Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min Häst har nästa aldrig täcke bara om det regnar, snöar eller om det är jätte kalt.

kl

"Ettan" går naken, ute dygnet runt
"Tvåan" går med ofodrat regntäcke m hals och ett svettäcke under, ute dygnet runt.
"Trean" har ett fleecefodrat regntäcke vid regn annars naken, står på box nattetid.

kl

Min går ute med fleecefodrat regntäcke, oklippt. Kanske +8 och regnskurar här och där. De dagar de är lite varmare utan regn har han ofodrat täcke. Står inne på natten utan täcke.

kl

Ponnyn är helklippt och har på sig:

Ute: Ofodrat regntäcke
Inne: Thermotäcke 100-150 gram

*kl*

Ponnyn som är helklippt har på sig:
Amigo insulator 150g + Amigo ofodrat regntäcke

Den stora, oklippt och konvalecent:
Amigo ofodrat regntäcke

kl

häst 1:
inne: Rambo Supreme 420g m hals (går ej ute)

häst 2:
inne: Rhino 370g
ute: Bucas Irish Turnout 200g m hals (om dåligt väder dubbla täcken)

häst 3:
inne: Bucas Celtic Stable 370g
ute: Rhino 200g m hals (om dåligt väder dubbla täcken)

alla står i kallstall.

Knappen

Pålle har regntäcke utan foder idag. Trodde det skulle bli sämre väder än det är..
Sol ca 10grader.

*kl*

Har blivit sämre väder här, kallt i luften och blåsigt/regnigt senaste tiden.
Pålle är oklippt och har fleece inomhus, regntäcke med halvhals eller helhals ovanpå fleecet ute.

KL

ca 8 grader ute på dagarna nu, lite blandat rusk och sol. Neråt nollan på nätterna.

Fullblodet är än så länge oklippt, klipper i november då han satt klart vinterpälsen. Han står otäckad inne och ute går han med ofodrat regntäcke än så länge. Skönt för dem att få vara otäckade halva dygnet så länge det går, dvs inne i stallet för vår del. det är svalt i stallet på morgonen när man kommer då vi har dörrarna öppna för frisk luft. Han är varm och go om både kropp och öron när man kommer på morgonen : )

Min häst går med fodrat regntäcke dygnet runt nu.
Dagtid ca 8 grader och mulet/regn och nattetid kryper det nedåt 3 grader och vi har oisolerat stall.

*KL*
Oklippt, står i utebox, inget täcke än. Vädret varierar mellan regn och sol, ca 8-15 grader dagtid och ca 5-10 grader nattetid

kl

häst 1:
inne: Rambo Supreme 420g m hals (går ej ute)

häst 2:
inne: Rhino 370g
ute: Bucas Irish Turnout 200g m hals (om dåligt väder dubbla täcken)

häst 3:
inne: Bucas Celtic Stable 370g
ute: Rhino 200g m hals (om dåligt väder dubbla täcken)

alla står i kallstall.

En nyfiken fråga, som inte är menad som kritik på något sätt: Vad har du på dina hästar när det är kallt eller riktigt skitväder typ vågrätt blötsnöande?

Kl
Min häst är fullblodskorsning och är änsålänge oklippt (kommer snart att klippas)
Hon har ett 100g täcke nu de är runt 10 grader mitt på dagen men på mornarna vid utsläpp så brukar de va runt 0 grader.
Inne i stallet står hon änsålänge utan täcke

knappar mej själv

Idag var det frost på morgonen men ganska fint nu på dagen. Ca 10grader sol. Regntäcke på idag med och vi stängde ena dörren till stallet igår för lite extra värme.

En nyfiken fråga, som inte är menad som kritik på något sätt: Vad har du på dina hästar när det är kallt eller riktigt skitväder typ vågrätt blötsnöande?

då har dom vintertäcken på sig =) är det super kallt står dom inne.. men det händer ju inte så ofta här i sthlm.

Just nu är det sol och ca 13 grader. Han står naken ute i solen och njuter :)

På natten har han ett fleecetäcke.

Mina hjärtan är just idag ute utan täcke, strålande sol. Till kvällen åker 100 gr täcket på. Dom går ännu ute dygnet runt, men det blir nog installning snart, men då utan täcke.

*kl*

Mitt varmblod har dagar då det är sämre väder ett Kimberly regntäcke :)

då har dom vintertäcken på sig =) är det super kallt står dom inne.. men det händer ju inte så ofta här i sthlm.

Förlåt, men 420g är vad jag har på min häst (klippt) på vinterns kallaste dagar! :eek:

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama