Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Här är det +9 och molningt, imorse vid utsläpp +1. Har två f.d travare - den ena blir lurvig och den andra är vet inte vad vinterpäls är. Men de är nakna i dag ute och innetemperaturen i stallet ligger på +10 så de är nakna inne också.
Var är solen?..

+9 grader i morse + duggregn.

Regntäcke med bomullsfoder på fölstoet (enormt frusen och ryggskada).

Unghästen (boxvila pga skada) tunnare ulletäcke (fönster öppet så det blir halv storm i boxen).

fölen går nakna

Numera är det runt 10 grader så hon har på sig ett 150 g Amigo stalltäcke. Ofodrat regntäcke över det i hagen om det regnar.

KL

Min har ett tunt regntäcke och går ute dygnet runt fortfarande, hagkompisarna går nakna än utan problem.
Jag börjar nog bli lite för försiktig med min gamling numera tror jag...

Det är väl mellan 10 och 15 grader på dagarna nu, kallare på nätterna.

Plötslig sommarvärme igen, 15 grader och strålande sol... är ute med ofodrat regntäcke (mest som skydd mot insekterna som blev helgalna i värmen).

Sover med fleecetäcke på nätterna, blir minusgrader ute och 5-8 grader inne.

Klippt.

Mina går nakna dygnet runt på sommarbetet, med undantag för fjordkorsningen som har lite ryggproblem och därför har ett ofodrat regntäcke.
Idag har det regnat, men det är just nu 12 plusgrader och vindstilla.

Immer

*KL*

Kallbloden går nakna och sätter ruskig vinterpäls just nu :D
Tävlingsponnyn har ett 100g regntäcke med hals. Det är väl runt 10 grader, med regnar något hiskeligt.
Har hals-fleecetäcke inne om han har tränats hårt.

Hej!

Min är en av 3 som fortfarande går naken. Min är arab, de andra 2 är new forest och shettis.

Vädret är mulet och ca 10-15 grader dagtid. Hon står ute dygnet runt, börjar det regna kommer hon flytta in i uteboxen nattetid. Hon har redan satt nån typ av höst/vinterpäls och verkar inte frysa det minsta..

/ Lavinia

min har ett tunt (amigo sommar) regntäcke på sig.
bor i göteborg, har varit ganska milt här runt 10-15 grader.

har redan sutttit mkt päls.

Min var dagen till ära naken , 14 grader under dagen , vet inte hur många plus på morgonen 6.00 men varmt iaf , jag klarade mig i tjocktröja...

Sover givetvis inne naken också .

Här har det väll legat runt 10-15 grader i alla fall sista dagarna. Inte så mycket regn, men det har varit ganska kall luft och kallt på morgonen/kvällarna men varmt mitt på dagen, speciellt i solen då såklart. Min häst står i stall nattetid. Hon har gått utan täcke nästan hela tiden, bara haft täcke på sig när det varit mer ihållande regn eller blåst och regnat samtidigt. Dock kommer jag böja täcka mer och mer (med regntäcke, tunnt foder typ bomull) ute dagtid nu när det blir sämre väder.. men hittills har det varit så fint väder så jag har inte sett någon anledning till att täcka henne.

KL

Nu är alla ute, molnigt ca 10+. Vet inte om det blåser eller ej.
Häst 1 Amigo regntäcke
Häst 2 Amigo regntäcke
Häst 3 Rambo California 100g
Häst 4 Naken.

kl

Idag är det 18 grader och strålande sol så våra är nakna med endast flughuvor (för knottäcklena har kommit litegrann).
Annars har de bara vanligt regntäcke ofodrat.

putt,tkr det är en rolig tråd^^

jag kan tyvärr inte svara,då min pålle e på tillridning.
Men idag så va rjag och hälsade på honom och då gick han med fleecetäcke+200g täcke!!:eek: och det var 18 grader och sol!:eek:
jag bytte täcket direkt till ett ofodrat,egentligen skulle han fått gå naken,men dom har mycket pållar och jag vill underlätta för dom så mycket som möjligt.

*kl*
Nu har vi runt 12-15 grader, sol men blåser om dagarna. Pållen går med ett ofodrat regntäcke+ ett fleece täcke under. Kommer in om nätterna har då samma täcken på. Hagkompisarna går fortfarande ute med ofodrade regntäcken.

Här är det ca.15grader och strålande sol så mina pojkar går nakna.

*kl*

Runt 10 grader här, pållen går ut dygnet runt med fleecefodrat regntäcke :p Fast idag var det så soligt så han fick gå naken på dagen :D

knappen

Idag är det ganska kyligt, runt 8grader molnigt. De sa att det skulle ev regna så hästen går med regntäcke på sej. Funderar på om jag ska klippa honom snart..

Just nu går de otäckade båda två. Tror vi ska börja stalla in dem snart, annars kommer regntäcket åka på för det är satan så kallt på nätterna, sen är det runt 12 på dagarna.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama