Höst-och vintertråden

Sv: Höst-och vintertråden

Haha...

Här är det mindre kul...i går morse fick en älgjävel för sig att gå igenom min hage...flyktesset mörkgrå fick fullständigt panik drog igenom tre hagar med ljusgrå efter .dom försökte få stopp på dom på KRK...men dom var för skrämda ..dom hade stoppat dom uppe på höglanda..mörkgrå hade gått omkull på asfalten och skrapat upp hasen men haltade inget idag..ljusgrå har klarat sig oskadd och är oxå ohalt.. ska sitta upp på mörkgrå i morgon och se hur han känns.

Inte bara du hunter som har haft ett skräckscenario i helgen

Senast ändrad:

Fy vad hemskt!

Här small som fan idag, åskade så rutorna skallrade fastän den inte var så himla nära. Fick in djuret som tur var (han är inte tam när det regnar/åskar) så jäkla läskigt. En connemaravän förlorade sina två avelsston i somras när blixten slog ner :-(

Blixtrade verkligen rejält :/ alltid trevligt att spring gå ut i regnet och försöka få in ett par hästar som krypit ihop under ett träd, och såklart inte har några planer på att lämna sitt skydd. Är väldigt rädd för blixten och hade helst gömt mig under sängen istället :(.

Ja och helt sjukt länge höll det på? Tiger blir dessutom helt vild (= otam, han står blixtstilla :-P) och kastar sig undan så fort man kommer nära. Ganska tålamodsprövande att försiktigt, försiktigt komma nära när det åskar som fan och hällregnar o man står mitt ute på ett fält och bara väntar på att blixten ska slå ner i huvudet på en. Men gör man bara på hans sätt (och inte försöker få en grimma över blöta öron :-P) går det rätt fort och sedan springer han lyckligt in vid sidan och är jätteglad att man räddat honom, fjant :-P

Fy vad hemskt, hoppas dom klarat sig utan värre skador. :(

KL
Här har vi fått sy den stora fuxen i huvudet. Hittade honom i hagen i fredags med blod forsande överallt. Vet gjorde ett super bra jobb och nu har han två stygn i pannan (och fö ingen pannlugg kvar så han ser helt bisarr ut) och fyra stygn ovanför ögat.

Det är mindre än två månader han blev sydd sist så nu håller jag alla tummar för att han slutar upp och göra sig illa :crazy:

Huaah :eek:

Var det mörkt ute :crazy: Kunde gått riktigt illa O_o
Skönt att de verka ok efteråt

Det hade ljusnat.. det var vid 8-tiden.. som tur var så var det Lördag och inte en vardag med all den tunga trafiken det innebär :crazy:

Dom verkar vara helt okey och ljusgrå faktiskt piggare och fräschare än innan asfaltsgaloppen O_o

Pansarconnemaran fick åka på utflykt igår och löshoppa. Och som hon hopp.....eller jag menar sprang :D Jag trodde tjocka hästar var lata :p Jag tror det blev ett grått streck på filmen. Tränaren undrade hur många kg havre hon får men hon får ju inget pga sin tjockhet...

Fokuseringen var väl inte på topp kanske, men hon hoppar ju upp snabbt iallafall i farten och så man kan väl påstå att hon hon hoppade på fart, inte styrka hehe. Hon ligger precis över bommarna dessutom, så vi kan ju heller inte påstå att hon slösar tid i luften ;)

Värsta mardrömmen ju.

Hippo: Vi hittade päls i lösdriften så förmodligen självförvållat :(

kl

hästen sjuk :( Tyckte hon verkade skum i hagen när vi skulle ta in de. Hon brukar jaga de andra och stå först men nu stod hon och hängde längst bak.
Gick in med henne och hon trippade nästan. Åt inte, tog febern, 39.4! Sen hittade vi två stora ödem under magen! Veterinären kom inom 1 timme och ultraljudade de och det var bara ödem, inga bölder, tur det! Antagligen nya sadelgjorden som användes igår som gjort det!

Febern var lite oroväckande, de brukar inte få feber av ödem, blodprov togs och visade på något förhöjda vita blodkroppar. Mer svar kommer imorgon. Fick febernedsättande och smärtstillande och jag ska ut och kolla hästen under natten så att hon börjar äta och dricka. Hon åt lite havre iaf när jag gick.

Jag då? Jag äter godis för att hålla mig vaken!

Usch!

Jag tänker bara på kvarkan och är ännu mer restriktiv med att klappa andra hästar än vanligt. Men igår kunde jag inte motstå de söta shettisarna hos kompisens medryttarhäst :love:

Hästen bättre :) Inte fått tillbaka febern, nu ikväll 37.5 Ska kolla en gång och sen ska jag sova för första gången sen 07 igårmorse. Om jag nu kan sova och inte oroar mig för mycket!
Ödemen har minskat lite i omfång också!

kl

Förra helgen longerade vi för första gången. Idag introducerade vi bett :D

th_20131019_140550_zps4fbcbdf6.jpg

*kl*

Ja 1 dec byter jag och de grå stad.. ska stå i ett jättebra stall (tror jag) med allt man kan önska YEY!!!

Förövrigt mår dom bra efter sin galopptur och jag ska börja rida ordentligt på mörkgrå i morgon.. tyvärr missade jag 2 hemmatävlingar pga detta.. typiskt.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 555
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar