Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Skickar en tanke till patron.. Hoppas du mår bra trots det som hänt.. O ser fram emot o se dig här eller i annan tråd framöver :)

Då var vul et avklarat. Precis innan stack det till i magen, tror ja reste mig för fort. Men visst va det något litet där inne på runt 7,8 mm :love: som dessutom hade ett hjärta som slog. Just för stunden släppte oron men sen kom den tillbaka. Men det var skönt att ha det gjort. Går in i v 8 imorgon.

Grattis, vad skönt! Jag försökte boka en tid idag men kom inte fram, hoppas jag lyckas imorgon, det skulle vara så skönt att få se det där lilla hjärtat...

Här gör vi med utltaljud i vecka 12 & 18. Fast det första är frivilligt om jag vill göra eller ej men det skall jag och sambon göra iallfall.

Har varit inne på hälsosamtal som dom har här och skall ditt den 8 mars på inskrivning.

Skickar en tröstkram till patron och hoppas allt kommer gå bra i framtiden

Hur går det för alla här inne? Allt bra eller har något blivit värre?

Dom två senaste dagarna har mitt illamående varit jobbigt för det vill inte släppa alls inte ens på dagen så fortsätter det så här så kommer jag ta åksjuketabletter som bm sa att man kunde ta om det inte gav med sig.

Mitt humör skall man inte prata om, jag som har kort stubin och blir väldigt lätt arg annars har kommit och blivit ett MONSTER nu haha.

Lätt irriterad för minsta lilla och allt verkar störa mig, inte nog med det så råkade jag skälla ut våran seeeeeeeeeeega rörmokare i morse :eek: och sambon sa att man kunde se horna växa ut ur huvudet på mig.

Hur gör man för att inte bli så arg när det inte går som man vill igentligen???

Menar jag och sambon har gjort om ett mega rum på över våningen till två halvstora sovrum och min dotter har den ena och det andra skall bli barn rum till vårat andra barn men används nu som gästrum så länge, Vi beställde element av våran rörmokare för 4 veckor sen och han sa att han skulle sätta upp dom senast om 1 vecka och i dag när han kom och lagade frusna rör hos kossarna så tog han inte med sig dom upp efter så lång tid utan att varit här och fixat det så vi får värme i barnrummen, min dotter ligger med två täcken för att det kan vara kallt vissa dagar...

Jag blev så arg att jag kunde riva ner hela huset känndes det som..

Ha, ha, jag tror att du gjorde helt rätt i att skälla ut den sega rörmokaren, tror att det behövdes. Jag funderar lite på om anledningen till att man får dåligt humör helt enkelt är att man ska ta hand om sig och inte ta en massa skit, det ska man ju inte annars heller men när man är gravid kanske det är extra viktigt? Lite förvirrad förklaring kanske men det borde väl vara någon vits med det tänker jag :)
Själv känner jag mig som om jag har redig pms, jag blir gråtfärdig och trött och vill döda folk som krånglar, igår fick jag äntligen tag på gynmottagningen eftersom min bm sagt att jag skulle ringa dit och be om ett VUL. Tanten jag pratade med använde bebisröst och pratade som om jag var fem år och inte begrep nånting och jag blev så ledsen och arg att jag bölade hela eftermiddagen och inte fick nåt vettigt gjort.
Vad är det med folk som jobbar inom gyn, är det nåt man lär sig på skolan att man ska prata med den där bebisrösten och ynka sina patienter? Tycker ofta att jag stött på den attityden när jag sökt hjälp för gynrelaterade saker och är det något som får mig helt galen är det när nån pratar så till mig :devil:
Som tur är är min bm inte sån, tyvärr kommer jag inte kunna ha kvar henne hela vägen eftersom enligt planerna ska flytta innan bebis är född...

Här kommer en till och deltar i tråden. Har gått in i v 8 idag. Mådde lite illa i början, men hyfsat lugnt nu. Har dock en jäkligt kort stubin, ömmar lite i brösten samt att jag får ta kissepaus numera på nätterna. Har jag inte behövt göra på många år!!!!

Här är vi inne i vecka 9 (8+3) och mår sjukt illa hela tiden. Det lättar i stort sett aldrig, men triggas och blir värre av vissa saker, riktigt jobbigt är det. Magmusklerna har redan börjat dela på sig, känner hur det hugger till i dem när jag gör vissa rörelser. Brösten i allmänhet och bröstvårtorna i synnerhet är väldigt ömma. Kort sagt, här är man gravid!

Jag gjorde en upptäckt igår, blödande tandkött!!! Har inte haft några problem med det på åratal! Va nyligen hos tandhygienisten ungefär en månad sen som sa att jag sköter det sååå bra och det såg sååå bra ut :D Så jag är rätt säker på att graviditeten är den skyldiga till detta!

Mått illa länge nu o varit orkeslös.. Igår började jag dessutom spy.. Ser inte fram emot att jobba imorgon och på tisdag ska jag och ta cellprov

Stackare! Tänk att det kan vara så olika. Jag mådde illa lite för några veckor sen, men inte närheten som dig antagligen...

Vilken härlig tråd, den hoppar jag gärna på! :)

Jag plusade när jag testade för ca 1 vecka sen, vart väldigt förvånad men kände att det hade hänt något med kroppen.. har alltid haft oregelbunden mens så var andra symtom som fick mig att kola upp det. Både jag och sambon vart jätte glada, detta var inget som var planerat men som verkligen är välkommet!!

Ringde och bokade tid och var på mitt första möte för några dagar sedan, ska på första riktiga kollen 23 Mars. Vi räknade ut att i mitten av Oktober beräknas bebisen komma. :) Det blir vårt första så nu går man och är nervös!

Välkommen in i tråden. Själv verkar kotten här komma typ 10 oktober om man har räknat rätt. Precis första älgjaktsveckan där jag bor!

välkommen till tråden och det får jag säga till Fraggel_tess med :p

Nu börjar vi bli några stycken här inne på våran underbara tråd så tänkte att vi kunde göra en lista när vi skall ha. Hade detta inne på höstmammorna 2009 och var himla trevligt att se.

När man nu inte vet när man skall ha kan ni räkna ut det inne på familjeliv och sedan kan vi ändra det efter att man gjort ultraljud för då brukar man få det exakta datumet. så skriv gärna ni med för kul att se vad man pratar med för mammor.
Skriv er i datumordning :D

Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 1oktober, Mariannelund :p

Ja, välkomna alla nya! Det blir många bukebebisar i höst!

Här är läget oförändrat, trött, mår illa och mera trött! Men idag har jag varit på vul och fått se ett litet hjärta fladdra, och då är det värt alltihop :)

Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 1oktober, Mariannelund
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö

Idag är en jobbig dag.. I helgen hade ja magsmärtor långt ner på magen vid bikini linjen. Huggt till på vänster sida också men även på höger. Som längst har ja haft ont en timme i streck. Illamåendet har avtagit så gott som helt. O brösten ömmar inget alls längre. Så rädd att det lilla livet inte lever längre.. Men har inte haft någon blödning än. Har tid för cellprov undersökning och ultraljud i eftermiddag.. Hoppas :( har en rejäl förstoppning och jag hoppas verkligen det bara är den som bråkar.

Håller alla tummar för att allt är bra. Det är väl ganska vanligt att illamåendet avtar efter några veckor tror jag.

Håller tummarna för dig, jag har själv haft en del hugg både denna och förra graviditeten, men det har bara varit ligamentena som inte hunnit med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 134
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka