Höst-och vintertråden

Sv: Höst-och vintertråden

Ja jag hört ett rykte om att du ska byta stall :sneaky:

Men vad har du gjort av Hille? Han står ju inte i mitt stall iallafall... :cautious:

Hille blir kvar i Kungsbacka hos ljusgrås ägare där han bott ett tag.. medans ljusgrås ägare får säga hejdå till ljusgrå eftersom jag tar med mig honom :D

Aha!

KL

ConnemaraPåwnien har nu varit feberfri hela tiden sen hon blev dålig för en vecka sen men ödemen finns kvar. Så jag bara väntar (och smörjer ödemen med Compagel). O tittar på nya sadelgjordar....O träns....O täcken... O väntar på veterinärräkningen O_o

Det kan ju ta ett tag innan kroppen sugit upp vätskan. Lite som med övervikt, går på ett kick att lägga på sig men bli AV med den tar tiiiid!:D

*kl*

Ja 1 dec byter jag och de grå stad.. ska stå i ett jättebra stall (tror jag) med allt man kan önska YEY!!!

Förövrigt mår dom bra efter sin galopptur och jag ska börja rida ordentligt på mörkgrå i morgon.. tyvärr missade jag 2 hemmatävlingar pga detta.. typiskt.

Tror det där kommer bli kanon. Såg superfräscht ut på bilderna!:)

O väntar.....o väntar.....O väntar.....

Men särskilt sjuk är hon inte iallafall såsom hon rejsade i hagen idag!

Äntligen kom jag i väg på hoppträning i onsdags.. efter alla turer med min fot och rymmande hästar så blev det äntligen dags.. :D Det ironiska i det hela att på tisdagkvällen vid insläpp så hade hästaset tappat en sko.. han har inte tappat skor på 100 år så jag tänkte att "detta är inte sant" .. messade hovslagaren som ringde upp och sa att hon skulle åka till skåne på onsdag morgon och besikta en häst så hon kunde inte komma GRRRRRRRRRRRR.. men hon var så snäll att hon dök upp och slog på skon innan hon drog ner till skåne :bow::bow:

Så NU tänkte jag att vi äntligen ska komma igång och komma ut på några tävlingar i höst/vinter innan det blir dags för mörkgrå att åka på lösdrift och vila upp sig.

Ja det gick väldigt bra.. hade velat hoppa mer serier och gymnastikövningar men för dagen var det hoppa bana! Egentligen tycker jag det är skittrist att hoppa bana även om det finns en nytta med det!

Nä... det kommer tydligen en hopptränare varannan torsdag till ridhuset, ingen aning om vem? Någon gammal gubbe som red svår klass på 50 talet typ. Man kan ju vara med och hoppa bara för hoppandets skull till att börja med.. Trodde Borås ridhus skulle ha några snajsiga tränare som kommer dit, men inte vad jag kan hitta på deras hemsida.. får väl fråga någon antar jag :p

Ha ha ha är inte dom mest kända för att hänga kvar vid gamla stofiler?? Typ han som byggt deras banor i 150 år....:o

En gång för 100 år sen, hade inte ET ridcenter massa bra tränare? ET kanske inte ens finns längre..

För info till Annies framtida ryttare kan jag berätta att hon vet nu hur man bockar..

lånar knappen

Är det någon här som rider med Rambo Micklem i terrängen?
Jag funderar och vrider och vänder på om jag ska införskaffa ett till galoppörerna.
Vet att många gillar tränset i exempelvis dressyr. Men jag vill veta om det går att "blåsa på" med det, dvs, om det som är en så bra anatomisk funktion "för" tänder och acceptans av bettet eventuellt stör andningen vid större ansträngning? (förstår ni vad jag menar?)

Tänkte att förutom galoppörerna så är det väl terräng eller distansryttarna som kan svara på sånt ;)

Rider inte själv med det, men vet många som gör det i terrängen. De jag kommer på såhär på rak arm rider iaf upp till tvåstjärnig klass, så det borde inte vara något problem:)

Kanske du känner någon som du kan låna av? Är ju lite dyrt att köpa bara för att testa :angel:

det är absolut rätt dyrt, men av det jag läst från folk som testat så är det en jättebra investering om det funkar?
Även om det inte ger förändring så har jg inte sett/läst om någon som upplevt det som sämre än ett vanligt träns...
Jag har ju ingen egen (än ;) ) , så all utrustning jag köper är ju till mig så att säga.

Har hört att rambo är bättre än ps, och på bilder tycker jag det ser ut som det borde stämma... iaf om det är munnen som strular.

Jag använder Micklem till både CC och Zamona, i terrängen brukar jag dock föredra pullarnosgrimma, men tycker inte Micklem ligger an mot luftvägarna alls som tex en remont, men ändå får man stabiliteten i bettet. Stor tumme upp från min sida!

CC är ju inte inriden än.. men du rider redan terräng på honom :sneaky:

Jag har provat micklem i dressyren bara än så länge.. men jag provade att rida ut på det med mörkgrå och han bara stack.. jag hade inte en suck där :D Men i dressyren blir det stor tumme upp för mig!

Har sett många rida på micklemet i terrängen så det funkar nog bra om man kan rida terrängen på tränsbett.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 555
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar