Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Jag är helt fascinerad av vissa som nu täckar sina hästar med täcken som mina hästar aldrig ens kommer att behöva senare i vinter när det kryper ner emot -25. Jag som tyckte att 200g var i tjockaste laget till min häst nu.:o

Samma här !
Idag har 19 åriga dräktiga damen fleecefodrat regntäcke,3st har vanliga regntäcken o en går naken,alla klippta utom nakenhästen som är fullblod,men även hon kommer få regntäcke om det blir ihållande regn eller kallt o blåst

min teddybjörn har bara ofodrat regn då hon inte blivit klippt än,
då de som skulle slipa min skär till klippmaskinen, har lyckats slarva bort dem..
men nästa vecka får ja nya:mad:

Just nu är alla inne. Tre i ett kallstall med öppna fönster. En i kallstall utan öppna fönster. Är ca 8+ ute och väldigt blåsigt. Burr. I det första stallet ca 9-10+, i det andra ca 12+.

Häst1 Amigo 600D Ligth 0g
Häst2 Rambo California 100g (har öppet fönster i boxen.)
Häst3 Amigo 1200D Ligth 0g
Häst4 Naken.

Här har vi idag regn och blåst och 2-5 grader på natten och 10-12 på dagen. Våra hästar står inne på natten, är ute mellan ca 7-8 till 18.

Halvblod, -05, sätter ingen päls - Termotäcke ca 200gr + regntäcke. Hade gärna väntat med att täcka upp så varmt men då hon har fått 5 täcken sönderslitna senaste månaden så fick det bli såhär.

Halvblod, -04, blev nalle förra året, - Ofodrat regntäcke, ska få fleece under fr.o.m. idag då det ska bli kallare nu.

Halvblod, - 01, inhyrd, - tunnare vintertäcke, skulle uppskatta det till ca 150-200 gram.

Varmblod, - 00, inhyrd - Termotäcke ca 100-150 gram + ofodrat regntäcke, är redan lurvig och ska klippas snart.

Tycker nog egentligen att den som är bäst täckad är -04:an som alltså ska ha fleecetäcke+regntäcke. Ska byta 05:ans termotäcke emot ett ylletäcke om jag hittar ngt som passar. Har haft väldiga problem med täcken i år :(

min har nu när det blåser å regnar så tusan här, fleece täcke o ofodrat tegntäcke på.
annars regntäcke.

Har nu ett 250-300 grams+ ett ofodrat amigo med hals

blåser, ösregnar och ca 5-7 +grader

Har ett ofodrat regntäcke. Är 10 +, blåser rejält och regnar (tror jag).

kl
Min häst står naken eller så har han regntäcke på sig. De blåser rejält så ska snart till stalle och kolla hur han är klädd :)

Idag går fullblodet med thermotäcke under sitt regn. Ca 150-200 g. Är inte många plusgrader ute samt rengskurare hela tiden. Kom underkylt regn i natt. Han är lite krasslig också.

Kallblodet går naken as usual :)

min häst har 200g amigo täcke, enligt smhi är det 8 grader och blåser 6m/s. Ganska molnigt.

knappen

Edda går med sitt 200g bubbeltäcke. Måste fota det nån dag och visa er, hur sött som helst! :p

Refererar till Chilli's väderleksrapport..

kl

Blåsigt och regn. ca 4grader.

Fullblodet helklippt:
Ute: 200gram termo, fleece fodrat regn över
Inne: Fleece, 200 termo över

4åring, klippt
Bucas Irisch Turnoute 300 gram dygnet runt

16år, halv klippt
Ute: Vintertäcke, 200gram
Inne, termo 300 gram

Står i kallstall alla tre.

Jag har 1 st vintertäcke
2 st ofodrade regntäcken
3 st fleecetäcken

Min häst har monsterpäls och har börja visat en förkärlek till att rulla sig i hagen:crazy:

Så hon får helt enkelt ha på sig ett regntäcke ute om dagarna för jag har inte den tiden på vardagarna att stå och bortsa henne i närmare 30 minuter för att få bort all lera!

Så hon behöver igentligen inge täcke men jag behöver de för att min vardag skall hinnas med.
När hon var rakad fick hon ha på sig vintertäcket ute när det var kallt och ett fleecetäcke inne
Och ett fleecefodrat regntäcke ute när det inte var så fasligt kallt hon är inte en fryshäst!

KL

Min pålle har ett 200 g (tror jag :o) inne och ett fodrat regntäcke(dock tunt), med inne täcket under, ute. Hela halsen och halva magen är klippt. Står i kallstall med tre hästar utanför stora stallet, är väl runt 5-10 grader därinne på kalla nätter.

Fodrat regntäcke ute kanske 100-200g

Inne: Tunnt thermotäcke

Hästen är ett oklippt fullblod med väldigt tunn päls.

kl

Hästen har på sig 150 g Amigo Insulator + ofodrat Rambo Supreme dygnet runt. Oftast utan halsen på.

Hon kommer att gå med detta tills mitt nya Rambo Original med 200 g kommer i veckan.

Hästen är rakad för 6 dagar sedan.

Diana

kl

Klippte min häst idag för andra gången nu i höst. Han har ett ofodrat regntäcke på sej. Är inte så himla kallt här ännu.
Han är en 22-årig arabvalack : ]

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama