Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag har bf den 6:e September, väntar mitt andr barn har en son på 3 år sen tidigare. Gick in i vecka 11 idag och börjar långsamt men säkert känna mig tryggare med att det blir bebis i september :)

Haft en del blödningar så har redan hunnit med tre vul. Mår fruktansvärt illa och är yrslig mest hela tiden ..men ack så lycklig att det äntligen är syskon påväg :)

Önskar jag också var längre gången.. Sån jobbig oro att bära på aldrig tänkt på detta förrän nu när läget är som det är.. Bör gå in i vecka sju nu.. Brösten gör att jag inte kan sova. Annars känner ja inget.. Ingen blödning hittills vilket jag är väldigt glad för.. Hoppas bara veckorna rusar iväg nu

Nu har illamåendet kommit.. Urrk men det funkar.. Men det är Inge vidare o köpa så ja hoppas verkligen man mår bättre sen..Imorgon ska ja på första samtalet hos bm.

Stackare, jobbigt att må illa. Det var min största skräck innan jag blev gravid, man har ju hört skräckhistorier om folk som spytt i flera månader :eek:
Hoppas det går över snart!

Själv har jag peppar, peppar inte mått illa alls, det enda som är lite störigt är att jag som brukar sova som en stock hela natten nu börjat vakna vid fem och ha svårt att somna om ordentligt, det liksom kryper i hela kroppen, men det känns ju som ett litet problem jämfört med att må illa...

Hoppas det går bra hos barnmorskan imorgon, själv ska jag dit på onsdag för första möte.

Nu har illamåendet kommit.. Urrk men det funkar.. Men det är Inge vidare o köpa så ja hoppas verkligen man mår bättre sen..Imorgon ska ja på första samtalet hos bm.

stackare! lider med dig! det lilla illamående jag har är helt klart hanterbart.. känner att det kommer om jag böjer mig ner mycket i tighta kläder.. typ ett par thermobyxor jag har i stallet.. de skär in i magen jätte långt och sen kommer illamåendet som ett brev på posten..

själv försöker jag att inte oroa mig för mycket... jag har däremot börjat tveka på om jag verkligen är gravid och om jag ska ta ett test till innan VULet på ons... det har inte hänt något utan jag är bara nojig. den enda skilnaden är väll att jag inte haft några spänningar i livmodern de senaste dagarna... brösten är fortfarande gigantiska och kliar som satan.. REDAN börjat få bristningar.... (visste att de skulle komma, har bristningar sedan brösten exploderade på mig när de kom under puberteten) så jag smörjer som en galning och fasar inför hur gigantiska de kommer bli när det närmar sig.. men hehe, bortsett från bristningen så är dom huuur snygga som helst :angel::D

Var ute och sprang i lördags, första gången på ett halvår och drog 8 km... har träningsvärk nu såklart men imorse fick jag något "hugg" på en punkt i ryggen, ca 10 cm under njuren på vänster sida.. vet inte om det kan vara något "graviditets-strul" eller om det är mitt vanliga ryggproblem som strular.. vore skönt o komma på inskrivning snart så man har någon att vända sig till på rikgit...

Hm köpa ska det ju inte stå utan jobba. Hade dock varit lättare om man kunde säga som det är men det är för tidigt än.. Därför tror ja allt blir lättare när man e i v 13 kanske.. Om man e gravid så länge.. Vågar inte riktigt tänka.

kl

Nu börjar det bli rejält pirrigt inför imorgon..

Börjar bli toknojig över att jag inte är gravid alls eller att det ska vara något fel så jag måste ta bort det.
Usch.. jag brukar inte vara paranoid... haha jag kommer bli sån jäkla hönsig morsa! (vilket jag looooooovat mig själv att inte bli!! :p)

hm... nu e jag sjukt orolig.. fick en brun liten flytning tidigare idag, strax efter jag skrev mitt inlägg... tycker inte att brösten är i närheten av lika ömma och känsliga som de vart tidigare... ååååh bläää det här är inte kul :cry:

hm... nu e jag sjukt orolig.. fick en brun liten flytning tidigare idag, strax efter jag skrev mitt inlägg... tycker inte att brösten är i närheten av lika ömma och känsliga som de vart tidigare... ååååh bläää det här är inte kul :cry:

Åh, jag fick en brun flytning inatt och började såklart också oroa mig. Nu har jag sansat mig lite, och påpekat för mig själv att många får lite blödningar och att det oftast inte är farligt alls.

lyckos dig som kan hålla dig lugn.. jag håller på att krevera här... tack gode gud att jag iaf ska på VUL imorgon... känns iof fortfarande som en evighet tills dess :cry:

Hoppar in från Höstföräldrar 2011 med lite lugnande ord. Jag hade små blödningar under v.4 sedan under v.9-10 och även under v.13. Nu sitter jag här hemma med två små bebisar som mår hur bra som helst. Skönt ändå för dig att ha VUL imorgon! Lycka till!

lyckos dig som kan hålla dig lugn.. jag håller på att krevera här... tack gode gud att jag iaf ska på VUL imorgon... känns iof fortfarande som en evighet tills dess :cry:

När jag väntade Tuva högg det väldigt mycket i min högra äggstock, och sen fick jag lite svaga blödningar. Då blev jag så nojjig att jag åkte till gynakuten och fick göra VUL. Allt såg bra ut där inne, och läkaren förklarade att man kunde känna lite smärtor i äggledaren på den sidan ägget släppt. Och dessutom drar det i liggamenten. Så därför känner jag mig lite lugnare denna gången.

Ja jag e ganska lugn jag med för som sakt det är andra barnet på väg nu och man är mer erfaren efter att ha varit gravid en gång innan och det skulle vara lite blödningar och så. Fast första graviditeten var mycket jobbigare för man var nervös för allt :p

Bm besök idag :) va bara massa info. Nästa gång blir det massa prover. Imorgon ska jag på vul. Hoppas få se ett hjärta slå. Så orolig.

svarar till alla samtidigt...

Tyvärr var det ett MF som jag trodde.. började få ont i magen igår och imorse när jag gick på toa så kom det mer blod och en stor klump.

Gick på VULet som planerat och pratade med dem och hon undersökte mig och konstaterade att jag inte var gravid längre.

Nu sa hon att man bör sluta blöda inom två veckor, sen rekomenderade hon att vänta en mens innan man försöker igen. Så får vi ta det efter det.. som hon sa, vi får vara glada att vi vet att vi kan bli gravida iaf :)

Lycka till allihopa! :)

Åh nej, så tråkigt :cry:
Men om det verkar ju ändå som om du har ganska lätt för att bli gravid och du är väl inte så gammal heller? Det är förstås en klen tröst men jag tänker ändå att det finns gott om tid för nya försök.
Skickar en tröstkram.

Jag var också hos barnmorskan för första gången idag. Bara info här också och de gör inte ultraljud förrän i vecka 19 men hon sa att jag kan åka till den vanliga gynmottagningen och göra ett VUL om jag vill och det vill jag. Men hon rekommenderade att vänta ett par veckor för då kan man se mer så jag ska försöka ge mig till tåls...
Håller tummarna för dig imorgon :)

Här där ja bor gör vi ultraljud i vecka 12 och 18. Känns bra. Men ja känner att ja vill veta o kontaktade privat gyn o fick tid för vul dagen efter. Kosta va det vill bara man får se ett litet hjärta :(. Ingen blödning här hittills. Halsbränna, illamående, ömma bröst som faktiskt är bättre idag. Är i 6+5 idag. O bf 5 okt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30