Höst-och vintertråden

Sv: Höst-och vintertråden

Nähä? :confused: Till mig sa hon att hon ÄLSKAR det! Samtidigt som hon sa att du hade ökat hennes fodergiva till 20 kg hösilage och 10 kg havre :nailbiting:

:nailbiting: måste vara fel häst du pratade med! Fast det där med 10 kg havre stämmer nog med tanke på hur pigg hon är :D

Då kan du ge din häst till mig så jag kan få tävla på riktigt nästa år istället för att rida igång en konvalescent + en 4 åring. :D

Såg att det fanns massa roliga tävlingar.. och jag vill oxå vara med buhu....

Jag kanske köper honom sen oxå :sneaky:

(Har ju inte hittat någon egen häst än) :(

men du har ju hur många som helst att rida, då behöver man ingen egen :D Jag vet en fin 1åring till salu!

Då kan du ge din häst till mig så jag kan få tävla på riktigt nästa år istället för att rida igång en konvalescent + en 4 åring. :D

Såg att det fanns massa roliga tävlingar.. och jag vill oxå vara med buhu....

Jag kanske köper honom sen oxå :sneaky:

(Har ju inte hittat någon egen häst än) :(

Ja men självklart!! Det är bara att komma och hämta honom :D
Eller så skickar jag honom på posten, borde räcka med ett fri ärke va? :sneaky:

fri ärke?

Är det annat ord för postförskott :sneaky:

Idag red jag en 110 på mörkgrå.. klantig matte som missade en distans så ett ner.. har feber så det blev bara en klass.. men 3 timmar mellan klasserna var inte så lockande ändå :meh:

Jaja men det visste väl inte Hippocampus!.. :sneaky:

Du menar att det är så många 4 åringar i fälttävlan att dom måste gå en semifinal först :D

:D
fri ärke?

Idag red jag en 110 på mörkgrå.. klantig matte som missade en distans så ett ner.. har feber så det blev bara en klass.. men 3 timmar mellan klasserna var inte så lockande ändå :meh:

långtråkigt att vääääääääntaaaa

Jaja men det visste väl inte Hippocampus!.. :sneaky:

Du menar att det är så många 4 åringar i fälttävlan att dom måste gå en semifinal först :D

Jag vet allt! O så är jag ödmjuk också!

Ja så många som gick 4års i år så, sliter ju enormt på banorna :eek:

men du har ju hur många som helst att rida, då behöver man ingen egen :D Jag vet en fin 1åring till salu!

Hur många som helst? Jag har EN häst att rida om dagen.. så därför har jag gått upp 10 kg i vikt oxå :mad:

(så därför kan jag inte rida din lilla räka, jag är för tung) :sneaky:

Idag har Ann Gunther varit här och tryckt på den gråa pownien. Tänk så skönt det är ibland när någon frågar efter stammen på hästen och man får ett svar "åhhh vad intressant!" och sen utlägg om varför och hur morfadern osv såg ut och vad han lämnat. Ibland är det trist att alltid få förklara vem morfadern osv är.

Oavsett så påstod hon att pownien hade vääääldigt mycket bog :D Väldigt fint rörlig i benen och lederna där, lite bättre än "normalt". Lite spänd bak men inte så farligt alls, däremot satt hon mer fast i bogarna, framförallt höger. O såklart är det höger sko som hon tappat ofta... Antagligen har hästen sträckt sig i hagen då det gick i hela muskulaturen. Men det ordnades och jag ska massera lite där.

Pownien visade sen upp sin "nya" galopp i hagen i tempot "superhögttemposomingenannankanspringai". Hon fick gå ut i hagen ensam för första gången (de andra skulle ju med bli tryckta på), så hon sprang ett par rundor sen gick hon iväg och betade.

Yiha!

kl

Var på dressyrtävling med Athena i helgen. "Råkade" höra ett väldigt intressant samtal mellan några som att precis bredvid oss inne i cafeterian, där en tjej (mellan 16-20 gissar jag) satt och beklagade sig inför sina föräldrar (?) om att "det borde ju inte ens få kallas dressyr det som man rider på fälttävlan" (hon satt och bläddrade i en hästtidning så jag vet inte om det stod något i den eller var detta plötsliga förakt kom ifrån).
Pappan: "Nähä, vad ska man kalla det då då?"
Tjejen: "Inte vet jag, men det är inte dressyr i alla fall!"
P: "Men de rider ju runt innanför sånna där vita staket"
T: "Ja, det är väl enda likheten. Och ibland böjer väl hästarna på halsen också"

Jag fick god lust att flika in att det här fälttävlansekipaget minsann låg i ledning, vilket var mer än hennes ekipage (mamman?) gjorde. Men bestämde mig för att det inte var värt det :grin:.

Slutde i alla fall med en tredjeplacering för mig och Athena (LA:4) och ingen placering för dem :devil:.

fri ärke?

Vet du inte vad ett fri ärke är?!? Det är ju sånna stämplar "porto betalt", tänkte trycka en sån på rumpan på hästen och knö ner den i en brevlåda :D Tur att jag jobbar på posten, och är den som tömmer lådorna här i stan :angel: ;);)

Undra om inte det klassas som djurplågeri? Kan du inte släppa den på motorvägen med en adresslapp istället?

Åhh tänk att du kunde hålla tyst! Det hade jag haft svårt för... :p

Grattis till placeringen!

Nääää, kan han vända sig i släpet på eget bevåg för att han såg en hötuss bak vid rampen, då kan han gott krypa ner i en brevlåda :devil: :angel:

Grattis till rosett Gabby! :up:

KL Igår fick min galoppera på en slinga efter två väldigt meriterade fälttävlanshästar så jag hoppas de berättade för henne hur hon ska galoppera och lite hemligheter :D

Märkte hur liten hon är, även om hon har en hyfsad galopp, så kändes det som en ponny bredvid de andra.

Du har några i stallet som rider för hopptränare, finns att fråga.

Välkommen ;)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 555
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar