GärnaAbsolut!Nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GärnaAbsolut!Nu?
Tack så jättemycket!Absolut!Nu?
Jag fattar inte vad de gör och hur man ska göraNu tjatar jag vidare om auktionshuset. Ett A-T stoföl med 5 VG som låg på marknaden 1 dygn med 10000 startbud utan ett enda bud såldes i auktionshuset för 100000HRC är rätt nöjd med det resultatet.
Jag har ingen aning. Men hittar du någon så säg till. Det där problemet brottas jag med hela tiden...Nån som har en idé (eller själv sitter på) om lämplig islandshingst till ett sto med 632 i GP efter Brímir (hos @Iamia )? Jag vill helst ha en hingst med högre GP och så många VG som möjligt (minst 5, då hon själv bara har 14 G). Jag skulle vilja få in lite annat blod, så att säga, men när jag letat bland hingstar på sajten har typ alla med nog högt GP (och bra confo) Brímir eller Jálfur bakom.
Har egna hingstar jag kan använda och har även funderat på Vidir, men då faller ju det där med "nytt blod", vilket jag gärna får in åtminstone närmre i stammen (fattar ju att det är samma hästar som kommer återkomma längre bak, så det är inga problem). Nån med nån idé? Bonus om hingsten har SW1, men det är inte högst på priolistan.
Tillägg: GP måste inte promt vara högre, men åtminstone i närheten. Med riktigt bra confo och annat blod kan jag tumma något mer på GP, speciellt om det även ingår SW1.![]()
Haha det ska jag göra! Är DP-pris intressant för dig? Jag undviker det med islandshästarna, speciellt de oprövade, då jag har begränsat och hellre använder det till trakehnarna då de har större möjlighet att dra in dem igen. Men för DP har jag för mig att jag passerade nån (eller så minns jag fel).Jag har ingen aning. Men hittar du någon så säg till. Det där problemet brottas jag med hela tiden...![]()
Generellt ja. Om det inte är typ 400... Jag har nog sett någon också, men den hade ojämna föräldrar vilket verkade avskräckande på mig...Haha det ska jag göra! Är DP-pris intressant för dig? Jag undviker det med islandshästarna, speciellt de oprövade, då jag har begränsat och hellre använder det till trakehnarna då de har större möjlighet att dra in dem igen. Men för DP har jag för mig att jag passerade nån (eller så minns jag fel).
Här har du en för 200 DP (GP 631, 6 VG, Viljar i sista led):Generellt ja. Om det inte är typ 400... Jag har nog sett någon också, men den hade ojämna föräldrar vilket verkade avskräckande på mig...![]()
De tar emot hästar som ska säljas och håller auktioner på dem.Jag fattar inte vad de gör och hur man ska göra![]()
Ha ha! Det verkar ju helbökigt. Typ som något uråldrigt programmeringsspråk (som jag inte kan mycket om, men ändå...).De tar emot hästar som ska säljas och håller auktioner på dem.
Vad du behöver göra är att gå in i bot-request och lägga till de raser du är intresserad av genom att skriva
?rank rasensnamn (är det en ras med två ord som Akhal-Teke så ska de skrivas med bindesstreck)
Vill du lägga upp en häst till försäljning så skriver du
?lh ras ålder totalGP träningsnivå pris länk
Där lh är LH med gemener, ålder är ålder i år så om det är ett föl skriv tex 6months och pris är tänkt som buy out men funkar att skriva SO för startoffer efter. Det få endast finnas mellanslag på de ställen jag lagt in dem annars försvinner informationen som kommer sist.
Tänk på att bara lista för raser du verkligen är intresserad av. Om man listar för för många så kommer man bli pingad ännu mer.
Skumt jag blir bara pingad för araber och A-Ts. Det var ett tag första dagen det var hopplöst men då höll de på och pingade alla medlemmar för vissa auktioner. Det blev det stopp för väldigt fort.Alltså jag gick in där och blir pingad för allt än så länge... Mest quarters :S
Är lite bökigt men funkar ju och det finns möjlighet att sälja hästarnaHa ha! Det verkar ju helbökigt. Typ som något uråldrigt programmeringsspråk (som jag inte kan mycket om, men ändå...).![]()
Ska kolla, men jag tror inte det... Har inte gjort mer än reagerat på det där meddelandet i "welcome" så att jag blev insläppt. Men det kan vara mina generella inställningar. Jag får popups även från general chat titt som tätt. Bad min sambo fixa det men han har tydligen annat att göra. Förvärvsarbete och sånt fånigtSkumt jag blir bara pingad för araber och A-Ts. Det var ett tag första dagen det var hopplöst men då höll de på och pingade alla medlemmar för vissa auktioner. Det blev det stopp för väldigt fort.
En fråga har du med Quarter i raslistan under Breed channals? Där ska bara de raser du är upplagd för finnas med
*Hingstreklam*
Islandshingst med VG galoppGP613 3VG 7G+ 4G
Pudi
@Iamia Snadi-avkomma med 620 i GP, bästa texten på allt också, likt pappsen. Lite roligt färgad med DD och Z
https://www.horsereality.com/horses/1098612/foal-doe-1098612
@MulleMustang Jag kommer jobba hemifrån idag, så om du kan vi 'boka' en tid för betäckning![]()