Höst-och vintertråden

Sv: Höst-och vintertråden

Haha nä jag var nog lite otydlig i min formulering, som vanligt haha!

Menade att jag använder tränset på båda hästarna och är nöjd med det, men har inte testat det i terrängen eftersom jag brukar rida med pullarnosgrimma på Zamona :D

Det händer inte mycket här nu :cautious:

Lite av tävlingsterminen har ju kommit ut för 2014 nu.. vet inte ens vad jag har att rida på nästa år och när...beror på alla grå och vilka grå det blir, vem som stannar, vem som åker hem och vem som kommer tillbaka ;) men ändå kul att kolla.. Skåningarna är optimistiska genom Flyinge att lägga in en stilbedömning i slutet av mars iallafall ;)

Och jag kommer ha närmare till Mantorp än skåne för första gången i världshistorien haha.. dom krockar nämligen i datum där i april :p

Senast ändrad:

Åh, det ser ju lovande ut i mina ände av landet :)
Nu ska jag bara se till att övertyga lilla häst om att våga hoppa i vattenhinder på första försöket... förra hösten hade vi en så magnifik översvämning att vi hade vattenhinder på mer eller mindre hela gården. Men inte i år när jag behöver det, tack gud :cautious:

Jaja jag är extra tjurig idag, ingen dressyrträning pga jävla inställda skit-tåg :mad:

Gahh vad nervös jag blir av tävlingsterminen! Jag måste hitta en ryttare. Niklas och Niklas har iaf inte sagt nej ännu...fast inte ja heller för den delen.

Lugna ner dig.. haha hästen är inte ens fyra än.. ;)

Min nya grå är inte ens kastrerad än.. det ska han snart bli(nästa vecka om jag minns rätt) och sen ska han läka innan han kommer.. och han har gått på bete sen 3 års testet och inte gjort någonting alls efter det.

Sen mörkgrå hmm... vill inte egentligen att han ska åka iväg nu, nu när han nu äntligen styrkemässigt iallafall är vuxen och man kan göra alla krumelutter och så.. har liksom väntat på det dom senaste 4 åren.. sen tycker uppfödaren att det hade varit så roligt att få hem honom ett tag.. och sen får min nya grå åka hem , eller stanna?

Sen ljusa grå.. han kan kanske åka hem för igångsättning så jag kan ha dom båda mörka grå hemma .. fast man vill ju sköta igångsättningen själv helst, men HUR kul är det att sitta och skritta i ute i veckor vintertid??? Och hursomhelst kommer han inte vara fullt igång förrän till sommaren ... Det är inte kul att ha en unghäst som blir 4 år och en man bara får skritta på, man tappar så mkt ridning då.. och någon tävling blir det ju inte på unghästen heller förrän tidigast i maj..

What to do :arghh:

Kanske måste ha en box till :sneaky: Eller.. det fanns en lösdrift oxå på nya stället som blir iordninggjord snart hmmm.

Senast ändrad:

Jaja, jag ska andas! ;) Du ska ju rida min grå också (egentligen men jag är för blyg för att fråga ;)). Skaffa ett grått stall!
Behåll de mörkgrå och låt en annan skritta igång ljusgrå!

Inser du vad jag ska bo? LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT bort från dig..

Du kommer få köra runt som en dåre med din grå om jag ska rida ;) Speciellt när många tävlingar upppåt landet kommer krocka med tävlingar i skåne.. och jag har betydligt närmare uppåt landet nu.

Annars finns det en liten tjej här vid namn fälttävlansnisse som är hyfsat (;))duktig på unghästar som bor i skåne, henne hade jag frågat! Dessutom är hon utbildad hovslagare snart :D

Eller hmm kanske inte.. jag kommer förhoppningvis ha en 4 åring själv till final och då vet jag inte om jag vill möta henne.. så nej förresten hon har säkert inte tid, fråga inte henne :sneaky:

Senast ändrad:

Annars kan du ge den till mig, jag vill ha ett sto så att jag kan ha lite glitter och rosa :angel: Har ett ganska bra facit i Breedes med;)

Jag har inte ens kollat tävlingsterminen, eftersom jag inte tänker ha någon häst då... Men bara jag läste era inlägg här nu så börjar det klia i tävlingstarmen :eek:

Då kan du ge din häst till mig så jag kan få tävla på riktigt nästa år istället för att rida igång en konvalescent + en 4 åring. :D

Såg att det fanns massa roliga tävlingar.. och jag vill oxå vara med buhu....

Jag kanske köper honom sen oxå :sneaky:

(Har ju inte hittat någon egen häst än) :(

Haha, det är mitt krav, personen ska både vara ryttare och hovslagare ;) Nisse blir bra, henne vill jag ha!

Men jag tycker det är gulligt att du förutsätter att nisse och connemaraponnyn går till final (fast det var min tolkning, du skrev ju aldrig att ponnyn skulle t final, bara nisse)!

Annars kan du ge den till mig, jag vill ha ett sto så att jag kan ha lite glitter och rosa :angel: Har ett ganska bra facit i Breedes med;)

Jag har inte ens kollat tävlingsterminen, eftersom jag inte tänker ha någon häst då... Men bara jag läste era inlägg här nu så börjar det klia i tävlingstarmen :eek:

Ja men absolut kan jag ge henne till dig! Fast tyvärr har hon sagt att hon HATAR rosa och glitter....

Haha, det är mitt krav, personen ska både vara ryttare och hovslagare ;) Nisse blir bra, henne vill jag ha!

Men jag tycker det är gulligt att du förutsätter att nisse och connemaraponnyn går till final (fast det var min tolkning, du skrev ju aldrig att ponnyn skulle t final, bara nisse)!

Att dom kvalar menar du .. alla som kvalar går till final i fälttävlan ;)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 555
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar