De kan få blått öga även av andra orsaker.
Fölet har noll strumpor, därför testade jag inte det. Men ni har såklart rätt! Testade positivt för OLW.Testade du frame/OLW?
Ni kanske kan förstå varför jag blev lite lurad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De kan få blått öga även av andra orsaker.
Fölet har noll strumpor, därför testade jag inte det. Men ni har såklart rätt! Testade positivt för OLW.Testade du frame/OLW?
@Asko - Stone Roses är rabicano-bärare.
https://www.horsereality.com/horses/947452/a5-gven-ainbihar-8329
Ägaren var kvick att betäcka omska höja stud feen en aning.
Henne visste jag om, jag har t o m köpt hennes barnbarn av @Riru
Stoet du köpte är också rabicano bärare![]()
@Riru får jag låna Limarus till ett G+ galopp sto?
Får ta det senare. Kör hö just nuJadå, är du här nu?
Fölet har noll strumpor, därför testade jag inte det. Men ni har såklart rätt! Testade positivt för OLW.
Visa bifogad fil 34352
Ni kanske kan förstå varför jag blev lite lurad![]()
Nu?@Iamia skulle jag kunna få betäcka ett sto med Megaloprepus för HRC?
Ja gärna om det går bra
Tack, nu är hon betäckt
Jag VET inget med säkerhet, men utifrån hur de föl jag fått ser ut skulle jag gissa att ”masking” inte finns hos cobbarna. Men så kan jag ju haft tur också.Om plats finns så hade jag sparat och betäckt med en hingst som har stora vita tecken ett par gånger och sedan fortsätta med avkommor som får mycket vitt, jag är fortfarande nyfiken på om något sab2-liknande finns hos cobbarna.
Jag testade ju lite förut men det gick för segt och jag hade inte plats för färgavel just då och jag visste inte riktigt hur jag skulle fortsätta. Men jag funderar nu på om det där "masking" (M/M, M/m, m/m) som det pratas om hos welsh även finns hos cobbarna och gör det lite besvärligare att få mer vitt? Kanske @Laa vet mer om det?
Självklart! Jag är inne närmsta timmen kanske (o försöker komma ikapp med mina egna betäckningar..@Iamia Nu ska jag be om en jättetjänst...Jag har 6 ston som vill dejta Bryoplathanon, 5 ston som vill dejta Hypolestes och 2 ston som vill dejta Amphipteryx... Skulle det gå för sig för HRC?
Och @Murray Jag har 3 ston som vill dejta Cartoon President för HRC, om det går bra?
Jag ligger lite efter med trakehnerbetäckningarna...![]()
Hmm, har två vältecknade Pinocchio-avkommor, kanske skulle testaJag VET inget med säkerhet, men utifrån hur de föl jag fått ser ut skulle jag gissa att ”masking” inte finns hos cobbarna. Men så kan jag ju haft tur också.
Om man går efter hur Pinocchio ärver ner sina tecken så verkar det ju gå rätt lätt att få en avkomma med höga strumpor efter honom. Utan att titta noggrant så gissar jag att iaf hälften få det. Då bör masking antingen inte finnas eller vara ovanligt.
Om hans tecken är någon sab2-variant så får man väl ta och avla två vältecknade Pinochio-avkommor med varandra några gånger och se om man får någon med ännu större tecken.
Jag har försökt, fick bara typ lika mkt tecken eller mindre så gav uppJag VET inget med säkerhet, men utifrån hur de föl jag fått ser ut skulle jag gissa att ”masking” inte finns hos cobbarna. Men så kan jag ju haft tur också.
Om man går efter hur Pinocchio ärver ner sina tecken så verkar det ju gå rätt lätt att få en avkomma med höga strumpor efter honom. Utan att titta noggrant så gissar jag att iaf hälften få det. Då bör masking antingen inte finnas eller vara ovanligt.
Om hans tecken är någon sab2-variant så får man väl ta och avla två vältecknade Pinochio-avkommor med varandra några gånger och se om man får någon med ännu större tecken.
Ja, han är ju dubbelgul!Fick den här lille hingsten efter Dali idag men vad ljus han är! Kommer han vara så vit när han växer upp också? Är det för det dubbla CR/CR han inte är krämfärgad som Dali? https://www.horsereality.com/horses/1141325/foal-doe-1141325Visa bifogad fil 34372
Visa bifogad fil 34372
Japp, dubbelt CR medan Dali har enkelt. Fin!! Ser fram emot när han växer upp!Fick den här lille hingsten efter Dali idag men vad ljus han är! Kommer han vara så vit när han växer upp också? Är det för det dubbla CR/CR han inte är krämfärgad som Dali? https://www.horsereality.com/horses/1141325/foal-doe-1141325Visa bifogad fil 34372
Visa bifogad fil 34372