Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Kan meddela att jag helt plötsligt utan tron på det har blivit sjukskriven från och med imorgon till den sista september. Läkarn bara skakade på huvudet när jag sa att jag hade jobbat idag.

Då hoppas jag att de räcker för mig med! :) Jag hoppas verkligen att det går över snabbt, jag har hört om vissa som har det i flera veckor och det känns ju inte så jäkla kul direkt.
Vem var det egentligen som lurade i en att "när bebisen är ute så är allt klart"?

Fraggel_Tess: Vad skönt att det äntligen löst sig! Nu får du försöka njuta av dagarna istället för att oroa dig för hur det ska gå på jobbet! :laugh:

Ja, det känns som en sten lättat faktiskt. Fast samtidigt kommer jag ju sakna kollegor och barnen på jobbet REJÄLT.

Fast avslaget är ju ingen stor grej, som jag såg det. Och även fast jag mådde risigt efter ett akutsnitt och hade väldigt ont, så var det enorm lättnad att bli av med tyngden i magen. Det var typ det första jag sa när jag vaknade efter narkosen: tack gode gud, jag är inte gravid längre! :banana::banana:

Kan meddela att jag helt plötsligt utan tron på det har blivit sjukskriven från och med imorgon till den sista september. Läkarn bara skakade på huvudet när jag sa att jag hade jobbat idag.

Vad bra! Mår man som du ska man vara sjukskriven, din bm verkar ju smått stollig som inte tyckte det.

Vad bra! Mår man som du ska man vara sjukskriven, din bm verkar ju smått stollig som inte tyckte det.

Skönt att läkaren var av annan åsikt i alla fall. Sprang på min bm idag. Usch hon stod med stoooora falska leende. Sa till sambon om det blir fler barn så ska jag inte ha henne.

Jag testade det på sjukhuset när jag hade ont när jag skulle få indra men jag tyckte inte om det för fem öre.

Jag tyckte det gjorde mer ont och funkade inte alls på mig men vissa säger att det är jätte bra så det är nog från person till person =)
Alltid värt att testa..

Oj, behöver du ha med dig allt det där till bb? På sjukhusen här får man blöjor och bindor, handduk och sjukhusnattkinne finns också, så man behöver inte ha med sig kläder utöver något att åka hem i.

Jag gillade inte att ha på mig deras nattlinne alls, satt inte bekvämt och var för långt så jag kommer ha med mig ett eget som man trivs i. Sedan så vill jag ha mitt stora badlakan med mig för vägrar att använda småvanliga handdukar som man brukar ha. Är nog lite petig när det gäller sånt men tycker att man trivs bäst i sina egna saker och tycker inte att man skall känna sig obekväm i deras saker när man ändå mår lite halvdåligt eller är trött.

På många sjukhus här på "landet" får man bara ett antal blöjor som max 7-8st.

Papper om sin blodgrupp får man av sin bm om man skall föda någon annanstans än i din kommun tror jag det är, jag behöver inte ha med mig det pappret om jag åker till eksjö bb för då finns det redan i datorn men nu kanske det inte blir att vi åker ditt utan till växsjö för att det blir närmare om vi skall lämna dottern till sambons pappa och pappa och då måste jag ha med mig det,

Jag fick köpa den största storleken på bindor den första veckan och det var inte bekvämt alls att gå i. men vecka 2 kunde jag ha vanliga sköna bindor och två veckor efter att jag födde så slutade jag blöda och hoppas det blir så denna gången med för orkar inte blöda i flera veckor hehe

Det förstår jag verkligen att du inte vill ha henne nästa gång.
Man skall trivas med sin bm och känna att hon förstår dig och inte göra så som henne.

Det låter som om det är värt att prova i alla fall, hjälper det så hjälper det :)

Hittade en variant som heter Lady Tens som ska vara till för att använda på förlossningar.
Man kan hyra den från tre veckor innan BF så man kan träna lite hemma innan.

KL:
Är det någon av som har erfarenhet av att använda TENS?
Eller har tänkt prova?
Jag tycker att det verkar lite intressant och på förlossningens hemsida står det med som en sak som är bra att ha med på listan med saker man ska ha med sig, men eftersom man måste hyra/köpa själv så känns det lite som en djungel med alla olika varianter...

Jag har hyrt en TENS från Cefar för mina foglossningar, och jag älskar den! Planerar att använda den på förlossningen, hoppas att den ger lika bra resultat där. Har pratat med en i stallet som jobbar på förlossningen, och hon säger att den är super, på med den direkt det sätter igång och bli hemma så länge du kan!

Jag testade det på sjukhuset när jag hade ont när jag skulle få indra men jag tyckte inte om det för fem öre.

Jag tyckte det gjorde mer ont och funkade inte alls på mig men vissa säger att det är jätte bra så det är nog från person till person =)
Alltid värt att testa..

Grejen med TENS är väl att man ska börja använda den redan hemma, direkt när värkarna sätter igång. Nervbanorna ska väl hinna vänja sig vid den tror jag :)

Vad skönt med sjukskrivning och att bli tagen på allvar!!

OT

Hur mkt ska man ta hänsyn till vad omgivningens barn heter? Jag döper inte gärna till samma namn som vänner och de jag umgås med, men inte borde det vara någon fara med ett namn som en arbetskamrats 15-åring har? Eller?

Har nämligen hittat ett tjejnamn som är ett starkt kanske (killnamn är vi inte ens i närheten av ett kanske på) och som sambon faktiskt gillar mycket. Vi är inte överrens på något plan i övrigt angående namn, så här kanske finns en möjlighet att mötas. Mina favoritnamn är ju redan ratade :o

Ja det är så skönt. Vaknade med helt annan känsla idag.

Det där med namn är inte lätt. Jag har ett flicknamn som jag känner starkt för men sambon är inte stormförtjust. Pojknamn är vi överens om.

Jag har nog varit rätt förskonad från några rejäla hormonsvängningar, men idag när jag lämnade min son på förskolan och han var helt uppgiven och bara grät, då började jag faktiskt gråta själv efter jag satt mig i bilen på väg mot jobbet. Den bilden med två utsträckta armar, ordet "mamma" och alla tårar - nä fy, det får jag bära med mig resten av dagen :(

Var hos BM igår. Bebis ligger med huvudet ner som jag trott, så nu är det väl baa att vänta ut de sista veckorna. Går in i v 36 imorrn, men hoppas att bebis inte tänker komma innan 20september i alla fall. Sen får den komma precis när den vill, hellre lite tidigt än 2 veckor över tiden igen.

Tycker jag har haft en hel del humörsvängningar. Dock är det sambon som mest råkat ut för dom. Ikväll blir det föreläsning kring förlossning och det runtomkring. Antar det är bra att veta lite inför, en kompis till mig gick på den förra gången och var nöjd.

Jag är så himla ledsen... Vi lånade ut alla våra bebissaker till min sambos syster när hon fick barn, eftersom de inte hade råd att köpa så mycket. Efter mycket tjat fick vi tillbaka sakerna, trodde vi. Idag när jag satte mig för att gå igenom kläderna visade det sig att det bara var en bråkdel av våra saker, resten var skabbigt skit de fått någon annan stans ifrån. Och det som var kvar var rent dassigt, ser ut som att det tvättats med fel färger. Jag blir så himla ledsen, hur kan man vara så respektlös när man får låna allt man behöver? Det värsta är att det är saker Tuva fick av min mamma, hon dog förra sommaren så hon kommer inte kunna köpa något till denna bebisen. Jag hade verkligen velat kunna ta fram saker min mamma köpt, men nu är allt förstört...

Vad tråkigt! Många är tyvärr väldigt vårdslösa med babykläder, struntar i hur de tvättas och så. Visste de hur viktiga kläderna var för er?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 139
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka