Höst-och vintertråden

Sv: Höst-och vintertråden

Idag har vi byggt hinder till den nya banan i Bräkne-Hoby. Totalt 8 hinder blev det, de flesta till Sugar Cup, men några till inomhusträningarna som ska igång snart.

Längtar tills jag får börja hoppa min knasboll igen!

Kan du mer exakt säga var denna bana ligger?

Du är säkert snart igång med din lilla häxa, kommer bli en jättebra säsong för oss alla!

"Optimisten"

Bräkne-Hoby är ju en exakt angivelse? :D Är inte så stort där... Man ser dessutom banan från E22:an.

Ligger mellan Karlshamn och Ronneby.

Ha ha du glömmer att du bor i landet Långtbortiingenstans och måste speca lite mer var saker finns!;):D

Låter iaf som veeeeldigt långt bort för oss här men kul med nya banor iaf!

Någon som har koll på inomhusträningarna i Skåne?

Jag skulle så väldigt gärna vilja åka dit men jag vet inte riktigt vart jag ska leta..:cautious:

Jag vet bara att de som Pro Eventing brukar ha inte blir av i år :(, men förhoppningsvis dyker det kanske upp något!

Kl

Jippi! Hästen är nu ohalt och har nya skor på sig :banan: red en kort runda i ena hagen och hon kändes jätte fin ^_^, råkade också premiär hoppa stocken, som tydligen var väldigt mycket mindre än jag trodde :p.

Avskyr igångsättningar, man kommer aldrig igång ordentligt för att kunna åka iväg innan ngt händer och hästen måste stå.

Men nu är det bantning och konditions/styrke träning som gäller för både mig och hästen, både sadelgjorden och mina ridbyxor satt lite väl tight :o.

KL
Själv ska jag boka tid imorgon hos veterinären för min häst. Jag "fisrider" när jag inte vet om hon är fräsch eller ej. Nu är det nog, nu bokar jag tid för böjprov och röntgen (och vaccination).

Åh vad bra! Tyckte jag läste på Facebook att någon frågat och fått svar att det inte skulle vara i år. Och Crafoord låter ju som en bra idé tycker jag också!

Åååhhh, jag har ju inte fejjan...
Där står inget på deras hemsida :/
Någon som har mer info om när var hur?

hade varit väldigt roligt att vara med på träning ^_^ bara det finns mini hinder då :p. hästen har dock blivit ett tjockt fluffmonster nu under vintern och varken jag eller hästen har kondition för ett träningspass :p, har bara ridit 2 ggr i år XD hovböld+ skolös+ tenta = extra vila för båda.

Jag också! Både träning och P&C, men det blir Bruce som får åka då det ev är försäljning på gång med Athena :nailbiting:. Jag börjar bli lite skakis, misstänker att jag kommer skämma ut mig totalt med min skenande dressyrhäst :o.

Som tur är har jag ingen med som kan dokumentera eländet :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 555
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar