Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Person frågar om LFG för stoet tog sig inte. Visst svarar jag två minuter efteråt. Hör inget, hör inget och hör inget. Nu plötsligt: Nä jag vill inte använda den hingsten på stoet längre, så kan jag betäcka ett annat sto? Eh. Nä?

Sedan blev jag osäker. Hur hade ni gjort i en sådan situation? O_o
Jag hade sagt nej.
Skillnad om den andre frågar om lfg, skickar bevis men betäcker om ändå för ordinarie pris. Då kan man vara schysst och säga att du får en ny betäckning med valfritt sto gratis vid passande tillfälle (har råkat ut för detta och sen spelaren blev väldigt glad).

Person frågar om LFG för stoet tog sig inte. Visst svarar jag två minuter efteråt. Hör inget, hör inget och hör inget. Nu plötsligt: Nä jag vill inte använda den hingsten på stoet längre, så kan jag betäcka ett annat sto? Eh. Nä?

Nej LGF gäller det stoet. Ska jag börja tumma på det så kommer jag tappa kollen totalt.
När man senare kan sälja strån så kommer jag inte på några villkors vis erbjuda LFG för strån (gäller givetvis inte Buke)

Erbjud annan hingst till samma sto kanske? :)

Hen hade redan betäckt om med en egen hingst...
Då får man ju skylla sig själv. Undantaget kan jag tycka är om man är inne väldigt sällan så att det hinner gå lång tid (flera dagar) innan man ser meddelandet. Då kan jag förstå att folk vill betäcka om. Råkade själv ut för att göra anspråk på LFG där hingstägaren svarade efter två veckor, då stoet sedan länge var ombetäckt. Då kan det ju vara schysst att erbjuda en betäckning med valfritt sto, spec om man har dp-pris.

Då får man ju skylla sig själv. Undantaget kan jag tycka är om man är inne väldigt sällan så att det hinner gå lång tid (flera dagar) innan man ser meddelandet. Då kan jag förstå att folk vill betäcka om. Råkade själv ut för att göra anspråk på LFG där hingstägaren svarade efter två veckor, då stoet sedan länge var ombetäckt. Då kan det ju vara schysst att erbjuda en betäckning med valfritt sto, spec om man har dp-pris.
Denna spelaren är inne ofta, så inget sådant. Men där håller jag med, speciellt om det är hingstägaren som är online väldigt sällan... :)

33743

Så snygg den här killen som jag hittade var! :love: Både OLW och TO i honom upptäckte jag. Skojigt mönster det blev!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka