Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
De kan få blått öga även av andra orsaker.
Testade du frame/OLW?
Fölet har noll strumpor, därför testade jag inte det. Men ni har såklart rätt! Testade positivt för OLW.
34352

Ni kanske kan förstå varför jag blev lite lurad :p

Om plats finns så hade jag sparat och betäckt med en hingst som har stora vita tecken ett par gånger och sedan fortsätta med avkommor som får mycket vitt, jag är fortfarande nyfiken på om något sab2-liknande finns hos cobbarna. :p
Jag testade ju lite förut men det gick för segt och jag hade inte plats för färgavel just då och jag visste inte riktigt hur jag skulle fortsätta. Men jag funderar nu på om det där "masking" (M/M, M/m, m/m) som det pratas om hos welsh även finns hos cobbarna och gör det lite besvärligare att få mer vitt? Kanske @Laa vet mer om det?
Jag VET inget med säkerhet, men utifrån hur de föl jag fått ser ut skulle jag gissa att ”masking” inte finns hos cobbarna. Men så kan jag ju haft tur också.
Om man går efter hur Pinocchio ärver ner sina tecken så verkar det ju gå rätt lätt att få en avkomma med höga strumpor efter honom. Utan att titta noggrant så gissar jag att iaf hälften få det. Då bör masking antingen inte finnas eller vara ovanligt.
Om hans tecken är någon sab2-variant så får man väl ta och avla två vältecknade Pinochio-avkommor med varandra några gånger och se om man får någon med ännu större tecken.

@Iamia Nu ska jag be om en jättetjänst... :o Jag har 6 ston som vill dejta Bryoplathanon, 5 ston som vill dejta Hypolestes och 2 ston som vill dejta Amphipteryx... Skulle det gå för sig för HRC?

Och @Murray Jag har 3 ston som vill dejta Cartoon President för HRC, om det går bra?

:love:

Jag ligger lite efter med trakehnerbetäckningarna... :angel:
Självklart! Jag är inne närmsta timmen kanske (o försöker komma ikapp med mina egna betäckningar.. :nailbiting:), så hojta till (på HR/discord för snabbast svar) om du är här :)

Jag VET inget med säkerhet, men utifrån hur de föl jag fått ser ut skulle jag gissa att ”masking” inte finns hos cobbarna. Men så kan jag ju haft tur också.
Om man går efter hur Pinocchio ärver ner sina tecken så verkar det ju gå rätt lätt att få en avkomma med höga strumpor efter honom. Utan att titta noggrant så gissar jag att iaf hälften få det. Då bör masking antingen inte finnas eller vara ovanligt.
Om hans tecken är någon sab2-variant så får man väl ta och avla två vältecknade Pinochio-avkommor med varandra några gånger och se om man får någon med ännu större tecken.
Hmm, har två vältecknade Pinocchio-avkommor, kanske skulle testa:idea:

• Gilla
Reactions: Laa
Jag har försökt, fick bara typ lika mkt tecken eller mindre så gav upp :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka