremot så håller vi på och planerar en flytt tvärsöver Sverige så det är en hel del praktiska saker att ta i tu med, till exempel så letar vi hus för fullt och det vore onekligen skönt om vi kunde vara klara med flytten i god tid innan födseln, det är jobbigt nog att flytta utan att vara höggravid...

Men om jag börjar noja upp mig så försöker jag tänka att huvudsaken är att vi ska ha en bebis, det andra får helt enkelt se till att lösa sig!

Rätt kasst både fysiskt och psykiskt om jag ska vara ärlig. Med sonen mådde jag "bara" psykiskt dåligt, men nu är det den ena krämpan efter den andra. Mina fogar har börjat strula som tusan, halsbrännan från helvetet :devil: och sammandragningar om jag går snabbare än långsam promenadtakt.

Hur mår ni allesammans?

Själv hade jag en dålig kväll igår. Ångest för allt som måste göras och fixas. Kommer jag verkligen fixa allt så vidare. Det bästa är väl att en sån grubbelstund går över efter en stund *Tack och lov*

Oförskämt bra just nu, faktiskt, ingen foglossning, inte ont, och märker inte av yrseln så mycket längre.

Det kan iofs bero på att jag jobbar extremt mycket just nu, jag har bokstavligen suttit på jobbet 09-00 hela denna vecka, helger inkluderat, så jag rör ju inte mycket på mig. Inatt ska jag dra mitt sista maratonpass, 09-09, sen ska jag hem och sova, första lediga dagen på nästan tre veckor! :bump:

Känns lite lyxigt att inte ha fler krämpor än så här just nu, det kommer säkert, men jag är glad för var dag jag slipper.

kl

14 dagar kvar nu till mötet med bm.. ser inte fram emot det för jag kommer ju vara tvungen att ställa mig på vågen, jag är ju redan överviktig och tanken att gå upp skrämmer mig :O

men jag vet ju att det är naturlig del att gå upp då man är gravid..
jag är ingen sådan diet människa, äter det jag har lust med, men inte allt för dåligt ändå.

Så vi får se vad den dumma vågen kommer visa -_-

känner min lille varje dag, sambon känner honom också, så det är ju betydligt mer verkligt nu att man har ett barn på g...

Så är jag ALLTID orolig för att det ska vara nått fel på barnet.. även om allt såg bra ut på rul så tänker man ändå.. tänk om den har downs syndrom, eller tänk om den har fel antal tår osv.. sådant bm kanske inte såg..
oroar mig nog i onödan.-....

Jo här mår vi jätte bra faktist, lite svåra humörsvängningar ibland men det får gubben leva med haha.

Har gjort min glykos förra veckan och den såg bra ut och järnvärdet hade gått upp igen efter att legat himla lågt. Och ingen yrsel längre.

Kände för första gången av bäbis utanför magen i går men sen dess har det varit lugnt och sambon går och klämmer på magen för att han vill med känna men den lilla i magen har en egen vilja :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka