Bingo!!! (I sista minuten!)
Fetstilta titlar är nya böcker på min bricka.
Fetstilta titlar är nya böcker på min bricka.
- Där sport är en viktig del i handlingen: Styrka, teknik och pannben av Charlotte Kalla.
- Där författaren (eller en viktigt karaktär) delar ett av dina namn: Dubbla Slag: Malin Persson Giolito
- En som vunnit ett pris: Allt jag fått lära mig av Tara Westover.
- En som du tänkt läsa länge: Menschen lesen av Joe Navarro.
- En som utgivits postumt: Guernseys Litteratur- och potatisskalpajssällskap av Mary Ann Schaffer
- Skriven under pseudonym: Skadad: Cathy Glass
- En bok med max 300 sidor (eller 5h ljudbok): Begegnung in der kleinen Sommerküche am Meer av Jenny Colgan.
- En där de dricker kaffe: Die Zeit der Entscheidung & Am Anfang des Wegs av Petra Durst-Benning.
- En med minst ett bröllop i: Hochzeit in der kleinen Sommerküche am Meer av Jenny Colgan.
- En som "vidgar dina vyer": Magic Cleaning av Marie Kondo.
- Med oväntat slut: En fick full av råg: Agatha Christie
- En som utspelar sig på 20-, 30- eller 40-talet: Dietrich Bonhoeffer av Christian Mörken.
- Valfri bok: Tiere essen av Jonathan Safran Foer.
- Med ett ortsnamn i titeln: Pestens år. Döden i Stockholn 1710
- Med bilder i: Jamies 15-Minuten-Küche
- Med växter eller djur pa omslaget: Die Tiger-Strategie av Lothar Seiwert.
- En bok som nämner IKEA: Die unglaubliche Reise des Fakirs, der in einem Ikea-Schrank feststeckte av Romain Puértolas.
- Utspelar sig i Sydamerika: Sluta aldrig gå. Från gatan i Sao Paolo till Vindeln i Norrland: Christina Rickardsson
- Från en serie med minst tre delar: Sabina av Vibeke Olsson.
- Som inte börjar i början av berättelsen: Es geht uns gut av Arno Geiger
- Som utspelar sig före 1900: Die Ärztin. Das Licht der Welt av Helene Sommerfeld.
- Okänd bok som du aldrig hört talas om: Nachtblumen av Carina Bartsch.
- En overklig bok: Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren
- En som synts pa tv: Handbok för superhjältar av Elias Våhlund.
- Feministisk författare eller huvudperson: Ich bin eure Stimme. Das Mädchen, das dem Islamischen Staat entkam und gegen Gewalt und Versklavung kämpft: Nadja Murad