Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Pålle fick ha sitt regntäcke på sej idag med, är det för sent att filtklippa första gången nu?

knapplån

Idag är det ca 12 grader varmt, lite blåsigt och uppehåll här.
Min gamla arab som är helklippt är ute och har på sej ett ofodrat regntäcke :)

Kl.
Idag är det ca.12 grader här och vindstilla hästen går med ett fleecefodrat regntäcke, är ej klippt men har lätt för att bli öm i ryggen.
Ponnyn är naken.

*kl*

Helklippta ponnyn har 200g täcke på sig.
Och den oklippta stora har ofodrat regntäcke på.

Här i Göteborg är det lite ostadigt väder, är det varmt ute har mitt 13-åriga vbl-sto inget täcke, regnar det/blåser mycket går hon med ett ofodrat regntäcke.

/Lisa

KL

Här i Lerum så är det regn ena stunden och sol andra och växlar mellan 10-14 grader.

Går nu sen 2 veckor tillbaka med 200 grams täcke + ofodrat regntäcke m hals ute. Har 200 gram inne. ÄR helklippt.

Nej det är inte alls för sent :)

Hos mig går fbl med regntäcke och nordis naken. De går äntligen in om nätterna, sen i söndags. De verkar mkt nöjda med detta! Dock, fbl ena regntäcke hade läckt igenom igår =/ och det är helt nytt.

kl

idag har alla utom 2 åringen o avelstoet regntäcke ,dom 2 första nakna

kl

Har nu ett föredetta 250 g men är nu närmre 200g och ett ofodrat Amigo med hals över
ca 10-15 grader på dagarna

klippt i söndags

jäklar vad varmt. så mkt fodrat har min¨i kallaste vintern.

ts: min har ofodrat regn, ca 7 grader här o sol.

unghästarna går utan, tre har ofodrat regntäcke och en har ett 200 grams är ej klippt men har ingen vinterpäls. Är mulet och duggregnar då och då ca 8 grader gissar jag.

Mitt helklippta halvblod, (fast det har vuxit ut en hel del päls, dags att klippa igen snart), har ylletäcke på sig inne och under ett ofodrat regntäcke ute.

*KL*

Min filtklippta porslinsponny som lätt blir stel av kyla har ett tunt termotäcke (150g?) inne, står i kallstall, och ett mellantjockt Rhino ute. Det är 5-7 grader på dagen och frost på natten. Rhinot är på gränsen till för tjockt.

Vår PRE har ett thermotäcke 150g inne nattetid. Ute har han ett rejält tjockt ylletäcke och ett regntäcke med tunt fleecefoder över.

Snart ska ha börja ha detta ute. Rhino 370 g
Under kallaste vintern kommer han att ha ylletäcke under

RhinoWugTO_chestnut.jpg

Kallblodet har ett tunt ylletäcke inne och ett tunt regntäcke med fleecefoder ute. Till vintern har han ett 200 gr vintertäcke plus ett ylletäcke under om det blir riktigt kallt.

Senast ändrad av en moderator:

Knapprån

Arab, 14 år, ej träning
naken

Halvblod 1, 15 år, tränas medelhårt
termotäcke 150 g plus regntäcke ute

Halvblod 2, 7 år, tränas medelhårt
termotäcke 150 g plus regntäcke

Connemara 1, 7 år, lätt träning
fleecefodrat regntäcke

Connemara 2, 3 år, lätt träning
inget täcke

Min är naken. Står på lösdrift med tillgång till halmad ligghall och tas in någon timme om dagen för att äta kraftfoder+vila.

Min c ponny har ett flecefodrat regntäcke på sig, ca 8 grader här och soligt.

Kl
Min häst står med 150g amigo täcke på natten. Någon enstaka plus på natten. Ute 150g stalltäcke + ofodrat regntäcke m. halvhals.
En häst som lätt blir stel. har korsproblem.
Just nu +2 grader i skuggan. Kanske +5 i solen max.

*kl*

+4,4 grader ute, småduggar och mulet

Nordisarna klipptes igår, har fleecefodrade regntäcken på sig nu, kanske aningen varmt, ska kolla när dom lunchas. Ponnyera, klipptes för ungefär 1½ månad sedan är nakna då dom i princip satt ny vinterpäls igen :D

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama