Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen av mina har fått med något vitt alls :(

Misströsta inte, ibland kan det uppstå mycket vitt nästan spontant, av en av mina egna uppfödningar att döma. Främst låga strumpor och knappt något vitt i ansiktet på större delen av stammen på den här, som fick vitt på alla ben och en fin bläs. Jag funderar på att behålla honom fast han inte är särskilt wow i övrigt, bara för att jag gillar utseendet. :angel:
https://www.horsereality.com/horses/1109440/foal-doe-1109440

Visserligen Celine i stamtavla i tredje led men jag har denna fina Pinocchio-fria kille (om än väldigt liten ännu men det går ju att ordna :angel: )
Nart Thebe
Inte alls dum, men lite för ”dålig” exteriört för att matcha stona.
Men jag är mycket tacksam för erbjudandet!

Jag är lite för bortskämd med att ha följande Cadeau-avkomma med 660 i GP och 4VG att använda på alla de andra stona, och vill därför ha något lika bra till syrran och mamma också! :D
https://www.horsereality.com/horses/904138/asc-cilium-du-chateau

Jag har inte sett någon avkomma efter Pinnochio med både bra confo och höga körpoäng dock (förutom @Meibla s sto!), och även om hingsten är vanlig så finns det ändå ingen avkomma jag själv velat använda. När @Meibla fick ett sådant supersto efter honom tyckte jag att det vore super att få en kopia fast hingst, och gärna få med det vita då jag är lite sugen på att fortsätta avla på mycket vitt. Så bara lite själviska anledningar :p
Jag förstår dig :)
Nu minns jag inte vad @Meibla fick för sto, mem jag gissar att hon är fantastisk :)
De hingstar jag skrivit upp är 3-4VG, 648-676GP, 350-365 körpoäng. Minns inte hur vita ;D
Men det behövs fler hingstar med vettig confo och hög GP.

@Invicta
Jag känner lite att iom att jag fått en fantastisk Cadeau-son, så är jag rätt ”färdig” med Cadeau.
Kan jag backa ur vår överenskommelse? Låta Cadeau få för evigt trevlig tid på de gröna ängarna hos Gisela? Eller något sådant? :)

@Invicta
Jag känner lite att iom att jag fått en fantastisk Cadeau-son, så är jag rätt ”färdig” med Cadeau.
Kan jag backa ur vår överenskommelse? Låta Cadeau få för evigt trevlig tid på de gröna ängarna hos Gisela? Eller något sådant? :)

Det kan du väl, det är inte som att det är något lagligt bindande, men du kunde gärna ha sagt något lite tidigare om att du fått det du ville ha och inte behöver honom längre. Det är en besvikelse att ha lagt ner tid och energi på att få honom Proven osv för att kunna ge mer valuta för pengarna, och så blir det inget ändå.

Inte alls dum, men lite för ”dålig” exteriört för att matcha stona.
Men jag är mycket tacksam för erbjudandet!

Jag är lite för bortskämd med att ha följande Cadeau-avkomma med 660 i GP och 4VG att använda på alla de andra stona, och vill därför ha något lika bra till syrran och mamma också! :D
https://www.horsereality.com/horses/904138/asc-cilium-du-chateau
Det är svårt att få allt ;) För min del är 350 i kör-GP för lågt. Jag vill upp i 365+ minst för de flesta stona jag har.
Du får jättegärna dela länkarna på de du hittat, för jag skulle verkligen behöva betäcka med 670+, 4VG och 365 :D

God morgon! @Iamia stoet jag betäckte med Bryoplathanon har kastat, kan vi försöka igen vid tillfälle?
Är här lite sporadiskt idag för jag måste till veterinär med hängig katt och vetinte när det blir men det är ingen brådska med stoet

Welsh(dressyr)-avlare! Är det någon annan som upplever det tröööögt i aveln? Hankar runt med samma gamla ca245 för dressyr på fölen, någon överraskar med bra hopp-poäng eller hög GP men då slinker det alltid in något A. Jag har mängder med MÄÄH-hästar och vet inte vad jag ska göra. Ingen är särskilt mycket bättre än de andra, finns väldigt få hingstar att tillgå (för ingen avlar för dressyr verkar det som) och jag funderar på att lägga ner hela welshaveln. :meh:

Lite vitt fick hon ju med sig :D Med en hingst som har vitt också borde avkomman få ännu mer.
Och ja, supersto verkligen :love: och jag är sååå avis!

Fick detta föl idag med mycket vitt, kolla föräldrarna foal-doe-1173180
Synd på körGP dock, men kanske behåller och provar ta något föl efter honom ändå.
Det var inte många med vitt i den stamtavlan. Men så jäkla söt! 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka