Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

när de är så pass stora som de är på slutet så finns det inte så stor yta att vända sig på, så sa min bm iaf, att det är väldigt liten risk att de vänder på sig till säte den sista tiden.

ja därför sitter jag och ligger mer haha XD

nä men jag märker om jag sitter på en stol för mycket med benen ner så blir de svullen, sitter jag i soffan med benen högt så svullnar de inte, soffan är min favoritplats ^^

Jag har också funderat på stödstrumpor men som du säger, det är ju inget man är sugen på när det är så varmt.

Skönt att höra att det försvann fort efter förlossningen men jag hoppas verkligen på att jag slipper gå upp 10 kg till, jag var väldigt smal innan och känner mig som barbapappa nu med 15 kg extra.

Längtar så himla mycket efter att kunna ta en rask promenad, att kunna använda vilka skor jag vill (nu är det bara ett par som man trär på fötterna jag använder, det är för jobbigt att knyta skor) och att få orken tillbaka.

Men när bebisen väl kommer blir man väl utmattad av sömnbrist och amning istället :grin:

Mvh
Positiva klubben

Längtar så himla mycket efter att kunna ta en rask promenad, att kunna använda vilka skor jag vill (nu är det bara ett par som man trär på fötterna jag använder, det är för jobbigt att knyta skor) och att få orken tillbaka.

Men när bebisen väl kommer blir man väl utmattad av sömnbrist och amning istället :grin:

En av de bästa sakerna med att få en bebis var faktiskt just att man slapp vara höggravid längre, tror aldrig jag har gått så mycket som de första månaderna med min första bebis! Så otroligt skönt att kunna gå vart och hur långt man ville, jag var ute i flera timmar per dag. Vilken frihet! Det var otroligt mycket enklare att bära barnet i sele eller barnvagn, jämfört med att ha det i magen. Amningen tyckte jag var tidskrävande, men inte särskilt utmattande. Ganska skönt att sitta ner en stund, och lagom länge för att se ett halvt avsnitt av Mad Men eller slösurfa en stund. (det sägs ju att amningen ska vara en stund av kontakt och närhet mellan mamma och bebis, men min bebis låg iallafall inte och tittade på mig när han ammade i början, han var helt fokuserad på den fantastiska tutten. :D)

nej jag har inte svullnat upp något alls, och det är himla skönt det.

Det är BARA när jag använder mina jobbkängor som jag svullar upp runt vaderna för måste knyta skorna ganska hårt för att dom skall sitta bra ute hos kossorna så dom inte sltter halvt lösa och man ramlar och gör sig illa.

Sen jag blev gravid har jag gått upp 7.9 kg och jag går in i vecka 34 i dag. Är lite orolig att jag skall gå upp ännu mer för sist så gick jag bara upp 8kg allt som allt och gick ner 10kg efter att dottern kommit.

Det fick bli en Bosson kombivagn. Svart och jätte skön att köra.
Och min brio använder vi inne hos kossorna och ute på gården för vill ju inte ha en vagn som stinker kossa när jag åker och handlar eller åker till folk :rofl:

Googlade på den. Ser fin ut :laugh:

Off topic: Min rygg blev lite bättre i eftermiddag efter en timmes sömn fasar dock för morgondagens öppning med många småttingar...

ååååh, nått jag längtar till, friheten, att magen är borta att man kanske får tillbaka sin ork man hade innan och vara ute mycket och bara gå med sin stolthet i vagnen *drömmer*

Ja den är jätte fin, känns lagom för oss med för brio och andra märken kan vara så himla stora när det är kombivagnar men denna var lite smalare och väldigt smidig för tog inte stor plats alls i bilen :laugh:

Ja visst känner man sig som en ny människa efter att ha vilat en stund, kroppen behöver verkligen ha det nu känner jag. Känner just i detta läget med att jag skulle behöva vila för har ont i ryggen men det är ju bara för att jag anstränger mig lite väl mycket när det gäller allt som skall göras med djuren men får vänta ett litet tag tills man lägger sig istället.

För övrigt är allt bra men börjar bli väldigt nervös inför förlossningen nu och ibland undrar jag vad fan man tänkte på för att sätta sig i den sitsen igen :rofl: Och jag har ju en sambo som inte riktigt kan förstå hur det känns för han är en typisk man som tror att inget kan gå fel och tänker man för mycket på allt så blir det så och blablabla gud nu vill man ju ha han stöd lite extra innan man skall plågas halvt ihjäl :rofl:

*kl*

Har också svullnat de senaste veckorna. Jobbigt då jag har ett stillasittande jobb, försöker ha fötterna på en stol bakom skrivbordet och röra på mig lite då och då. Så obehagligt när det sticker och surrar i fötterna. Mina ringar får ligga kvar i badrumsskåpet hemma jag får inte ens på mig dem på morgonen längre. Testade stödstrumpor men det var alldeles för varmt för att jag skulle orka ha på mig dem en längre stund. Riktiga skor har jag inte haft på mig på flera veckor, flip-flop och nu de senaste veckorna fotriktiga sandaler för de stackars fogarnas skull.

V.37 nu och jag börjar känna mig rätt färdig med graviditeten. Har 2,5 vecka kvar på jobbet och det är skönt. Även om jag har ett stillasittande jobb så är det jobbigt för fogarna att sitta ner. Sover faktiskt helt okej, inget kissande på natten och sover fortfarande på magen. Men är väldigt trött ändå. Och trött på att vara så orörlig med en 2-åring hemma som är full av energi.

Off topic: Min rygg blev lite bättre i eftermiddag efter en timmes sömn fasar dock för morgondagens öppning med många småttingar...

Det förstår jag. Jag kan vara ganska mör efter en dag hemma med en 2-åring. Jobbigast är påklädningen och ffa skor. Idag lyfte jag upp honom på köksbordet när vi skulle ut. Han gjorde stora ögon och sa: "Mamma, inte stå på bordet"

Japp i min sambos släkt är det så.

Är man nervös och tänker att saker kan gå fel så gör det oftas det enligt dom.
Men som jag sa till min sambo att man är ju självklart nervös att om något skulle gå fel fast man inte tänker att denna förlossningen kommer gå helt fel.

Dom tror att allt är så enkelt med barn, framför allt min sambo för han tror bara dom äter,skiter och sover resten av dygnet men men han skall få lära sig när den lille kommer ut att livet är alltid inte en dans på rosor för det var det inte när min dotter var liten.

Jag längtar med till man slipper den stora magen, känner att det inte är så himla kul att vara vig som ett kylskåp längre för vissa saker klarar man knappt av länge för att magen är i vägen haha :rofl:

Japp i min sambos släkt är det så.

Är man nervös och tänker att saker kan gå fel så gör det oftas det enligt dom.
Men som jag sa till min sambo att man är ju självklart nervös att om något skulle gå fel fast man inte tänker att denna förlossningen kommer gå helt fel.

Dom tror att allt är så enkelt med barn, framför allt min sambo för han tror bara dom äter,skiter och sover resten av dygnet men men han skall få lära sig när den lille kommer ut att livet är alltid inte en dans på rosor för det var det inte när min dotter var liten.

Fast då är det nog mer typiskt din sambos släkt än typiskt män. ;)

Idag har min BM ringt upp. Ett under! Så nu ska jag få träffa läkarens som är knuten till dem på måndag eftermiddag. Känns underbart med tanke på vilken skitdag jag har haft idag med ryggen.

Heja heja! Var helt ärlig med läkaren nu om hur ont du har, och sömnproblemen du har fått, så hoppas jag att du går därifrån med en sjukskrivning och recept på lämplig medicin!

Får väl hoppas på det! Har en mördarvecka nästa vecka på jobbet. Långa dagar med stängning och så vidare.

Är det typiskt män att tänka att inget kan gå fel?

JA!! blir ibland galen på min sambo, han oroa sig inte för nått... men åt andra sidan, det kan ju vara lite lugnande för mig också, att INTE ha en till som är stressad och orolig för minsta lilla tanke som kommer upp i huvudet, de ska vara stabil så man kan luta sig mot och lugna ner sig kanske.. naturen kanske har tänkt ut det så haha :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka