Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

jag lider ju med dig och dina ryggproblem, vet ju själv hur viktig ryggen är då man skadade den i en ridolycka 2001, tur så har jag inga problem nu tack vare den olyckan, men fyy så stora problem man hade det året.. -_-

ja, det är så jobbigt då sambon inte är hemma och kan hjälpa till, annars ä'r det skönt då sambon kan hjälpa, jag kan luta mig tillbaka och spela wf och han hjälper mig med stödstrumprona och knyta skorna ibland :D

fast ibland får han avbryta mig då jag envisas att göra allt själv och så suckar han och säger: jag kan faktiskt hjälpa!! tur hans semester börjar nästa vecka, lagom till vecka 39 ;)

JA!! blir ibland galen på min sambo, han oroa sig inte för nått... men åt andra sidan, det kan ju vara lite lugnande för mig också, att INTE ha en till som är stressad och orolig för minsta lilla tanke som kommer upp i huvudet, de ska vara stabil så man kan luta sig mot och lugna ner sig kanske.. naturen kanske har tänkt ut det så haha :D

Det låter snarare som traditionella könsroller än naturen. Jag kan inte påstå att jag känner igen mig alls i den beskrivningen, snarare tvärtom. Om det vore naturen skulle ju alla män och alla kvinnor vara så, och så är det ju uppenbart inte. Då skulle jag ju också känna igen mig i beskrivningen, eftersom jag är kvinna och lever med en man.

Vi oroar oss ungefär lika mycket hemma, går förlossningen snett t ex så kommer det ju bli jobbigt för min man också, så han är lika medveten som jag om vad som kan hända och vilka konsekvenserna blir.

min oroar sig inte för nått, jag bara:tänk om det blir såhär, vad gör du då?

vet inte, säger han och som att han inte bryr sig och inte ens tänker i de banorna, vilket har väl sina fördelar antar jag...

springer på toan hela tiden känns det som, men inte pissar man i stora mängder för det, undrar om det betyder att han kanske fixerat sig mer? :p

min oroar sig inte för nått, jag bara:tänk om det blir såhär, vad gör du då?

vet inte, säger han och som att han inte bryr sig och inte ens tänker i de banorna, vilket har väl sina fördelar antar jag...

Fast återigen tror jag inte det har med kön utan med individ att göra, jag känner massor av män som inte alls är som du beskriver din sambo. Det är nog typiskt honom snarare än typiskt män. ;)

Jag skulle nog bli rätt arg om min man svarade jag vet inte och nöjde sig med det, faktiskt, en plan behöver man ju ha oberoende av hur mycket man oroar sig, t ex vem som ska ta hand om barnet ifall man blir sjukskriven efter förlossningen, vad man gör ifall det blir bråttom in till bb, eller vad som nu kan hända.

jo men jag skrev ju som han är, inte som alla äreller hur ? ;)

sen var ju det sista jag skrev mer som ett skämt, att naturen har tänkt ut det så. hur ska jag veta lixom? ;)

Senast ändrad:

kl.
Ni ska vara glada att era mammor vill vara med på era förlossningar.
Min vill inte ens veta att vi åker in till bb, hon vill veta när allt är klart :D För att hon inte ska gå och oroa sig, och ja hon är en hispig stress höna ;) Men jag älskar henne ändå :p

Min make är väl insatt på hur jag vill ha min förlossning. Han vet att jag under inga omständigheter vill ha sterila kvaddar som smärtlindring, men att jag annars är öppen för förslag :D Sen så ska han läsa förlossningskapitlet ur en bok jag har markerat när han kommer ihåg :o

Någon mer än jag som blivit klumpigare? Föll i slowmotion baklänges idag när jag satte mig i solstolen. Slog i ryggen lite, men ringde in och det skulle inte vara någon fara för barnets del eftersom ryggen tog det men jisses vad rädd jag blev och hysterisk. Stackars sambon fick ringa in...

JA!! blir ibland galen på min sambo, han oroa sig inte för nått... men åt andra sidan, det kan ju vara lite lugnande för mig också, att INTE ha en till som är stressad och orolig för minsta lilla tanke som kommer upp i huvudet, de ska vara stabil så man kan luta sig mot och lugna ner sig kanske.. naturen kanske har tänkt ut det så haha :D

Här är det tvärtom :P Jag känner mig kolugn och min sambo är den som är lite mer nervös. Inte så att han är hispig, utan mer "normalt nervös" liksom. Jag känner inget så, det var tom så min BM reagerade och bara "du är inte ett dugg nervös? alls?", typ "är du säker?!" ^^

Men jag vet att det kan gå fel eller inte bli som man tänkt sig, det är inte det. Det är nog bara att jag är inställd på att det kommer gå bra, även om det inte blir som tänkt. Varför ska jag vara inställd på att det kommer gå galet liksom? Det tar jag inte ut i förväg.
Något som jag dock kommit på att jag är lite nervös för, vet ni vad det är? Jo, själva ihoplappningen som blir om man spricler. Att de ska sy där nere. Det känns lite konstigt att det, av alltihop, är det som gör mig mest nervös ^^

sån är min sambo med, och många av mina vänners killar är precis lika. Jag tror säker dom är nervösa och allt fast dom inte vill säga det bara och min sambo är ju född med kejsarsnitt för att hans hjärta la av så hans mamma påminner honom om det ganska ofta om att saker faktist kan gå fel men på honom ser man inte att han är oroligt utan jag tror han är det inombords :p

Hjälp denna dagen har jag haft himla ont i ryggslutet och varit så trött. Men får skylla mig själv som springer runt på åkrar med säd på om nätterna och jagar :p

Ett tips - försök undvika att bli förkylda! Just nu har jag rejäla hostattacker samtidigt med mina foglossningar och sammandragningar. Jag lovar att det är inte skönt någonstans! :mad:

Ja gud nej, att vara förkyld är inget kul när man är gravid. Har en dotter hemma som tar med dig basiller hem från dagis så jag har varit förkyld minst 10 gånger redan men nu har jag kunnat hålla mig frisk i tre veckor men kommer nog snart igen då indra börjar dagis igen och redan blivit snorig. man har lixom ingen ork att vara sjuk så hoppas du blir frisk snart för vet hur det e.

Nu har jag börjat planera vad man skall ha med sig till förlossningen och vad jag skall packa ner till min dotter när hon åker iväg när bebis skall komma.

Jag tycker det är himla svårt att veta så man får med sig det viktigaste.
Vad skall ni ha med er?

Till mig blir det än så länge:
Bekväma kläder, två par av allt för man vet ju inte hur länge man e kvar.
Hårborste
Hårband
Tandborste
Tvål
Schampo
Handduk
Bindor
morgonrocken
Kamera+laddaren
Mobil+laddaren
Plånbok
Id & passient bricka och min blodgrupp om jag föder utanför länet.

Men känns som jag glömmer något men vad?

Till bebis:
Två par av varje babyplagg
Blöjor
babyskyddet
Filt
varma utekläder
Mössa

Något mer som skall med??

KL:
Är det någon av som har erfarenhet av att använda TENS?
Eller har tänkt prova?
Jag tycker att det verkar lite intressant och på förlossningens hemsida står det med som en sak som är bra att ha med på listan med saker man ska ha med sig, men eftersom man måste hyra/köpa själv så känns det lite som en djungel med alla olika varianter...

Oj, behöver du ha med dig allt det där till bb? På sjukhusen här får man blöjor och bindor, handduk och sjukhusnattkinne finns också, så man behöver inte ha med sig kläder utöver något att åka hem i.

Jag satsar på att ta med mig några pyjamasar till bebisen, lite underkläder till mig, hygienartiklar till mig, och sen dator och mobil med laddare att ha på sjukhuset.

Jag funderar på det där med patient-bricka och blodgrupp osv.. Får man det av sin BM? Eller var får man tag på det?
Noll koll... :angel:

Herrejisses, jag har mest tänkt typ sköna kläder till mig, kläder till bebis, ytterkläder till bebis, bilstolen till bebis. Tandborste/ tandkräm, toffs o hårborste, duschsaker. Kameran, givetvis, med laddaren. En CD med musik, kommer bli galen om det bara är tyst (hela tiden) eller på radiotjat.

En annan fråga till er som fått barn innan. Kommer man klara sig med vanliga bindor efteråt? Jag menar till avslaget (usch, det låter verkligen inget vidare, det där..), eller är det bäst att typ åka till jobbet och försöka ragga till sig lite mindre modell av vuxenblöjor? (sexigt värre :D)

Jag har använt mig av TENS innan. Jag äger en själv och tycker det är jätteskönt att ha om man har ont i någon muskel.
Det jag tror kan vara bra att tänka på är att plattorna, som man sätter på kroppen, kanske ska vara mer självhäftande? Mina måste jag ha ett band till för de sitter liksom inte av sig självt, och det kanske kan bli i vägen.

Viktigt också att man får bra kontakt med plattorna, annars blir det ingen bra "genomströmning" för elen när den ska gå genom plattorna och till kroppen och då blir det obehagligt.
De som klistrar dit sig själva tror jag man brukar ha lite vatten på, medan jag föredrar någon gel som inte försvinner så fort, just eftersom mina plattor inte "klistras fast". Det borde stå vid apparaterna vad de fungerar bäst med.

Vanliga bindor, modell kingsize, funkade för mig. Det är ju bara första veckan eller så, jag tyckte inte det var så besvärligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka