Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
2 HR-månader kvar för första fölen på NL, jag är sååå nyfiken

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, jag har plats för honom :p
Så behöver han inte ta upp onödig plats hos @Invicta och du behöver inte panikrensa. Men det är upp till er hur ni vill göra. Jag vill stötta NC-aveln så mycket jag kan så han får bo hos mig om intresset för att ta fram fler avkommor finns.
Det är självklart @Invicta s slutgiltiga beslut, och egentligen vill jag ju verkligen ha honom, men jag känner mig nästan som en boxinkräktare i nuläget, iom min platssituation.

Hmm, resonera lite med mig. (Men bortse gärna från mitt antal boxplatser :D )
Jag fick ett meddelande på HR med en förfrågan om jag ville sälja en av mina hingstar:
https://www.horsereality.com/horses/782848/asc-adrioso-g-canter
Han finns även i studbooken.
71,31 i dressyr enligt denna, vilket är 0,6 poäng högre än Asc Esence* som har samma "poäng" 198, och högst av alla våra införda araber. Han placerar sig 4a på listan som vi älskar att hata ( ;) ). Han har dessutom helt ok körpoäng för att vara arab, 335.
Jag har honom för att avla fram VG på canter och på sikt sprida bättre gångarter i hjorden.
*Han är ju släkt med min ena canter-linje, och jag har en (rätt mycket sämre) halvbror som också har G+ på canter.
*Han är efter Diospyros, vilket är en rätt vanligt förekommande hingst i stammarna min hjord. (Och behöver jag gallra hårt i hjorden kommer Diospyrossläktingarna bli procentuellt sett fler, för de ÄR bättre än övriga pållar).
*Jag har 15 (oj!) strån i frysen.

^Jag skulle vilja betäcka några vändor mellan honom och min andra canter-linje, tills jag får en till ok VG-häst.
^Jag vill gärna använda honom som gångartsförbättrare hos några av mina mer GP-medelmåttiga ston.

Tankar?
Jag har inte fått något priserbjudande, utan bara en förfrågan om jag kan tänka mig att sälja.

Det är svårt att få allt ;) För min del är 350 i kör-GP för lågt. Jag vill upp i 365+ minst för de flesta stona jag har.
Du får jättegärna dela länkarna på de du hittat, för jag skulle verkligen behöva betäcka med 670+, 4VG och 365 :D
Ja, hade det varit 670, 4VG och 365 i samma hingst hade det varit fantastiskt :D
Helt ärligt har jag inte tittat på kör-GP än, utan bara kört på totalGP och så hög confo jag kunnat hitta. Men det börjar verkligen utkristallisera sig en confo-grupp och en performance-grupp. Och mitt emellan finns: 3-4 Pinocchio-avkommor :D
Pau Tau 805229 668GP 4VG8G 363
Perceval 839246 662GP 3VG9G 357 obs average på lameness
NC 970934 676GP 3VG9G 365 (bara DP-pris för betäckning, men tvåsiffrig summa)
Alla tre efter Pinocchio

Han hade haft den här bruna färgen om han haft anlaget
https://www.horsereality.com/horses/586506/Quercus-IIᵒˣ☆
Ah :) synd!

Edit: fast gäller det oavsett vilken ”grund”-brunfärg hästen har?
Jag har inte riktigt fått koll på sooty (håller mig ifrån att blanda in brun i möjligaste mån :D)
Jag säger absolut inte att du har fel om Myosotis, jag undrar bara om sooty ser likadan ut på wild bay, bay och seal bay. Jag ”tycker” de borde se olika ut :)

Senast ändrad:
Ah :) synd!

Edit: fast gäller det oavsett vilken ”grund”-brunfärg hästen har?
Jag har inte riktigt fått koll på sooty (håller mig ifrån att blanda in brun i möjligaste mån :D)
Jag säger absolut inte att du har fel om Myosotis, jag undrar bara om sooty ser likadan ut på wild bay, bay och seal bay. Jag ”tycker” de borde se olika ut :)
Jag har haft två olika sootynyanser som bägge var leverbärare.

https://www.horsereality.com/horses/321507/batgirl

https://www.horsereality.com/horses/24026/mathaera-x

• Gilla
Reactions: Laa
34809

Vem var det som klagade på att @Iamia vann för mycket? 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna