Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Klart du kan vara med här ^^

Jag är ju beräknad till den 4e sept, Lillen kanske kommer tidigare, typ i augusti :P

Så mysigt <3 gjorde kanske ett skutt, kullerbytta, helomvändning eller nått, då behöver de ju ta i som bara den ^^ jag brukar känna, vad jag vet livmodern ofta, men nyligen kände jag en sak, kändes som lilllen, ligger kanske upp och ned för det var lixom ett kick snett upp typ :P

Fan, säger man ett kick eller en kick? Haha tyckte båda låt fel :P kanske beror i vilket sammanhang....?
Nu blev jag förvirrad :P

Ett kick, en spark.. *talar högt*

Jag vill också känna kickar :) Men det kommer med tiden är ju bara i v 14+3. Har pratat med svärmor idag (Vi har inte världens bästa relation), men hon verkar glad och orolig i alla fall för mig. Det är väl ett bra tecken.

Tack :D

det är precis det jag menar!, med er här kan det bara skilja dagar/veckor i slutändan mellan våra bebisar och i den andra tråden månader :)

jag säger en kick, en spark :D

Klart du kan vara med oss här inne med :P

Ja jag kommer ihåg hur lång tid det tog innan hon kom ut, Indra drog ju med ut på det lite så hoppas denna kommer nån dag innan. Vill ju helst inte att den kommer ut den 12 oktober för då fyller ju Indra år. :p

Jag längtar med tills denna lilla kommer sätta igång och sparka. Med indra kände jag det första gången i vecka 18 och eftersom jag fått barn innan säger ju folk att jag säkert kommer känna det tidigare denna graviditeten men tror inte det :p eftersom jag inte ens fått någon mage. Kollade på gammla bilder sen jag var gravid sist och då såg man redan en liten bulle på mig i vecka 16 men inte något alls nu och är ju i vecka 15.

På morgonen har jag fått en jätte bulle på magen om jag är kisse nödig men den försvinner lika fort som jag sätter mig på toa :mad:

Har du kollat blodtrycket nyligen? Jag vet att jag var yr en period med andra barnet, inte så mkt som du beskriver dock. Det berodde på att blodtrycket var lågt har jag för mig.

Grattis till graviditeten förresten, kul med en till liten!

Tack! Jag tror det beror på en kombination av lågt blodtryck och järnbrist, får kolla bägge igen när jag ska till mvc igen om några veckor.

Ett spark låter jättekonstigt i mina öron. Det heter väl ändå en spark? Hur eller hur har jag kanske lite mer ork nu. Men inte mkt och denna oro för att inte veta om fostret lever :( är i v16 nu (15+2) och imorgon ska ja på kontroll ang mina cellförändringar på livmoder tappen.. Så rädd att fostret har dött :( ännu räddare för att om det skulle vara det så vet ja inte om Ja vågar ge mig in någonsin i karusellen igen.. Denna oro är jobbig att gå o bära under så lång tid... Hade tänkt be om ett vul imorgon men vill inte se om det ligger där dött.. Kub visade ju på ett normalt stort piggt foster o rul är 14 maj.. Usch känns som jag håller på att bli knäpp på riktigt

ja, spark ja, men det var kick som jag var osäker på :p

en kick eller ett kick...
skrev förut på fb att jag kände en kick, men hela det lät så konstigt :eek:
men det kanske är så, än jag kände ett kick? ja.. förvirring :p

I lördags var vi på ultraljud! Jag kunde inte hålla mig utan bokade ett privat och då fick vi se att det minsann var en liten piggelin därinne :D

Känns SÅ otroligt skönt, nu kan jag äntligen börja känna att jag är gravid "på riktigt" och njuta :love:

Va härligt :D:D

jag skulle egentligen vilja vara på fler ul, men eftersom att de ska alstra värme så är jag rädd att lillen kan ta skada av för många ul, så jag får hålla mig till han viljer att komma ut :p

Ja, verkligen :D
Jag har också funderat en hel del på det där med strålningen med ultraljud och hade en del beslutsångest innan jag gjorde detta extra ultraljud, men jag tänkte att eftersom jag inte gjort kub-test eller VUL tidigare så tänkte jag att det nog var ok. Men jag hoppas att det inte behöver bli fler efter RUL, för min del är jag helt nöjd nu, tänker som så att är det ok så här långt så borde det inte bli problem i fortsättningen heller :)

Jaa så kan det vara! H*n har blivit så aktiv nu! Det känns inte så ofta utåt men jag känner att det busas runt ordentligt där inne i magen. Det är så himla mysigt <3

Jag skulle nog säga en kick förresten, även om jag föredrar att säga att han sparkar ^^
Ja, jag talar om bebis som en han allt som oftast. Jag undrar om det är ett tecken på att det kan vara en han? Eller så är det bara inbillning :p
Det finns ju sådana där tester man kan göra om viöket kön bebis har. Alla de frågor jag kunde svara på (har du mått illa/ inte mått illa, fått "minskad"/"ökad" skönhet, lugn vs vild bebis etc) har tytt på att vår bebis ska vara en pojke.
Så det förvånar mig inte ett dugg om det tittar ut en liten tjeja som pekar på oss och bara "got ya!" :rofl:

Kl*
vi var på ultraljud igår! Och åh, jag älskar att få se bebisen där inne! <3
Allt såg väldigt bra ut sa hon men vi ska komma tillbaks om ett par veckor igen och göra ett nytt ul då bebis inte alls ville lägga sig så att hon ultraljudstjejen kunde se hjärtats kamrar och det. Det såg fint ut sa hon o vi skulle inte oroa oss utan bebis låg med armen för hela tiden så man inte fick någon bra sikt på hjärtat.
I övrigt så har vi en mycket envis bebis!
H*n ville inte alls flytta sig, vi lät henne/honom vara en stund, jag fick kissa, vi buffade på bebis... Ingen förändring! Haha man såg den lille hoppa runt i magen när hon buffade o när hon slutade la h*n sig lugnt till rätta igen, i samma favvo-position... ^^

Ni ska få se bild på ostbåge-bebisen med jag lovar! Haha, de bebisar jag sett på ul-bilder ligger ju med ryggen neråt lite bekvämt, men inte vår bebis! H*n ligger med ryggen uppåt, benen indragna och hakan mot bröstet. På första bilden ligger h*n med huvudet nerborrat i nån håla h*n hittat, helt inkilad ^^
Knasbebis <3

Härligt! Ja jag vill också göra nästa ultraljud snart, men det det dröjer till 15 maj. Kändes mer verkligt efter förra i samband med Nupp-testet.

Vad roligt att vi är så många som ftrår tillökning i höst! Även jag är gravid, med andra barnet, som är beräknad till 12 september. Väntar spänt på nästa ultraljud och hoppas verkligen att allt står rätt till, men hittills har det känts bra, betydligt lättare än första graviditeten faktiskt.

Hehe, men såååå var ju min lille också, handen i vägen överallt, bevis ser man ju på bilderna jag la ut då han skymmer ansiktet ^^ fast min lille flyttade handen då bm skakade min mage lite Hehe :P

Inga bilder du kan dela med dig utav? :)

åhh viken tid skall du vara där inne i eksjö då? jag skall med på mitt ul den 15 maj :D

Nu börjar jag känna bäbis inne i magen redan, denna gången var det lättare att veta hur det skulle kännas när man redan haft barn innan, nu vill jag bara att magen skall växa så man ser den med. Denna gången måste bäbis ligga långt in för har inte ens en lite bulle på magen som jag redan hade med min dotter i denna veckan.

Annars mår jag så bra nu, allt besvär är borta och det känns underbart :banana:

Ja du, det va nog halv tio eller något jag skulle vara där. Är inte säker och finner inte pappret heller just nu. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V