Höst-och vintertråden

Sv: Höst-och vintertråden

KL

Satt på min idag första gången sen i maj. Mest för att testa sadeln. 3 år är hon. Så enkelt! Ställer henne vid en pall, hon står stilla när man sitter upp, sen rider man iväg. Skrittar, travar, galopperar. Ute i skogen själv.

Hon måste få mer energi framåt, hon spänner sig lite och trampar inte på i framförallt skritten.

Sadeln då? Fy fasen. Jag har problem med rygg och höfter, nu, flera timmar efteråt, värker fortfarande ena höften, så mycket att det går längs låret.
Sadeln måste bytas ut, jag kan inte sitta i den. Ska skaffa bow balance stigbyglar också.

Som en blixt från klar himmel gav Niklas mig en gammal terrängsadel idag för att testa om den ligger bra på min :D
Men till championatet ska du få en ny fin terrängsadel. Vill du ha brun eller svart? Kan du tänka dig att hoppa i den också eller måste jag köpa en hoppsadel också?
En dressyrsadel får du såklart!

Något mer du vill ha? Du har en grå häst, modell pansar-connemara :D

Låter som Tiger, han är ju dock av ponnyras så det är mer beundransvärt med din :-D så jäkla härligt med sådana ungisar!

Tack! Det jag fått höra innan är att pappan lämnar sååå skarpt och mamman var ju ingen duvunge heller precis... Men tänk så lugnt det kan bli! Kanske tills Fio ska rida...:sneaky:

Brunt är fint! :)

Nu är vi klara med våra Breedersäventyr i Flyinge och Luxus ska få en veckas vila.
Men sen vill vi ut på terrängbanan igen, hur länge brukar man kunna rida/träna i Skåne? Och var hittar man information om jakter i Skåne? Som man får vara med på med hingst, men det kanske inte finns :(

Leta upp "jaktritter i Skåne" på fb och så ska jag försöka komma ihåg o lägga till dig. Inte sett någon info om den uppe i Kristianstad men annars finns info om alla som hittades förra året tror jag :-)

Dom har jakt i både össjö och på herrevadskloster. Står ingenstans att man INTE får ha hingst, antar att det gäller samma som på en "vanlig tävling".

Jag tror att jag ska vara med på båda dom jag nämnde, dock den lugnare varianten på klostret :)

idag har jag ridit jakt ^_^, en lagom runda med lagom mycket skritt och trav och sen avslutade vi på terrängbanan :D. lika roligt som alltid, fast lite mer hinder på själva rundan hade inte skadat :p. var perfekt för medryttarens om var med dock att bara behöva ta sig över ett hinder och sen rida förbi resten :).

Hur går det med din buspålla? :-D

Funderade på välgörenhetsritten som gick idag men valde bort den. Ska nog ridaen sväng i Lund nästa helg den just nu verkar det vara ett dåligt val, fint väder idag och regn hela nästa helg enl SMHI :-P

det går bara bra ^_^, har börjat få fart på hoppningen igen och ska leta upp en dressyr tränare under vintern ^_^ så kanske man kan komma ut på tävling till våren :D har alltid haft sadelproblem, transport problem och eller halt häst på våren verkar det som..

kl

Nu har vi ridit sista tävlingen så nu resignerar vi också till hösttråden :p

Fick iaf en fin avslutning även om det kändes lagom kul när klockan ringde 03.45, det var helt kolsvart ute och man hörde regnet smattra på rutan... Och i Flyinge lockade träff och föreläsningar med Unga Uppfödare, kolla på hoppning tillsammans med privatkommentator Maria Gretzer, följa Patrik Kittels testridning av 4-åringar, ta emot pris inne i fullsatt Stora Ridhuset och sedan följa hopphästauktionen...

Lilla häst satte iaf nytt personbästa i dressyren igen med 74,76%, nollade hoppningen plättlätt och sprang i mål i terrängen med 10 tidsstraff. Vi låg i ledning efter dressyren (och även hoppningen då) men tappade den med 0,1 straffs marginal (!!). Men andraplats är ju ändå jättebra! Fina hästen :love:

Bilder från equipe:
http://s3.amazonaws.com/equipe_webshop_pictures/photos/2892656/dsc_3944_preview.jpg
http://s3.amazonaws.com/equipe_webshop_pictures/photos/2892664/dsc_3946_preview.jpg

Brunt är fint! :)

Nu är vi klara med våra Breedersäventyr i Flyinge och Luxus ska få en veckas vila.
Men sen vill vi ut på terrängbanan igen, hur länge brukar man kunna rida/träna i Skåne? Och var hittar man information om jakter i Skåne? Som man får vara med på med hingst, men det kanske inte finns :(

Nu har jag äntligen kommit ihåg att lägga till dig :o

Grattis Gabby vad roligt! Ser jättefina ut!

Kul hippos att din lilla Grålla är så duktig! Kör på bara o ta sadelfunderingarna längre fram när hon är slimmad.

Min Lilla Svarta ska trimmas av min hoppryttarvännina 2 dgr i veckan ett tag nu. Hon var väl sådär tilltalad av det igår när hon insåg att sötebrödsdagarna i skogen var över men jäklar i havet vad fin hon är när hon jobbar på!:love: Jag är så tacksam för att vara omgiven med snälla vänner som ställer upp o hjälper till, det är verkligen guld värt!

Lilla grålla tömkördes idag av ett proffs och han tycker det går mycket framåt varje gång! Hon släpper igenom mer nu och är inte så spänd. Hon är dock lite sulöm.

Nästa vecka ska han rida henne! Ska bli så kul och se och lyssna på vad han tycker och tänker!

Nu ska hon få två vilodagar.

Såg Luxus på Breeders, så fin han är! Och Grattis!! Jag som egentligen inte gillar fuxar och inte gillar hästar med mycket vitt blev ändå helt såld! Haha :) Skämt och sido, har alltid tyckt han varit kanonsnygg och rör sig kanon gör han ju oxå! Kul att han dessutom får gå både hoppning och terräng oxå, tror det är jättebra för dem mentalt, tror det väcker glädje i dem!

Jag brukar bara ringa till Ted så ordnar han träning om man vill, förrförra året red vi sista träningen på Lucia ;)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 555
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar