Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min har ett fleecefodrat regntäcke på sej nu. Han är helklippt.

Bättre väder? Tsss. Vi kommer inte få se solen förrän i april och jag väntar med spänning på leran i hagen :devil:

(Jag är iof ganska förtjust i hösten, jag är bara lite grinig idag, haha)

Du kan få våran lera! :angel:

För övrigt har vi samma regntäcke på oss idag som igår..

Dagen till ära så är det kallt men det regnar inget ännu. Det kommer nog.

Fortfarande regntäcke på fullblodet och en naken nordis. Men har bytt från Domani till Shires regntäcke iaf, spännande :p

kl

Hästen går dygnet runt med ulltäcke + ofodrat regntäcke med hals. Går som sagt ute hela tiden, alla dygnets timmar, för att hon mår bäst av det. Är lagom varm.

Diana

Knapplån

Ofodrade regntäcket blev dyngsurt igår så idag går ponken med regntäcke fodrat med 150g. Lite varm tyvärr. :(

Exemtäcket (hoppas det snart åker av) och ofodrat regntäcke utanpå om det regnar. Han ska få gå naken så mycket som möjligt i vinter igen.

unghästarna går utan
en har ett 200 grams och två har ofodrade regntäcken, ingen är klippt, det är kanske 8+ ute nu gissar jag på.

Min har endast ett tunnt regntäcke på vid ihållande regn. Är väl runt 10+ just nu.
I stallet har han inte heller något, förutom BoT någon timme innan vi fodrar kväll.

Hästen går dygnet runt med ulltäcke + ofodrat regntäcke med hals. Går som sagt ute hela tiden, alla dygnets timmar, för att hon mår bäst av det. Är lagom varm.

Nu måste hon tyvärr gå inne pga ett beslut som inte jag kan ändra på... :(

Men hon går ute på dagarna med ofodrat regntäcke + fleece/ylle-täcke under. På nätterna står hon inne naken.

Diana

Stoet har ett ylletäcke med ett ofodrat regntäcke över, valacken endast ofodrat regntäcke. Båda är oklippta och står inne på natten. Här är det ca 10 grader på dagen ibland varmare, på natten är det neråt 2 grader som kallast men oftast ca 5 grader.

Idag har det dock varit sol och ca 16-17 grader så de fick gå nakna en stund i sommarhagen och äta gräs :love: De såg hemskt nöjda ut :)

Mvh Jate Volim

Unghästen är naken dyget runt och är ute på dagen och inne på natten.
Ungponnyn är helklippt och har ett vanligt stalltäcke på sig inne och ett ofodrat regntäcke över ute.
Ena storhästen är helklippt och är just nu inne hela dagarna med ett fleece täcke.
Den andra storhästen är också helklippt. Inne har han ett fleece+ett stalltäcke och ute har han bara ett fodrat regntäcke.

Mitt russ går med ett regntäcke med lite lätt fodrat med fleece, och ett fleecetäcke under för att jag körde henne förut och hon vart svettig ;)

Öh, vi har ganska kallt väder nu, varit kallt ett bra tag, börjar gå under 10+, ligga däromkring. Hon ska snart klippas, är rätt lurvig :)

Hon går inne på natten, har samma täcke inne som ute då inte möjligheten finns att dom byter på morgon/kväll.

Han går med fleecefodrat regntäcke ute och är naken inne. Idag regnar det och är kanske 10 grader ute.

*knapplån*

Ofodrat regntäcke, fleecefodrat precis över rygg och kors. Går ute både dag och natt, men ska snart stallas in och kommer då att vara naken inne på nätterna. Mer eller mindre häftiga regnskurar, blåst och 8-12 grader har vi haft de senaste dagarna.

*kl*

Just nu står tanten inne i stallet, utan täcke.
Imorgon bitti får hon gå ut med fleecefodrat regntäcke, vilket hon har varje dag just nu såvida det inte är soligt och närmare vindstilla.

KL

Hällregn, typ 5+.
Shettisen naken, vbl travare Hansbo fleecefodrat regntäcke.

Här är 5 grader, molnigt, regnar lite då och då. Jag har islandshäst och kallblodstravare, båda är nakna. Kallblodstravaren har sattit värsta vinterpälsen redan, henne brukar jag aldrig ha täckad. Islandshästen däremot har lite svårt att hålla hull så hon brukar få ha tjockt täcke när det är som kallast, nedåt -25 och kallare (självklart även obegränsat med grovfoder).

lånar knapp

Idag har min 200 g Rhino Wug. Det regnar och blåser stormbyar, knappa 10 grader :mad:
Annars går min naken ute (vid uppehåll) och inne.

*KL*

Min har ofodrat regntäcke ute, han är oklippt.. Mden kommer nog börja ha fleece fodrat vid dåligt väder som denna dag..
Inne har han ett shires thermo täcke, inte särskillt varmt men snäppet varmare än fleece täcke, har öppen stalldörr så lika kallt inne som ute..

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama