Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Hoppar ochså in på denna tråden, jag plussade igår :laugh: jag och min älskling jätte glada :laugh: Pratade med Mvc igår och dom tippar på att jag i vecka 5-6 ska på inskrivningssamtal på måndag.

Illamåendet har jag, trötthet har jag känns som jag aldrig sover fast jag sover även nu under dagarna, jag har massa flytningar så det känns som jag nästan kissat på mig :crazy: springer på toa gör jag mer nu, mina bröst kliar o ömmar.

Känner mig lite orolig för MF men hoppas att jag klarar mig igenom dom här första jobbiga veckorna, har inte ont utan det mer lite ont i sidan av ryggen men inget annat.

Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 1oktober, Mariannelund
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

Får gärna fylla på mig :) fröet va kvar. Inredningstok 28 år första barnet Småland beräknat till den 5 okt

Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 1oktober, Mariannelund
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 5 okt, Småland
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

Idag har jag fyndat ett babyskydd på barnens hus babykväll! Känns egentligen lite tidigt att handla, men de hade det vi ville ha 900 billigare än vanligt!

Hur går det för er alla? Här börjar illamåendet lätta lite, men jag är fortfarande sjukt trött!... Igår var jag på inskrivning, och nästa torsdag ska jag på tidig glukosbelastning, blärk.

Ska på inskrivning den 23 mars och då precis som du göra en tidigt glucos behandling.... ser inte fram imot det, dom tipsade om att man skulle ta med en citron och pressa ner i drycken så skulle de jämnas ut lite. Kan kanske fungera! :)

För övrigt tänkte jag höra mer er andra som kanske har mer erfarenhet en jag, detta är vårt första barn, är det ovanligt att man har flytningar som är lite brun till färgen? Låter kanske äkligt men vart så orolig, har det till och från, inga mängder och ingen magvärk. :confused: Ni kanske kan lugna mig lite...

Jag är också jääääättetrött, börjar längta till kvällen redan på morgonen typ. Som tur är har jag eget företag och kan lägga upp tiderna ganska mycket efter hur jag mår. Jag funderar på att försöka fixa ett ultraljud i vecka 12 privat, jag är nu i vecka 9 och ska inte på inskrivning hos BM förrän den 26 mars, känns jättelänge till dess...

Jag gick på ett privat tidigt ultraljud. Här är det visserligen rätt dyrt, men det var det värt! Det är så skönt att veta att där pickar ett litet hjärta!

Jo här försöker man leva som en normal människa fast det är svårt.

Mår himla illa ännu och är i 10+1 i dag och på kvällarna är det värst för då spyr jag. Känner mig som en björn och vill helst bara sova hela dygnet fast man inte kan det och blir lätt dåsig när man står för länge.

Men skall stå ut för det skall snart lägga sig för mig med hoppas jag.

Vad kul med 3 småläningar,

Ja jag har en märklig krämpa. Max 30 minuter biltur sen börjar jag må illa. Har aldrig varit åksjuk tidigare. Mår i övrigt bra *Tack och lov* Ska på inskriven på tisdag. Har väl inte fattat än att jag är gravid...

Då har man varit på inskrivning. Mina värden låg bra, men järnet var kanske lite lågt dock inte så lågt att jag behöver ta något ännu för det. :bump:

Jag hade min inskrivning i tisdags och allt såg bra ut där med.
Skall på KUB UL den 27 mars nu och äntligen få se den lilla saken i magen, efter det känner man sig verkligen gravid på riktigt, så var det med fösta barnet och känns precis så nu med att man inte riktigt fått in det i huvudet fören man ser barnet :D

Annars börjar det bli bättre med allt spyande varje morgon och kväll och kan komma nångång ibland bara, fast känner mig väldigt trött fortfarande.

Härligt att du börjar må bättre, och spännande med KUB!

Här har illamåendet också börjat lätta, men jag är fortfarande sjukt trött, och känner mig väldigt yr. Om jag snyter mig känns det som om jag är på väg att svimma! På tisdag ska jag på glukosbelastning, så jag ska prata med min barnmorska om det då!

Här rullar det på.... men osäkert... är fortfarande gravid och är i vecka 11, dock har jag blödningar, till och från, nästan lite varje dag, ingen magsmärta och inga konstigheter men blöder gör jag. Pratat med bvc och dom tyckte jag skulle avakta till den 23 då jag ska på tidig glucosbelastning då skulle de även titta närmre på mig.
Tycker bara det är så konsigt... har inte ont o mår inte dåligt, men måste endå ha trosskydd för att det ska kännas fräscht, detta har hållit på i ca 1,5 vecka.. lite mer. Har läst mkt att det kan bero på olika saker, tex sår i livmodern eller på livmoderskanten eller något annat, kunde även va "mens" för att kroppen inte förstått att den är grvaid, låter helt skumt.

Nervös.... och hoppas den vill hänga kvar!

Var på inskrivning i tisdag. En glukosbelastning väntar vilket oroar mig... men det går väl bra.

kub den 29 mar..

Misstänker att ja känner av foglossning. går ja en promenad sen lägger mig ner så kan ja inte sitta sen för det gör så ont... går tjugo m som en gammal tant sen släpper det något.. eller e det något annars.. sitter på vänstersida av rumpan o strålar ut i vänsterbenet ibland.

Jobbigt med foglossnong, jag tror det finns en sorts stödbälte man kan l
Köpa, som håller ihop bäckenet.

Själv har jag en ny biverkning: rapar. Hela tiden!...

Själv så lipar jag för ingenting! Jag brukar aldrig lipa om jag ser en sorglig film och nu räcker det att jag hittar en död mullvad i trädgården och tårarna sprutar. Fast helt ärligt så tror jag inte det har gått upp riktigt för mig än att jag är gravid. Antar det kommer när man varirt på ultraljud...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka