Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Här är det 5grader, mulet och äckligt väder :p Min 21åriga arab går ute dygnet runt med 250g täcke :D

Om det är fint väder ute och plusgrader får hon gå utan täcke.

Om hon har blivit riden eller det regnar/snöar får hon ha på sig ett Cabejo fleecetäcke och horseware amigo regntäcke, ofodrat.
När det blir lite kallare får hon ha på sig ett Rhino utetäcke, 200g, men som tur är har det inte blivit så kallt än :devil:

*kl*

Uppdatering igen:

Helklippta ponnyn har sitt 200g Amigotäcke på sig.
Oklippta storhästen som är konvalecent har ett ofodrat Amigo på.
Den stora står inne dygnet runt, och ponnyn håller henne sällskap förutom någon timme varje dag när jag kommer till stallet och släpper ut henne.
Vågar inte ha den stora inne själv pga att hon inte klarar det, ingen rolig lösning att ha ponnyn inne, men det är den storas ända chans att klara detta :(

Knappen

Frost i natt, det snöade dessutom vid tresnåret. Vid 6 tiden var det minus 4grader.. Pålle går med 200g, funderar på att byta till ett lite varmare. Regnar nu till råga på allt :cool:

*kl*

Minusgrader här nu på morgonen.

Två helklippta halvblod med 300g fodrat täcke.

En riktigt korthårig, ej klippt 280g foder.

Och en liten kallblods korsning med gott om päls utan täcke än.

KL
Någon minusgrad eller runt nollan imorse så min oklippta men kortpälsiga tjej går med 200 gr thermotäcke plus amigo 0gr när hon är ute. Inne står hon med thermotäcket.

KL

Min har ett 100gr thermo inne, vid bra väder har han ett ofodrat regn och vid ruskväder har han ett fleecefodrat regn.
Ska klippas så fort han har slutat att fälla..
Kommer då få ett 200 gr inne täcke och fleecefodrat regn ute och vid ruskväder ofodrat regn ovanpå innetäcket, om vädret är ungefär som nu.

Min går med 200g täcke,enligt smhi är det 4 grader ute,skulle tro att det är lite varmare.
Han ska nog få på sig antingen 300g eller 370g senare ikväll eller imorgon,då det ska bli ganska kallt,runt 2grader imorrn och regn.Och i övermorgon minusgrader.

kl

runt nollan idag och pollen står förmodligen naken just nu. Nu börjar han få lite vinterpäls. *peppar peppar*

min har hittils gått med ofodrat regntäcke men igår satte jag på ett fleecetäcke under det då hon är förskyld. det är bara några + grader och regnar till och från.

Min går naken nu!
Ska in fredag och kolla på ett täcke. Antagligen 200g eller 280g,. sånt som märks :P men blir nog de lite tjockare;)

Mina två är fortfarande ute. Ena har ett SM fleecefodrat stalltäcke med Horseware amigo regntäcke och den andra har ett thermo master fleecetäcke och Capriole regntäcke.
Inne är dom nakna.

Är det minus eller att det regnar snöar går iallafall ena med dessan täcken och den andra brukar bara ha regntäcket på sig. När dom har jobbat och är svettig så har dom fleece + regntäcke. Snart ska ena rakas så då ska han gå med täcke dygnet runt, i stallet ett Horseware stalltäcke på 300 g.

Det blev väldigt flummigt där men jag är trött :p

kl

Här är det mellan 0-10 plus och lite blåst och regn.
Min har 150 g Amigo stalltäcke + ett Rhino regntäcke med halvhals.

Här är det kallt nu... Rejäl frost i natt och -1 vid 8. Håller sig väl på max +3 idag skulle jag tro. Molnigt.
Fbl går med 200 g thermo med regntäcke över.
Nordis går naken. Snart är det klippklipp :D yay! (fast han kommer gå naken även då såvida det inte är typ underkylt regn på väg eller snöstorm, då får han ett regntäcke på sig..)

KL

Fullblodet går med ett amigo regntäcke ute, och ett tunt fleecetäcke inne, det är -4 på natten ute och +4 dagtid. Han ska klippas i helgen, filtklippning, kommer ha samma täckning tills det blir minusgrader även på dagtid åtminstånde.

*kl*
Nu är det ju iofs kväll och hästen inne i ett hyfsat varmt stall (minst +5 grader) = naken.
Imorse var det ganska kallt, hade snöat och man kände att det fortfarande var minusgrader på marken, dock var jag inte ute förrän vid 9-10 och då var det snarare runt 0-gradigt i luften eller ett par minusgrader.

Soligt och fint, vindstilla = utan täcke. Hästen verkade trivas fint.

I natt står herr Fullblod naken, är ju plusgrader i stallet faktiskt. Utanför härjar "snöstormen".
Imorgon blir det dock thermo och regntäcke på igen.

*kl* Naken inomhus och i hagen ett ofodrat Rambo regntäcke. Temperatur ca +4. Lite regnskurar emellanåt. Hästen är oklippt.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama